Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Vetgedrukte berichten in Thunderbird?  (gelezen 1266 keer)

Vetgedrukte berichten in Thunderbird?
« Gepost op: 2013/03/27, 14:15:34 »
Ik heb Thunderbird geinstallerd en heb een “probleem”,
als ik mail binnen krijg dan is het niet vet gedrukt.
Nu heb ik de instelling gevonden dat het vetgedrukt is als het binnen komt.
Maar als ik dan een bericht gelezen heb dan blijft het ook vet gedrukt.
Ik wil dus dat als ik een nieuw bericht(en) binnen krijg dat het vet gedrukt staat.
Als ik het bericht heb gelezen dat het niet meer vet gedrukt staat in de lijst van “Postvak in”.

Weet iemand hoe ik dut voor elkaar krijg?

Bedankt Alvast.

Re: Vetgedrukte berichten in Thunderbird?
« Reactie #1 Gepost op: 2013/03/27, 14:43:01 »
menu bewerken, voorkeuren, geavanceerd, lezen & schrijven, LEZEN.

Re: Vetgedrukte berichten in Thunderbird?
« Reactie #2 Gepost op: 2013/03/27, 14:58:35 »
Heb ik dus ook al gedaan.
Komt nu inderdaad vetgedrukt binnen maar als ik het nu lees en weer sluit dan blijft het vetgedrukt.
En na een tijdje zijn alle mails weer gewoon zonder dat ik ze gelezen heb.

Offline vanadium

  • Lid
Re: Vetgedrukte berichten in Thunderbird?
« Reactie #3 Gepost op: 2013/03/27, 16:11:18 »
Eigenaardig wat je voorhebt: dat is niet standaard. Als je bijvoorbeeld drie berichten binnenkrijgt, zijn ze dan alledrie onmiddellijk niet vet gedrukt? Want het is standaard wel normaal dat een bericht niet vetgedrukt is als je selectie er op staat.

Re: Vetgedrukte berichten in Thunderbird?
« Reactie #4 Gepost op: 2013/03/27, 16:24:40 »
Als ik drie testmailtjes laat versturen vanaf een ander mail adres dan krijg ik ze VET binnen.
Na een tijdje zijn ze alle drie niet VET meer. als ik er 1 van lees, de middelste, en ik sluit het berichtje weer dan
blijft hij ook VET. Dit duurt een tijdje dan is hij ook niet meer vet net als de andere twee.
Het is een beetje fustrerend want ik lees er nu sneller overheen wanneer ik mail krijg.
ook in de Unity bar verdwijnt dat er 3 nieuwe berichten binnen zijn gekomen.

Enig idee hoe ik dit nog kan aanpassen / oplossen?

Offline vanadium

  • Lid
Re: Vetgedrukte berichten in Thunderbird?
« Reactie #5 Gepost op: 2013/03/27, 16:44:50 »
Om ervoor te zorgen dat een gelezen bericht effectief niet meer vet wordt weergegeven, moet de optie "Automatically mark as read" aanstaan (Edit - Preferences - Advanced - Reading & Display tab). Eens dat aanstaat heb je nog de optie "onmiddellijk" (van zodra je cursor er op staat (*en* je hebt een preview pane actief), dit is tegenwoordig de standaard optie), of na enkele seconden (zodat een bericht niet onmiddellijk gelezen wordt gemarkeerd als je doorheen je berichten gaat met de cursor).

Staat dit NIET aan, dan zou een bericht VET moeten blijven tot je handmatig selecteert als gelezen.

Ik zie geen enkele andere mogelijkheden in Thunderbird. Ik denk daarom dat wat jij voorhebt, met je serverinstellingen kunnen te maken hebben. Of misschien gebruik je filters op de server, of in thunderbird. Gebruik je IMAP of POP om je mail binnen te halen?

Re: Vetgedrukte berichten in Thunderbird?
« Reactie #6 Gepost op: 2013/03/27, 16:51:35 »
Ik gebruik IMAP instellingen.
ik heb alles al geprobeerd wat firefx betreft in dat specifieke tabje.
ik zal er eens achter zien te komen wat er aan de hand is met evenetueel de server.
Bedankt tot zover in iedergeval. Als het is gelukt dan laat ik het weten.

Re: Vetgedrukte berichten in Thunderbird?
« Reactie #7 Gepost op: 2013/03/28, 14:24:11 »
de servers hebben het ook niet mis. alles staat goed ingesteld en dergelijke.
ik heb op mijn laptop (Windows 7) ook even Thunderbird geinstalleerd en daar heb ik het zelfde probleem.
Het ligt dus aan Thunderbird denk ik.
Jammer, mischien bij de volgende update dat het dan wel goed is.

Offline vanadium

  • Lid
Re: Vetgedrukte berichten in Thunderbird?
« Reactie #8 Gepost op: 2013/03/28, 15:58:54 »
Heb ik dus ook al gedaan.
Komt nu inderdaad vetgedrukt binnen maar als ik het nu lees en weer sluit dan blijft het vetgedrukt.
En na een tijdje zijn alle mails weer gewoon zonder dat ik ze gelezen heb.
Kun je eens een schermafdruk van je instellingen hier plaatsen?

Re: Vetgedrukte berichten in Thunderbird?
« Reactie #9 Gepost op: 2013/03/28, 20:20:49 »
Bij deze de scherm afdruk van mijn instellingen. echter strat ik de computer nu net weer op en ga mijn mail checken en heb weer dat het niet VETGEDRUKT binnenkomt.

alcmaer

  • Gast
Re: Vetgedrukte berichten in Thunderbird?
« Reactie #10 Gepost op: 2013/03/28, 22:30:36 »
"Berichten automatisch als gelezen markeren" en "direct zichtbaar" staan bij mij aangevinkt en dat werkt goed. Nieuwe berichten zijn vet tot ze gelezen zijn.
Werkt het met die instelling bij jou ook goed?
« Laatst bewerkt op: 2013/03/29, 11:36:30 door alcmaer »

Offline vanadium

  • Lid
Re: Vetgedrukte berichten in Thunderbird?
« Reactie #11 Gepost op: 2013/03/30, 09:37:21 »
Met die instellingen zou het bericht "vet" moeten blijven tot je het handmatig als 'gelezen" markeert.
de servers hebben het ook niet mis. alles staat goed ingesteld en dergelijke.
ik heb op mijn laptop (Windows 7) ook even Thunderbird geinstalleerd en daar heb ik het zelfde probleem.
Het ligt dus aan Thunderbird denk ik.
Dat kan je pas stellen als je ziet dat dit ook bij een andere email account gebeurt.

Re: Vetgedrukte berichten in Thunderbird?
« Reactie #12 Gepost op: 2013/03/30, 19:12:13 »
Het gebeurt zowel bij Outlook, Hotmail als bij GMail.
Ik wacht het wel af wat de nieuwere versies zulen brengen.
Hopelijk word het dan wel goed. want het is vervelend omdat je er snel overheen leest.
die instellingen van Thunderbird heb ik ook allemaal al geprobeerd .
Mocht ook niet baten.

van mij kan dit topic op slot.

Offline vanadium

  • Lid
Re: Vetgedrukte berichten in Thunderbird?
« Reactie #13 Gepost op: 2013/03/31, 13:49:29 »
Welke Ubuntu versie gebruik je, en welke is de Thunderbird versie?

Offline vanadium

  • Lid
Re: Vetgedrukte berichten in Thunderbird?
« Reactie #14 Gepost op: 2013/03/31, 13:53:08 »
[edit]Probeer misschien meteen eens een grondige "fix":
- Maak een tijdelijke folder aan in thunderbird, en verplaats alle berichten van je inbox naar die folder
- Verwijder met bestandsbeheer de folders "inbox" en "inbox.msf" van die account (nadat je Thunderbird afgesloten hebt). Je kan uitzoeken waar die folders zich bevinden in Thunderbird via "Edit - Acount settings", "Server settings" (onderaan op die dialoog: "Local directory") (Bij mij bijvoorbeeld: /home/vanadium/.thunderbird/lsrpq8at.default/ImapMail/mail.gmail.com/  folder, bestanden "INBOX" en "INBOX.msf").
- Als je thunderbird opnieuw start, maakt hij een nieuwe folder aan, die dan wel goed zou moeten werken.
[/edit]

Probeer het volgende eens: rechts-klik op je inbox, en klik dan "Repair Folder". Dit herstelt de index folder (.msf) en kan mogelijk het probleem oplossen.

Compacteer ook regelmatig je folders, en zeker je inbox waar je regelmatig berichten wist (rechts-klik, compact).
« Laatst bewerkt op: 2013/03/31, 14:13:13 door vanadium »