Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [OPGELOST] Muziek rippen / tracknummer ophogen  (gelezen 2767 keer)

[OPGELOST] Muziek rippen / tracknummer ophogen
« Gepost op: 2009/02/24, 10:53:21 »
L.S.

Ik wil graag een lang verhaal, verspreid over 7 CD's rippen naar MP3 om op ééń CD te kunnen branden voor in de auto. Hiervoor heb ik een prachtig programma gevonden Xcfa (franstalig). Waar ik echter tegen aanloop is dat de tracks niet in een dadabase worden herkend en dus gewoon track_01, track_02  etc. heten. Dat is voor alle CD zo. Dus de tracks van de ene CD overschrijven de andere.
Vraag is nu, weet iemand een manier om een voorloopcode mee te geven die je per CD ophoogt, zodat je bijvoorbeeld 01 track_01 t/m 28track_04 krijgt, ook mooi in de juiste volgorde om af te luisteren? In bijvoorbeeld het programmaatje CDex (onder Windows) kan dit wel, waardoor ik nog wel eens naar dit programma terug wil grijpen, wat natuurlijk jammer is. Of wellicht weet iemand een ander uitstekend Rip-programma?

gegroet,
mrt
« Laatst bewerkt op: 2009/04/12, 19:38:16 door Plotinus »
Ach! Waren alle Menschen wijs, en wilden daarbij wel! De Aard waar haar een Paradijs, Nu isse meest een Hel.

Offline track

  • Lid
Re: Muziek rippen / tracknummer ophogen
« Reactie #1 Gepost op: 2009/02/24, 12:09:23 »
Hoi "mrt",

waarom gebruik je niet gewoon de sound juicer ?  Die zet de geripte MP3s netjes per CD in mappen, en met de titels als naam.

Dus hoef je alleen alles voor je nieuwe CD vanuit de mappen bijeen te halen.

Vriendelijke groet,

track

Offline _eric_

  • Lid
Re: Muziek rippen / tracknummer ophogen
« Reactie #2 Gepost op: 2009/02/24, 13:53:51 »
Ik zal wel iets te simpel denken, maar kun je de bestanden niet hernoemen en dan pas branden....

Suc6
E

Offline track

  • Lid
Re: Muziek rippen / tracknummer ophogen
« Reactie #3 Gepost op: 2009/02/24, 13:58:19 »
Dat kan zeker.  Maar ik dacht dat je een makkelijke weg zocht. En als sound juicer dat al automatisch doet ... ?

track


p.s. Bij mij zet  sound juicer de geripte tracks naar   ~/muziek/[naam_v_d_CD]/[titel_v_d_track].mp3
« Laatst bewerkt op: 2009/02/24, 14:04:34 door track »

Offline mrGee

  • Lid
Re: Muziek rippen / tracknummer ophogen
« Reactie #4 Gepost op: 2009/02/24, 16:00:49 »
Hallo

En grip;
http://nostatic.org/grip/   ;zit gewoon in synaptic
kent een database systeem waar normaal de tracknaam uit moet rollen

Groeten Gerrit
-- = >  simplify if you can   -- = >

Re: Muziek rippen / tracknummer ophogen
« Reactie #5 Gepost op: 2009/04/12, 19:37:42 »
L.S.

Bedankt allemaal voor het meedenken, maar ik blijf bij mijn franstalige programmaatje. Al jullie aangedragen alternatieven kunnen niet wat dit programma kan.
Het doornummeren heb ik inmiddels onder de knie: ik geef iedere CD een voorloopgetal mee (101, 102, 201, 202 etc.) zodat alle tracks toch op volgorde blijven staan. Ik worstel nog wel een beetje met de kwaliteistinstellingen, dat met codes werkt. Met CDEX (onder Windows) is dat toch gebruiksvriendelijker.

gegroet,
mrt
Ach! Waren alle Menschen wijs, en wilden daarbij wel! De Aard waar haar een Paradijs, Nu isse meest een Hel.