Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [Opgelost] install usb ziet geen Windows  (gelezen 773 keer)

[Opgelost] install usb ziet geen Windows
« Gepost op: 2012/11/06, 21:36:01 »
Hoi luitjes,
Nadat mijn trouwe laptop het begeven heeft heb ik een nieuwe pc gekocht, een packard bell imedia4612. Hierop ben ik al een tijdje aan het proberen om voyager te installeren. Probleem 1 was dat ik het niet voor mekaar kreeg om op te starten van de dvd. Na diverse pogingen ben ik nu zover dat ie wel opstart van usb. Dus een usb opstartschijf gemaakt, en nu kan ik opstarten vanaf mijn usbstick met voyager. Echter als ik nu voyager wil installeren ziet hij mijn windows8 niet en wil dus mijn hele harde schijf overschrijven. Nu ben ik niet zo'n Windows fan, maar vanwege m'n werk heb ik dat toch soms nodig.
Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?.
Groetjes Ben

Moderator edit: Bericht als opgelost gemarkeerd.
« Laatst bewerkt op: 2012/11/08, 09:26:04 door Ron »

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: install usb ziet geen Windows
« Reactie #1 Gepost op: 2012/11/06, 21:51:05 »
Je kunt vanaf de Live-USB de partities voor Linux toevoegen, een EXT4 en een SWAP partitie, die mogen in een secundaire partitie zitten.
Tijdens het installeren kies je dan voor "anders" en kan je de partitie toewijzen, zo wordt niet je hele HD overschreven.
Let er wel op, dat GRUB op de eerste HD gezet wordt, normaal is dat /dev/sda.
Succes en laat het weten !
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Re: install usb ziet geen Windows
« Reactie #2 Gepost op: 2012/11/07, 16:05:34 »
Nope, niente, naksnie, ik kom nog niet meer in de bios, niet met del, niet met f2 of f10. Iemand enig idee hoe ik in de bios ( of is het het bios ) kom van een packard bell imedia s i4612

Re: install usb ziet geen Windows
« Reactie #3 Gepost op: 2012/11/07, 17:49:15 »
Kan nu in de bios komen, maar steeds ziet ie mn windows8 partitie niet, kan wel een partitie voor installatie kiezen, maar dan zegt ie dat er geen basis systeem is gekozen. Ik wordt er een beetje tuteluurs van. Denk er over om de hele schijf te gebruiken, maar dan mis ik weer wat apps voor de zaak, pfffffffffffff packard hell

Re: install usb ziet geen Windows
« Reactie #4 Gepost op: 2012/11/08, 00:24:12 »
Hoi luitjes,
Ik heb de knoop maar doorgehakt, dikke l-l 3 bier, alles eraf en voyager ( xubuntu ) erop geknald. Voor die paar keer dat ik Windows nodig heb pak ik m'n netbook van de zaak wel. Toch bedankt voor het meedenken.
Groetjes Ben

Re: install usb ziet geen Windows
« Reactie #5 Gepost op: 2012/11/08, 00:25:47 »
Hoe zet ik dat nu als opgelost? O0 8-)

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: install usb ziet geen Windows
« Reactie #6 Gepost op: 2012/11/08, 09:25:26 »
Hoe zet ik dat nu als opgelost? O0 8-)
Het eerste bericht aanpassen, door in het onderwerp "[Opgelost]" toe te voegen.
Als mod zal ik dat wel doen .......
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Re: [Opgelost] install usb ziet geen Windows
« Reactie #7 Gepost op: 2012/11/08, 20:36:15 »
Bedankt Ron, enne, heb nu een prachtig systeempje draaien, wel windhoos8 weggedonderd waar ik voor betaald heb  haha. Voyager 12.10 met cairodock.

Re: [Opgelost] install usb ziet geen Windows
« Reactie #8 Gepost op: 2012/11/08, 21:52:49 »
Herstel, geen cairodock, niet stabiel, maar ja dan maar de originele werkbalk, iets minder eyecandy maar wel betrouwbaar.