Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: PHP 5.2 & 5.3  (gelezen 794 keer)

Offline Tankey

  • Lid
PHP 5.2 & 5.3
« Gepost op: 2012/03/11, 12:56:28 »
Beste,

de server werkt nu eigenlijk naar behoren, maar mijn mede administrator heeft het een beetje verprust.
We hadden namelijk PHP 5.2 en 5.3 op de server draaien (met Zend), maar deze gast heeft PHP 5.2 aangezet..

Hoe kan ik zorgen dat de server 5.3 weer aanzet ipv 5.2?

Hartelijk dank!
Reno

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: PHP 5.2 & 5.3
« Reactie #1 Gepost op: 2012/03/11, 13:02:07 »
Vraag aan je medebeheerder wat hij precies heeft aangepast en draai dat weer terug?

Offline Tankey

  • Lid
Re: PHP 5.2 & 5.3
« Reactie #2 Gepost op: 2012/03/11, 13:06:36 »
Hij heeft een paar updates gerunt, en toen stond de server ineens op "PHP Version 5.2.17".

www.dc-panel.com
Daar zie je de php info

maar als ik in ssh php -v doe, staat er dat die "PHP 5.3.6-13ubuntu3.6 with Suhosin-Patch (cli) (built: Feb 11 2012 03:26:01)" runt..

Hopelijk kunt u mij vertellen hoe ik zorg dat de apache/zend server weer 5.3 draait..

Bedankt voor de snelle reactie!

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: PHP 5.2 & 5.3
« Reactie #3 Gepost op: 2012/03/11, 13:20:03 »
De php die je vanuit de cli opstart gebruikt een andere configuratie file dan de php die door apache gebruikt wordt.

Standaard heb je bijv. /etc/php5/cli/php.ini en /etc/php5/apache2/php.ini

In de php info van de link die je plaatste staat /usr/local/zend/etc/php.ini
Ik denk dus dat je het in die richting moet zoeken

Offline Tankey

  • Lid
Re: PHP 5.2 & 5.3
« Reactie #4 Gepost op: 2012/03/11, 13:49:26 »
Hey,

Heeft u enig idee hoe ik dit op kan lossen?

Iemand die ik ken zei dat ik de cli en de PHP interpreter moet updaten om het op te lossen..

Hopelijk kunt u me verder helpen!
Hartelijk dank!

PS. ik heb de php.ini's overal gelijk aan elkaar gemaakt.

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: PHP 5.2 & 5.3
« Reactie #5 Gepost op: 2012/03/11, 15:34:43 »
PS. ik heb de php.ini's overal gelijk aan elkaar gemaakt.
Dat lijkt me echt niet de bedoeling. De instellingen voor de cli zijn met een goede reden vaak wat anders dan de instellingen die in Apache gebruikt worden. Denk aan zaken als veiligheid, prestaties, enz. Zomaar alles gelijk trekken kan alles nog verder door de war gooien.
Verder zullen de instellingen van Zend ook weer afwijken van de anderen, weer met hele goede redenen.

In je php info is ook te zien dat de configuratie van Zend en nog een aantal andere zaken in /usr/local/... staan wat volgens mij niet standaard is. Ik zou je daarom ook sterk aanraden om bij de andere beheerder na te vragen hoe hij alles geïnstalleerd en ingesteld heeft. We kunnen je nu wel aan gaan raden om allerlei configuratiebestanden na te kijken, maar als ze allemaal op een andere plek staan dan normaal heb je daar helemaal niks aan.

Heb je verder geen idee hoe het werkt, blijf er dan van af. Straks is je webserver gehackt en staat hij spam te versturen, of hij werkt helemaal niet meer.

Offline Tankey

  • Lid
Re: PHP 5.2 & 5.3
« Reactie #6 Gepost op: 2012/03/11, 15:51:39 »
Heb t weer teruggezet :)

Hij heeft er verder niks aan veranderd, behalve die updates gerunt..
Verder is alles gelijk gebleven.

Hopelijk kunt u me verder helpen & bedankt voor de hulp tot zover!