Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Server software installeren vanaf cd  (gelezen 1885 keer)

ThinkBIG

  • Gast
Server software installeren vanaf cd
« Gepost op: 2008/04/15, 12:23:09 »
Beste allemaal,

Ik ken problemen met het opstarten vanaf de install cd Ubuntu 7.10 - Supported to 2009 en Ubuntu 6.06 LTS - Supported to 2011.

Als starter bij de Linux familie, heb ik allereerst Ubuntu 7,10 succesvol geinstalleerd.

Vervolgens de software gedownload en op cd gebrand maar: als ik de machine wil opstarten vanaf cd dan wil dat niet. ik heb ook al gezien waarom: op deze  install cd zit ( in tegenstelling tot) het gewone unbuntu verhaal, geen "start"of autorun" file.

VRAAG: heb ik iets verkeerd gedownload, zie ik iets over het hoofd of kan deze server software niet opstarten vanaf cd zoals beschreven op http://www.ubuntu-nl.org/documentatie/netwerken/lamp/ ??


Hoe verder?

Een startende maar zeer enthousiaste Ubuntu

mijn "machine"war ik een webserver (LAMP) van wil maken is een: HP Netserver LH3000...

ThinkBIG

  • Gast
Server software installeren vanaf cd
« Reactie #1 Gepost op: 2008/04/15, 13:05:12 »
RARA??

ik heb de software nogmaals gedownload en op cd gebrand, vervolgens in de cdrom en nadat het start scherm voor installatie te voorschijn komt blijkt "install a LAMP server" er niet tussen te staan.

raadsels....

Offline rja

  • Lid
Server software installeren vanaf cd
« Reactie #2 Gepost op: 2008/04/15, 19:20:24 »
Citaat van: ThinkBIG
RARA??

ik heb de software nogmaals gedownload en op cd gebrand, vervolgens in de cdrom en nadat het start scherm voor installatie te voorschijn komt blijkt "install a LAMP server" er niet tussen te staan.

raadsels....
Welke versie heb je geinstalleerd ?

7.10 of 6.06, voor 7.10 is er geen server versie volgens mij, dan heb je desktop versie.

Er komt 9 dagen, een nieuwe server versie uit..

Als je nu gaat installeren, zou ik beta van Hardy nemen.

http://cdimage.ubuntu.com/ubuntu-server/daily/current/

Je kunt ook gewoon Gnome installeren, als dat makkelijk is op de server.