Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Monitor instellingen  (gelezen 1088 keer)

sniper5

  • Gast
Monitor instellingen
« Gepost op: 2008/02/25, 20:43:51 »
Ik ben een beginner met Ubuntu. Na installatie heb ik wat gestoeid met de instellingen van de monitor.
Hoewel ik zeker weet dat ik de juiste monitor heb geselecteerd (LG L1710B digital) gaat er toch iets mis, waardoor ik een onleesbaar scherm met strepen krijg na opstarten. Kan iemand mij vertellen hoe ik de instellingen weer terug kan zetten?

alvast bedankt!


sniper5

  • Gast
Monitor instellingen
« Reactie #2 Gepost op: 2008/02/25, 20:47:40 »
Pjotr123,

Bedankt! Ik ga het onmiddellijk proberen....

sniper5

  • Gast
Monitor instellingen
« Reactie #3 Gepost op: 2008/02/25, 21:00:41 »
Pjotr123, nogmaals bedankt, het is gelukt!

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Monitor instellingen
« Reactie #4 Gepost op: 2008/02/25, 22:58:51 »
Citaat van: sniper5
Pjotr123, nogmaals bedankt, het is gelukt!
Mooi zo! Graag gedaan.  :-)

Offline JvH

  • Lid
Monitor instellingen
« Reactie #5 Gepost op: 2008/02/26, 09:39:43 »
Pjotr, zet dat commando (o.a.) het monitormodel soms weer terug op de standaard Plug&Play-monitor?
Ik had exact hetzelfde probleem toen ik mijn monitormodel instelde. Als ik dit echter op de standaard instelling laat staan, werkt Ubuntu ook perfect.

Kan iemand mij trouwens uitleggen wat het voordeel is als je expliciet je eigen monitormodel instelt? Zoals gezegd heb ik hem nu op een 'neutraal' model staan, en ik zie geen nadelige effecten.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Monitor instellingen
« Reactie #6 Gepost op: 2008/02/26, 11:20:01 »
Citaat van: JvH
Kan iemand mij trouwens uitleggen wat het voordeel is als je expliciet je eigen monitormodel instelt? Zoals gezegd heb ik hem nu op een 'neutraal' model staan, en ik zie geen nadelige effecten.
Monitormodel is alleen van belang voor beeldverhouding (bijvoorbeeld 1280x1024) en frequentie (bijvoorbeeld 60 Hz). Als die beide waarden al goed staan bij "neutraal", dan heeft het geen enkele zin om het monitormodel te benoemen.  :-)