Ondersteuning > Software en configuratie

Mozilla Thunderbird: berichtenmap delen met Windows

(1/3) > >>

michiel:
Is het mogelijk om thunderbird zodanig in te stellen dat als ik in Ubuntu of in Windows berichten binnen haal, ik ze maar 1x moet downloaden?
Dus dat de windows thunderbird en de ubuntu thunderbird dezelfde plaats hebben om de gedowloadde berichten in op te slaan.

zappa:
Wat ik je aanraad is om bij 1 van de 2 de berichten op de server te laten.
Edit -> account settings -> server settings, vinkje.

Indien je ooit van uw dual boot afstapt, leer ik je wel hoe je al je mails kan overzetten naar Ubuntu. Heb zelf ook een tijd in de situatie gezeten zoals jij nu :)

kennywest:
Ik zou ze niet op dezelfde folder laten schrijven. Gebruik 2 folders en synchroniseer ze met rsync of unison.

quick_snack:
Als je een beetje voorzichtig bent met downloaden en installeren van nieuwe versies (extensions) kun je je persoonlijk profiel op een locatie zetten die voor beide installatie's toegankelijk is. Zo heb ik mijn profiel op een server neergezet waar hij regelmatig wordt gebackupped. Of ik nu start met ubuntu of windows, thunderbirds zal altijd mijn mail kunnen lezen en ophalen/versturen.

michiel:
en zou je me stap voor stap kunnen uitleggen hoe je dat doet?
echt stap voor stap, ben namelijk nog maar 24u bezig met Linux :p

@zappa: dat is geen optie omdat ik vaak nogal grote bestanden binnenhaal via mail en de downloadlimiet is nogal krap.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie