Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: loopt vast bij instalatie  (gelezen 694 keer)

raptor

  • Gast
loopt vast bij instalatie
« Gepost op: 2006/10/09, 17:41:43 »
Hallo,

ik heb zonet de cd gedownload en nu heb ik de cd er in gestopt om hem eerst live te draaien,
maar dan krijg ik een fout:
"

Disabling IRQ #169

"
en daarna gaat hij zoeken ofzo dan staat er op elke regel:
"

[17180106.508000] hdd: cdrom_pc_intr: The drive appears confused (ireason = 0x01)

"
die cijfertjes achter de punt (.) veranderen steeds.

er staat halve wege wel ergens iets als:
"

irq 169: nobody cared (try booting with the "irqpoll" option)

"

kan iemand mij helpen :)?

groeten

Raptor

Offline bartek

  • Lid
    • http://bartek.blogsome.com
loopt vast bij instalatie
« Reactie #1 Gepost op: 2006/10/09, 18:24:52 »
Volgens mij heb je de cd aan normale snelheid gebrand. De Ubuntu cd is een installatie cd en die straft elk schrijffoutje af door errors.

Brand de cd nog eens opnieuw op lage snelheid 8x of 12x max en laat je cd brand programma de cd ook eens checken op fouten.

Als dat ook niet helpt moet je eens een md5checksum uitvoeren op 't gedownloade iso-bestand ... misschien handig om dat eerst te doen zodat je zeker bent dat de iso op je schijf al niet corrupt is.

Vel suc6
| Deliberando saepe perit occasio |

"Car la vie est un bien perdu quand on n'a pas vécu comme on l'aurait voulu"

raptor

  • Gast
loopt vast bij instalatie
« Reactie #2 Gepost op: 2006/10/09, 22:14:04 »
Ja maar ik heb 2 pc hier staan.
een "goeie"
en een wat minder "goeie"

het zijn allebij niet de nieuwste pc's meer..

maar op mijn "goeie" deed hij het niet en op die wat minder "goeie" doet hij het wel (zit nu op ubuntu).

dus het ligt aan men pc... denk ik dan toch?
maar in iedergeval wel bedankt :)

groeten Raptor

Offline Tukcedo

  • Lid
    • http://www.tukcedo.nl
loopt vast bij instalatie
« Reactie #3 Gepost op: 2006/10/10, 09:37:05 »
OF ... aan de CD-lezer natuurlijk. Je kunt ook eens proberen om die om te wisselen als je daar een beetje handigheid in hebt.

Ik heb wel eens meegemaakt bij de installatie van wintendo (ja ik geef 't toe, maar er was een goeie reden voor, geloof me) onder VMware dat de CD die op een "native" machine probleemloos werkte, onder VMware simpelweg te langzaam werd naar de smaak van het installatieprogramma. Ik denk dat er dan hardware timeouts optreden of zo.
Tukcedo Services - Unix en Linux Consultants
http://www.tukcedo.nl

raptor

  • Gast
loopt vast bij instalatie
« Reactie #4 Gepost op: 2006/10/10, 10:59:19 »
Citaat van: tukcedo
OF ... aan de CD-lezer natuurlijk. Je kunt ook eens proberen om die om te wisselen als je daar een beetje handigheid in hebt.

Ik heb wel eens meegemaakt bij de installatie van wintendo (ja ik geef 't toe, maar er was een goeie reden voor, geloof me) onder VMware dat de CD die op een "native" machine probleemloos werkte, onder VMware simpelweg te langzaam werd naar de smaak van het installatieprogramma. Ik denk dat er dan hardware timeouts optreden of zo.
Ja ik ben daar wel handig in, k zit op de ict opleiding... maar had nog nooit eerder met Linux gewerkt.. k heb een cd rom en dvd speler in men pc en op bijde deed hij het niet....


vet raar...

maar ik heb het nu draaien op een pc die ik er bij heb staan,,, :)


groeten Raptor