Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Raar probleem  (gelezen 7032 keer)

Offline #!

  • Lid
    • tuxtopia
Raar probleem
« Gepost op: 2008/03/05, 22:40:22 »
Hallo mensen van het ubuntu forum,

Het is een tijdje terug dat ik hier was, omdat tja, het altijd gewoon weer goed ging tot nu toe!
Van de week besloot ik van 7.04 over te stappen op 7.10, omdat een nieuwe versie vaak nieuwere functies + updates mee brengt,

De installatie verliep vlot (wat wil je op een lege computer ;))
Maar bij me eerste boot zag ik al gelijk iets raars, nadat ik in GRUB kies voor ubuntu 7.10, word mijn scherm licht (de background verlichting gaat aan) maar, ik krijg niet het herkenbare linux laadbalkje te zien, er gaat niks lopen.. er gebeurt gewoon niks.. na een minuut of 2 start m'n pc wel gewoon op in ubuntu, zoals hij dat bij 7.04, en 6.10 deed...

Als het nou bij vorige versies ook was, dan had ik gewacht op een fix of had ik het kunnen verwachten maar ik vond dit wel raar.. en vind het ook erg vervelend, het weerhoud mij er van ubuntu op te starten..

Is hier een oplossing voor? kan ik dit aanpassen? Ik wil het laadscherm van mijn ubuntu terug! en ik heb zo'n voorgevoel dat er iemand op dit forum zit, die mij hier vast mee kan helpen!

Met vriendelijke groet,
Peter

Offline Petervdw

  • Lid
Raar probleem
« Reactie #1 Gepost op: 2008/03/05, 22:51:25 »
Aan ex
Soms heb ik hetzelfde probleem bij opstarten van Ubuntu. (Alleen Ubuntu 7.10 op de HD) Alleen opnieuw opstarten verhelpt het euvel. Wel merkte ik dat dat echt witte scherm opkomt als je tijdens het opstarten veel met de muis beweegt. Remedie of andere oplossingen heb ik niet.
Vr.groet, peter

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Raar probleem
« Reactie #2 Gepost op: 2008/03/05, 22:59:53 »
Gelukkig een kleinigheid. Dit is de oplossing (nummer 1):
http://computertip.googlepages.com/enkelebekendefouteninubuntu

Raar probleem
« Reactie #3 Gepost op: 2008/03/05, 23:00:30 »
Welke videokaart heb je? Bij een NVIDIA 8400 b.v. gebeurd dit ook en ik heb nog geen oplossing gevonden. Is verder niet erg; Ubuntu 7.10 draait verder perfect!

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Raar probleem
« Reactie #4 Gepost op: 2008/03/05, 23:01:22 »
Citaat van: Maarten123
Welke videokaart heb je? Bij een NVIDIA 8400 b.v. gebeurd dit ook en ik heb nog geen oplossing gevonden. Is verder niet erg; Ubuntu 7.10 draait verder perfect!
Kijk eens een berichtje hoger....  :-)

Offline #!

  • Lid
    • tuxtopia
Raar probleem
« Reactie #5 Gepost op: 2008/03/05, 23:13:06 »
Citaat van: pjotr123
Gelukkig een kleinigheid. Dit is de oplossing (nummer 1):
http://computertip.googlepages.com/enkelebekendefouteninubuntu
Geweldig! in 1 klap mijn probleem opgelost waar ik al een tijdje tegen aan liep! Super bedankt!
Toch maar iets sneller hier posten de volgende keer

//een blije ubuntur!

Raar probleem
« Reactie #6 Gepost op: 2008/03/05, 23:31:48 »
Pjotr... bij mij werkt deze oplossing helaas niet... na grub gaat de monitor ff helemaal op zwart (no signal) om vervolgens terug te keren met het NVIDIA logo. Het is al eerder ingebracht op het forum, maar nog geen oplossing. Draai overigens wel met een 64 bits versie van 7.10. Geen problemen verder...

Complimenten voor je overzichtelijke site!

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Raar probleem
« Reactie #7 Gepost op: 2008/03/05, 23:42:16 »
@ex: graag gedaan!  :-)
Het lijkt er trouwens op, dat ze in Ubuntu 8.04 de resolutie van het opstartscherm weer hebben teruggeschakeld naar standaard 800x600 (bij alfa 5 dan toch). Verstandig....

@Maarten123: helaas, ik weet het niet. Zou inderdaad misschien kunnen liggen aan 64-bits.

Offline Petervdw

  • Lid
Raar probleem
« Reactie #8 Gepost op: 2008/03/05, 23:44:48 »
Aan pjotr123
Bedankt voor de reactie. Duidelijke pagina met veel oplossingen. Ik kijk er wel meer op.
Alleen de fout die ik hierboven beschreef vind ik er niet onder. Het scherm wordt bij opstart wit, en blijft wit, hoelang ik ook wacht. Misschien zie ik iets over het hoofd?
Vr.groet, peter