Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Steam eindelijk native linux  (gelezen 2651 keer)

Steam eindelijk native linux
« Gepost op: 2008/05/07, 20:04:23 »
Gents,

Goed nieuws.
Het bedrijf Valve (makers van Half Life2 etc etc) zijn serieus bezig om hun steam-portaal naar linux te porten. Uiteraard zal dat te maken hebben met OpenGL.

http://www.phoronix.com/scan.php?page=article&item=source_linux&num=1

Het worden mooie tijden.

Monk.

kurosaki_ichigo

  • Gast
Steam eindelijk native linux
« Reactie #1 Gepost op: 2008/05/07, 20:13:12 »
Ja laten we hopen dat het allemaal door gaat.

Steam eindelijk native linux
« Reactie #2 Gepost op: 2008/05/08, 22:21:08 »
Dit is idd heel goed nieuws,

Iedereen word wakker en ze zien een nieuwe markt.

Daarnaast denk ik zelfs dat ze minder moeite hoeven te doen om games te maken voor Linux dan voor MS.
Ze kunnen het spel helemaal kneden zoals ze zelf willen en zullen veel minder beperkt zijn in hun mogelijkheden.

In Redmond is iemand heel veel hoofdpijn aan het krijgen atm :P
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Quatroking

  • Gast
Steam eindelijk native linux
« Reactie #3 Gepost op: 2008/05/08, 22:46:54 »
Valve is hier al een paar maanden mee bezig hoor, en tot nu toe klinkt alles fantastisch. (enne, als Source op Linux beschikbaar word, dan komen er meteen een grote reeks van kwaliteit spellen op de linux markt!)

Azalin

  • Gast
Steam eindelijk native linux
« Reactie #4 Gepost op: 2008/05/08, 22:51:52 »
Maanden? Ik meen dat er begin 2007 al een advertentie ergens is geplaatst voor een senior-programmer ofzo juist voor de linux versie van de source engine... dus ze zijn er volgens mij nog langer mee bezig... maar wel een goed teken inderdaad

Dirkxke

  • Gast
Steam eindelijk native linux
« Reactie #5 Gepost op: 2008/05/10, 17:12:06 »
Citaat van: Azalin
Maanden? Ik meen dat er begin 2007 al een advertentie ergens is geplaatst voor een senior-programmer ofzo juist voor de linux versie van de source engine... dus ze zijn er volgens mij nog langer mee bezig... maar wel een goed teken inderdaad
meen mij toch ook zoiets te herinneren ja.

ene keer valve begint kan het wel eens heel goed in orde gaan komen met verdere release's van Valve voor linux :D

brbtrg

  • Gast
Steam eindelijk native linux
« Reactie #6 Gepost op: 2008/05/20, 15:44:53 »
Zie je, mensen kunnen wel games maken voor Linux, de meesten zijn er alleen te lui voor.

Speedboy

  • Gast
Steam eindelijk native linux
« Reactie #7 Gepost op: 2008/05/20, 16:41:56 »
Citaat van: brbtrg
Zie je, mensen kunnen wel games maken voor Linux, de meesten zijn er alleen te lui voor.
Heeft niks met te lui zijn te maken hoor, gewoon met geld.

Quatroking

  • Gast
Steam eindelijk native linux
« Reactie #8 Gepost op: 2008/05/20, 17:11:41 »
Wat Speedboy zegt. Vroeger had het weinig nut om een game te porten naar linux, simpelweg omdat niet genoeg mensen het zouden gebruiken. Nu, in 2008, gebruiken er echt veel en veeeeeel meer mensen linux waardoor het aantrekkelijk word voor de game markt.

Steam eindelijk native linux
« Reactie #9 Gepost op: 2008/05/25, 16:50:47 »
Ok nu hebben ze het wel aangekondigd MAAR over hoeveel 100 jaar kunnen we het verwachten dat ze de client hebben.

Ik bedoel neem Ventrilo.com als voorbeeld .. die gasten hebben sinds middeleeuwen op hun site neer gezet dat ze een ventrilo client voor  linux aan het developen zijn. Maar tot heden hebben we nog steeds niks van gezien. -_-!..