Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Afsluiten lukt - Herstarten niet  (gelezen 428 keer)

Afsluiten lukt - Herstarten niet
« Gepost op: 2017/02/28, 18:57:03 »
Hallo

Op een reeds oudere pc heb ik WIndows 10 - Centos - Ubuntu Studio 16.10 - Ubuntu 16.10 - Fedora 25 en Kubuntu 16.10. Afsluiten van systemen gaat maar herstarten lukt enkel niet bij de ubuntu's: Zwart scherm en geen herstart. Hoe zou ik dat kunnen oplossen? Er zijn er geinstalleerd direct via de CD en andere eerst via "ubuntu uitproberen"..

Bedankt!

Re: Afsluiten lukt - Herstarten niet
« Reactie #1 Gepost op: 2017/03/01, 19:38:47 »
Gaat het hier om VM's? Op een oudere pc zoveel verschillende systemen klinkt wat tegenstrijdig. Zou je svp meer info willen geven?
Een boek doet het altijd...

Re: Afsluiten lukt - Herstarten niet
« Reactie #2 Gepost op: 2017/03/05, 08:48:25 »
Ja

Moederbord MSI G41M-P28 8 GB Ram en ik heb daar dus WIndows 10 - Centos - Ubuntu Studio - Ubuntu - Fedora - Kubuntu naast elkaar gezet (beetje hobby zulke dingen) en als 1ste start ubuntu studio op in grub.
Wanneer ik bv een ander systeem wil starten om bv te updaten, klik  je op herstarten. Het systeem wordt afgesloten en scherm  wordt zwart en de computer wordt herstart. Dat lukt bij alle systemen om te herstarten behalve bij ubuntu - ubuntu studio - kubuntu allen 16.10. Daar wordt het precies afgesloten en het scherm wordt zwart...en blijft zwart. De ventilator en dus de spanning blijft aan maar geen herstart... Ik heb dat vroeger ook al eens gehad en een nieuwe ubuntu bracht oplossing. En de vraag is nu gewoon: Is daar iets aan te doen?

Alle systemen kan ik gewoon afsluiten en zijn allen 64-bit

Bedankt!

Offline vanadium

  • Lid
Re: Afsluiten lukt - Herstarten niet
« Reactie #3 Gepost op: 2017/03/05, 09:48:03 »
Waren dit "verse" installaties van 16.10, of upgrades? Indien het laatste, dan zou ik eerst proberen of een vers geïnstalleerde versie het wel doet.
Probeer eens of het herstarten wel lukt met het commando "sudo shutdown -r now"? Verder vind je hier[/hier] mogelijke probeersels. Wat terugkomt, is het toevoegen van de optie "acpi=force" aan de kernel lijn.

Re: Afsluiten lukt - Herstarten niet
« Reactie #4 Gepost op: 2017/03/05, 19:38:44 »
Eerst waren het upgrades maar ondertussen probeerde ik het met een verse ubuntu studio (vandaar dat die zo opstart) en dat ging ook niet...
Ik probeer de rest uit maar ik zal geen antwoord hebben voor morgenavond: Die PC staat namelijk niet waar ik nu ben

Re: Afsluiten lukt - Herstarten niet
« Reactie #5 Gepost op: 2017/03/11, 09:34:25 »
Hallo,

Ik heb alle tips geprobeerd die ik geprobeerd heb maar het werkte niet voor mij...Ik heb mijn systemen gezet op 17.04 en het probleem is van de baan! Ik weet dat het eigenlijk nog wat vroeg is, maar het is dan ook geen "belangrijke server "of iets dergelijks dus het kan eigenlijk gen kwaad...

Bedankt voor all tips!

swake

  • Gast
Re: Afsluiten lukt - Herstarten niet
« Reactie #6 Gepost op: 2017/03/11, 12:20:02 »
Citaat
Moederbord MSI G41M-P28 8 GB Ram en ik heb daar dus WIndows 10 - Centos - Ubuntu Studio - Ubuntu - Fedora - Kubuntu naast elkaar gezet (beetje hobby zulke dingen) en als 1ste start ubuntu studio op in grub.

Ik heb identiek probleem meegemaakt bij een MSI moederbord , en een multiboot systeem. En de oplossing was , koude start .
Computer volledig uitschakelen dus . 2 minuutjes wachten en computer terug aanzetten .