Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [opgelost] dns cache leegmaken?  (gelezen 2284 keer)

[opgelost] dns cache leegmaken?
« Gepost op: 2012/08/16, 15:59:43 »
Een provider heeft een door mij bezochte website verhuisd en nu melden firefox en chrome een cPanel bericht dat ik de dns cache moet leegmaken.

Ik heb wat gezocht en geleerd dat ubuntu helemaal geen dns cache om leeg te maken heeft.

Hoe ga ik nu verder zodat ik die webpagina's wel weer in beeld krijg.

pablo k
« Laatst bewerkt op: 2012/08/26, 12:45:00 door blokkendoos »

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: dns cache leegmaken?
« Reactie #1 Gepost op: 2012/08/16, 16:56:19 »
Je kan kijken of de DNS server van je provider een ander IP adres teruggeeft dan de DNS servers van Google of OpenDNS.

Voorbeeld voor ubuntu-nl.org:
$ nslookup ubuntu-nl.org
Server:         127.0.0.1
Address:        127.0.0.1#53

Non-authoritative answer:
Name:   ubuntu-nl.org
Address: 212.72.227.42

$ nslookup ubuntu-nl.org 8.8.4.4                                                                                                                                                               
Server:         8.8.4.4
Address:        8.8.4.4#53

Non-authoritative answer:
Name:   ubuntu-nl.org
Address: 212.72.227.42

$ nslookup ubuntu-nl.org 208.67.222.222
Server:         208.67.222.222
Address:        208.67.222.222#53

Non-authoritative answer:
Name:   ubuntu-nl.org
Address: 212.72.227.42
In dit geval zijn de antwoorden van de verschillende servers gelijk, dus is er geen probleem.
Krijg je bij jouw website wel verschillen, dan zou het aan de DNS server van je provider kunnen liggen.
Zijn ze hetzelfde, dan is het een ander probleem. Het kan ook gewoon aan de site zelf liggen.

Re: dns cache leegmaken?
« Reactie #2 Gepost op: 2012/08/16, 17:46:26 »
Dankjewel.
Ik heb 3 sites die bij die provider worden gehost getest. Ze voeren allemaal naar hetzelde ip-adres. Ook met google en open-dns.
Een van die 3 sites reageert nog wel gewoon.

Enig idee wat er aan de hand kan zijn?
Die nog reageert is:  lea-silk.com.
Die met de dns cache melding is:  banrengkhai.com

pablo k

Offline Mikkel

  • Lid
Re: dns cache leegmaken?
« Reactie #3 Gepost op: 2012/08/16, 20:11:40 »
Die met de dns cache melding is:  banrengkhai.com

Je bedoelt deze site? Is hier met Firefox gewoon te openen zonder wat voor melding dan ook.

Re: dns cache leegmaken?
« Reactie #4 Gepost op: 2012/08/16, 22:36:21 »
Klik ik de link van Mikkel aan
Citaat
Je bedoelt deze site? Is hier met Firefox gewoon te openen zonder wat voor melding dan ook.
Dan heb ik ook geen probleem.

Typ ik rechtstreeks in de adresbalk van firefox of chrome dan krijg ik die Dns cache melding, waarbij me wordt verteld wat ik bijv onder windows moet doen om de dns cache leeg te maken.
Maar ik heb geen windows.

pablo k

Offline Mikkel

  • Lid
Re: dns cache leegmaken?
« Reactie #5 Gepost op: 2012/08/16, 23:26:40 »
Typ ik rechtstreeks in de adresbalk van firefox of chrome dan krijg ik die Dns cache melding, waarbij me wordt verteld wat ik bijv onder windows moet doen om de dns cache leeg te maken.

Inderdaad, adres in de balk typen en die melding verschijnt hier ook.
Heb je dit al geprobeerd?

Re: dns cache leegmaken?
« Reactie #6 Gepost op: 2012/08/17, 10:13:02 »
Ik heb net alle drie de methoden gevolgd. En ook herstart.
Zonder resultaat.


Offline Mikkel

  • Lid
Re: dns cache leegmaken?
« Reactie #7 Gepost op: 2012/08/17, 13:50:00 »
Typ ik rechtstreeks in de adresbalk van firefox of chrome dan krijg ik die Dns cache melding, .........

Is er een specifieke reden dat je het adres per se in de adresbalk wilt typen? Ik bedoel, sla het adres onder de link die ik gaf bij je Bladwijzers op, of laat Google die site voor je zoeken, en je komt er zonder foutmelding.

Re: dns cache leegmaken?
« Reactie #8 Gepost op: 2012/08/18, 17:08:10 »
Mijn handen en vingers voelen zich meer thuis op een toetsenbord. Bovendien is het een soort van geheugentraining om urls te onthouden en te typen.
Dat met die link werkt bijv. niet voor alle handelingen, zoals bijv. inloggen. Of overschakelen naar het Engels. Dan krijg ik weer die dns-melding
En het zoeken met google werkt ook niet naar behoren i.c. zoals gewenst.

Er is iets raars aan de hand en ik weet nog steeds niet wat. Als Ubuntu geen dns cache gebruikt, waarom komt die provider dan met die 'cPanel dns cache'-melding. Er staat wel 'It may be possible to restore access to this site by following these instructions for clearing your dns cache.'
Daar spreekt toch ook terughoudendheid uit

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: dns cache leegmaken?
« Reactie #9 Gepost op: 2012/08/18, 22:12:13 »
Volgens mij is er gewoon iets fout in de instellingen van de webserver of de software van de website.
www.banrengkhai.com werkt niet, terwijl www.banrengkhai.com/index.php/nl/ wel werkt.
Dat heeft helemaal niets meer met DNS te maken.

Re: dns cache leegmaken?
« Reactie #10 Gepost op: 2012/08/22, 14:22:31 »
Beste mensen,
Ik heb contact opgenomen met de provider en die zegt nu met man en macht op zoek te zijn naar een oplossing van dit probleem.

Ik beschouw het vooralsnog als opgelost omdat het toch niet echt op een dns-cache-probleem lijkt te gaan.

Iedereen bedankt voor het meedenken en helpen.

Met vriendelijke groet,

pablo k

[opgelost] Re: dns cache leegmaken?
« Reactie #11 Gepost op: 2012/08/26, 12:43:35 »
Provider heeft de problemen opgelost.

Dank voor de bijdragen!

pablo k