Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: PHP en CURL  (gelezen 1282 keer)

Offline wutnubu

  • Lid
PHP en CURL
« Gepost op: 2016/09/16, 13:39:16 »
Beste mensen,

Ik heb een probleem waar ik niet uit kom.

Een website van mij moet verbinding maken met een andere website via Curl. Een JSON aanbieden aan een API met REST.
Dat doe ik vanuit mijn site bij mijndomein.nl

Ik krijg het niet voor elkaar om zelf ook maar een connect te doen zonder iets te ontvangen. Een Curl timeout is het enige resultaat.
Iets terug ontvangen gaat prima.

Wie kan mijn scripts eens doornemen en beoordelen.

Ik wil de scripts niet hier tonen i.v.m. security.

En... er is ook nog eens haast bij.
Inderdaad, zucht....

dank en groet,
Willem Hellinga


Offline MKe

  • Lid
Re: PHP en CURL
« Reactie #1 Gepost op: 2016/09/20, 11:06:28 »
Hmmm, dit is echt te weinig info om te kunnen helpen. Waarom moet je curl gebruiken? Curl is een commandline tool en wordt dus niet in een webpagina gebruikt. Hoe groot is het JSON bestand? wanneer krijg je een timeout? Moet je je ook authenticeren en zo ja, welke methode (oauth, sso...).

Zijn beide domeinen lokaal of gaat dit over het internet? Werkt je DNS en zien de beide domeinen elkaar?

Misschien kun je eerst beginnen om te kijken of je de andere server (die met die Restapi) kunt pingen.

Offline wutnubu

  • Lid
Re: PHP en CURL
« Reactie #2 Gepost op: 2016/09/20, 11:36:55 »
Mike,
dank voor je reactie.

Curl gebruikt men vaak vanuit een php script. Echt meer dan een commandline tool hoor...

Maar je vragen zijn relevant.

We hebben het al opgelost. Het bleek een probleem met het openstellen van poorten.
De ontvangende API wilde het op poort 8425 hebben en wij konden alleen 80 en 443 gebruiken, dus zenden en ontvangen naar 8425 mislukte daardoor.
De poort van de API is gewijzigd en het werkt.

dank en groet,
Willem

Offline MKe

  • Lid
Re: PHP en CURL
« Reactie #3 Gepost op: 2016/09/20, 13:05:12 »
Ah, ik ben geen php programmeur, python rules :D. Ik zat meer aan javascript te denken voor de POST.

Blij dat het probleem is opgelost. Het moest idd wel zoiets zijn. 443 klinkt logisch als poort.