Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: verbinding maken pas na herstart  (gelezen 737 keer)

Offline Chantal

  • Lid
verbinding maken pas na herstart
« Gepost op: 2014/04/16, 14:30:51 »
Hoi,

Wanneer ik Xubuntu opgestart heb en op internet wil gaan, blijft 'ie maar zoeken en blijft de melding 'verbinding maken' er staan, er gebeurt alleen uiteindelijk niks.
Wanneer ik dan een herstart doe, of vanuit de pauzestand weer op internet ga, doet 'ie het wel in een keer.
Weet iemand hoe dit komt en wat ik er aan kan doen?

Groetjes Chantal

Re: verbinding maken pas na herstart
« Reactie #1 Gepost op: 2014/04/16, 16:22:09 »
Hallo, dat opstarten gebeurt vanuit de slaapstand misschien? Als dat zo is, beter die stand niet meer te gebruiken. Pauze- en slaapstanden geven geregeld (maar niet altijd) problemen.

Offline testcees

  • Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
Re: verbinding maken pas na herstart
« Reactie #2 Gepost op: 2014/04/16, 16:26:26 »
Ubuntu heeft sinds een aantal releases geleden standaard geen slaapstand meer (Xubuntu nog wel?). Alleen nog een pauzestand en die zou probleemloos moeten werken (werkt ook in dit geval lees ik).
Klik links bovenin op Documentatie

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: verbinding maken pas na herstart
« Reactie #3 Gepost op: 2014/04/16, 19:04:42 »
Slaapstand kun je nog wel zelf inschakelen, dus de opmerking van Paul Matthijse is wel degelijk relevant.

Offline Chantal

  • Lid
Re: verbinding maken pas na herstart
« Reactie #4 Gepost op: 2014/04/17, 12:06:33 »
Goed, dank jullie wel. Niet gedacht dat het daar wel eens aan kan liggen.
Hoe komt dat dan?

Re: verbinding maken pas na herstart
« Reactie #5 Gepost op: 2014/04/17, 13:49:17 »
Met dat pauzeren en slapen zijn geregeld problemen met Linux. Mijn ervaring is dat als het werkt, dan werkt het goed en als het niet werkt dan kun je het vrijwel zeker schudden om het wel goed aan de gang te krijgen. Kans is groot dat als je andere Linux'en installeert, het daar wel goed gaat. Kans bestaat ook dat na de eerste de beste versieverhoging de boel niet meer werkt...

Zo erg is dat nou ook weer niet. Ik heb mijn meest gebruikte programma's en/of documenten onder sneltoetsen hangen en ik laat m'n browsers altijd de laatste sessie onthouden. Na opstarten heb ik dus zo weer m'n laatste sessie voor m'n neus.