Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Opmaakrichtlijnen  (gelezen 2209 keer)

Offline Joshua822

  • Lid
Opmaakrichtlijnen
« Gepost op: 2010/01/12, 17:59:34 »
Hallo allemaal.

Op onze wiki zijn er richtlijnen voor taalgebruik. Nu viel het mij op dat er geen richtlijnen zijn voor opmaak. Ik vind dat een vaste opmaak in de verschillende artikels, professioneler oogt, en dat we daarom eens regels voor de opmaak zouden moeten bespreken. Wat moet vetgedrukt zijn ? Wat moet cursief zijn ? Enzovoort...

Wel, ik hoop op goede voorstellen, persoonlijk spreek ik mij hier liever nog niet over uit.


Offline Joshua822

  • Lid
Re: Opmaakrichtlijnen
« Reactie #2 Gepost op: 2010/01/12, 20:49:03 »
Oké, bedankt !

Offline jusgje

  • Lid
Re: Opmaakrichtlijnen
« Reactie #3 Gepost op: 2010/01/13, 18:49:33 »
Ik heb die richtlijnen voor typografie een tijd geleden toegevoegd, in de hoop dat dat een richtlijn vormt voor de meest voorkomende situaties. Sommige artikelen zijn wel (gedeeltelijk) volgens deze richtlijnen, maar veel ook niet.

Ten eerste moeten die nieuwe richtlijnen eens de oude richtlijnen vervangen. Ze staan nu al zo lang op de wiki, zonder dat ze officieel zijn. Komt daar een keer verandering in?

Ten tweede, het lijkt mij een goed idee om alle artikelen eens na te lopen om ze aan deze richtlijnen te laten voldoen. Zo zullen de artikelen er uniformer uitzien, en daardoor professioneler overkomen. Ik zou hier graag aan mee willen werken.

Re: Opmaakrichtlijnen
« Reactie #4 Gepost op: 2010/01/13, 20:15:04 »
Die richtlijnen zijn al aangenomen een paar maanden geleden.

Offline jusgje

  • Lid
Re: Opmaakrichtlijnen
« Reactie #5 Gepost op: 2010/01/14, 09:06:32 »
Stom dat ik dat over het hoofd heb gezien. Blijkbaar ging ik er zó van uit dat het nog steeds niets officieel was, dat ik niet eens heb gekeken.

Maar goed, dat maakt de weg vrij naar het tweede punt. Zullen we eens een keer alle artikelen langsgaan en kijken hoe ze aan deze richtlijnen kunnen voldoen?

Re: Opmaakrichtlijnen
« Reactie #6 Gepost op: 2010/01/14, 16:08:33 »
Waarom staat het dan nog bij "artikelen in aanbouw" en zit er "Voorstel" in de URL?

Re: Opmaakrichtlijnen
« Reactie #7 Gepost op: 2010/01/14, 20:20:12 »
Waarom staat het dan nog bij "artikelen in aanbouw" en zit er "Voorstel" in de URL?

Dat weet ik niet, maar zie dit: http://forum.ubuntu-nl.org/documentatie/voorstel-duidelijke-richtlijnen-wiki/msg475360/#msg475360

Ik zal het 23 januari nog eens even vragen aan Cees hoe dat zit, als het dan nog steeds in AIA staat.

Offline testcees

  • Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
Re: Opmaakrichtlijnen
« Reactie #8 Gepost op: 2010/01/14, 20:24:36 »
Goed, hebben we zeker over! :)

Dit betrof onder andere de tekst van de gele notitie briefjes op de wiki.

- voorbeeld artikel
Dit werkt momenteel nog niet, het voorbeeldartikel is nog in aanmaak en staat voorlopig hier.

- gebruikersaccount
Door een rechtenprobleem kan je momenteel geen gebruikerspagina aanmaken. Dit zou binnenkort verholpen moeten worden.

Maar we kunnen natuurlijk wel gebruik gaan maken van, of handelen naar, delen die wel functioneren en akkoord zijn.
Klik links bovenin op Documentatie