Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: cd-rom of externe harddisk delen in ftp-server  (gelezen 1774 keer)

Simpel

  • Gast
cd-rom of externe harddisk delen in ftp-server
« Gepost op: 2008/03/20, 14:57:29 »
Ik heb het volgende probleem.

Ik kan via een ftp-client op windows alleen de homedir bekijken aanpasen, bestanden erop zetten etc.
Wanneer ik de cd-rom speler of een externe hardeschijf wil delen weet ik niet hoe dit moet.
Ik heb iets gezien als " make link" wanneer ik dit mapje in de home dir van de desbetreffende gebruiker plaats krijg ik de volgende opmerking in de windows client "[R] PWD
[R] 257 "/"
[R] CWD Link to ftp
[R] 550 Failed to change directory. "

De externe harde schijf is een schijf uit een windowsmachine met NTFS. Via windows met samba over het interne netwerk en gewoon in ubuntu zelf, kan ik alles aanpassen op de schijf.

Daarnaast heb ik de ntfs configutaion tool geinstalleerd en allebei de opties aangevinkt. Maar dit heeft geen effect.
Het veranderen van rechten van de harde schijf of het veranderen van rechten van een mapje op de harde schijf werkt niet. Alles staat op root. Wanneer ik probeer dit aan te passen ( via nautilus) springt hij weer terug op de root.

Wat doe ik verkeerd of wat moet ik doen. Om externe hardeschijven en cd-rom spelers te delen via een ftp server, zat ik deze kan bekijken en bewerken in een ftp client?