Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Knippen in PiTiVi  (gelezen 627 keer)

Knippen in PiTiVi
« Gepost op: 2014/04/28, 15:51:46 »
Hallo,  is er iemand bekend met PiTiVi, ik heb wat video's  van een mobiel waarop door een foutje een gedeelte van de video dwars is opgenomen en waarop haast niets te zien is en er dus af mag.     Ik zet hem in PiTiVi  en speel hem af en zie hem ook op de tijdlijn, wanneer ik bij die dwarse beelden kom, stop ik hem  en ga dan boven naar ---- Tijdlijn -----  Splitsen.     Dan zie ik  2 kleine blokjes verschijnen op de hoeken, vervolgens weer afspelen tot het eind van de dwarse beelden en dan weer naar ---- Tijdlijn ----- Splitsen --- en weer 2 kleine blokjes, waarna de rest van de video weer normaal is.    Mijn vraag is , dat dwarse video-gedeelte kun je weghalen, maar hoe krijg je dan de resterende 2 goede stukken aan elkaar en als wat sla je het dan op ??    Heb dat  PiTiVi er net op staan , dat heb ik niet kunnen vinden en een kleine uitleg zou ik prachtig vinden, oftewel, wat heb ik fout gedaan   ??     Vr.  gr.   Oldtimer ^-^
Op een Puch, komt de tijd Terug.

Re: Knippen in PiTiVi
« Reactie #1 Gepost op: 2014/04/28, 21:24:22 »
Bij dit soort programma's wordt altijd een kopie geladen,niet het origineel.Dus als je een fout maakt kan je altijd terug,als je het nog niet op geslagen hebt.Desnoods maak je nog een kopie op een andere plek om 100 % zeker te zijn.Verder kan ik je niet helpen.
Doe rustig aan,ben ik ook de hele dag druk mee.

Offline BenMedia

  • Lid
    • Ben-Media
Re: Knippen in PiTiVi
« Reactie #2 Gepost op: 2014/04/28, 22:47:09 »
Onder op de tijdlijn kun je een bepaald gebied selecteren en verwijderen volgens mij (ik praat nu over de oudere Pitivi) Daarna kun je het rechter gedeelte naar links slepen tot het aansluit op het eerste stuk.

Groet Ben.
Leverancier Ubuntu, Xubuntu, Lubuntu en Mint PC's

Re: Knippen in PiTiVi
« Reactie #3 Gepost op: 2014/04/29, 13:42:30 »
Oke,  BenMedia,  bedankt voor je reactie ,  onderin kun je inderdaad op de tijdlijn  het te ver wijderen  gedeelte knippen en de 2 goede fragmenten naar elkaar toe schuiven en na het afspelen krijg je inderdaad het goede filmpje, zonder het gekantelde overbodige fragment.    Wanneer je dan op opslaan klikt,  krijg ik in mijn map een formulier te zien genaamd - XPtv.  en daarop - piti - ex - me - en fa.     Waar hij die video heeft gelaten is mij een raadsel, na al mijn mappen te hebben nagekeken.    Met dat formulier kan ik dus niets, dus als iemand nog een tip heeft , graag,  ook jij bedankt  Lowlands,      Vr.  gr.   Oldtimer.    ;)
Op een Puch, komt de tijd Terug.

Offline Kees3

  • Lid
Re: Knippen in PiTiVi
« Reactie #4 Gepost op: 2014/04/29, 14:33:26 »
Als je opslaan doet krijg een piviti project bestand, geen video. Hierin staat hoe je de video's geknipt heb, maar ook bijvoorbeeld titels, overgangen, muziek, etc. Heb piviti even niet bij de hand, maar je moet een optie hebben die Render/Export oid heet. Dan kan je een videobestand aanmaken.

Re: Knippen in PiTiVi
« Reactie #5 Gepost op: 2014/04/29, 18:32:12 »
Kees3,  helemaal goed die tip , inderdaad via dat renderen krijg je de keuze van wat het moet worden en dan gaat hij aan de slag.     Ik zal het weinig gebruiken, maar dit simpel progje is voor mij net genoeg,  geweldig blij ermee.    Vr.  gr.    Oldtimer.   =D
Op een Puch, komt de tijd Terug.