Iemand post een klacht uit een Belgisch forum. Ik bied aan om ondersteuning te leveren en zelfs huisbezoeken af te leggen.
[knip]
en uiteindelijk zijn wij geen stap verder met die ondersteuning
Ja, jammer dat het zo moet gaan........
Om hulp te krijgen kan je het beste kiezen uit de (recent) actieve leden van het forum !!
@Timosha, als je zo iemand uit de brand wilt helpen, waarom niet gewoon doen? De discussie hierna is meer generiek en wringt blijkbaar op een aantal organisatorische zaken, waar ik ook niet in alle geledingen het fijne van weet.
Meer algemeen, ik heb het al enkele malen op dit forum meegemaakt, dat een TS tevergeefs naar ondersteuning zocht via de steunpuntenkaart. Soms springt er dan iemand in, die bereid is 'in person' te komen helpen. Alleszins prijzenswaardig, en m'n respect voor deze community-'burenhulp', maar het professionalisme druipt er niet vanaf als er een sterk verouderd overzicht op de Ubuntu-site staat.
Daarnaast heeft lang niet iedereen zijn of haar woonplaats in het profiel staan.
Dat is een gegeven, en als ik bovenstaande begrijp zitten we in een soort 'Catch-22' om e.e.a. op te schonen.
In zo'n geval, is het een idee om het gewoonweg van de grond af opnieuw op te bouwen? Daarnaast, is het mogelijk om bv. jaarlijks (ik noem maar wat) een (automatische?) herbevestiging te vragen van steunpunten, om zo het overzicht enigszins up to date te houden?
Op het gevaar af, dat hoon m'n deel zal zijn, vanwege de berg werk en allerlei technische hordes, maar ik probeer gewoonweg mee te denken en iets te opperen. Het is nl. geen uitnodigende reclame zoals het nu staat, en dat is jammer.