Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Hulp nodig met ati X1650PRO Hardy installatie  (gelezen 1168 keer)

FeralShadow

  • Gast
Hulp nodig met ati X1650PRO Hardy installatie
« Gepost op: 2008/06/20, 09:17:45 »
Hallo,

Ik wil erg graag over naar Hardy en heb deze onlangs op cd gebrand. Tijdens het booten van cd krijg ik helaas geen grafische interface en heb dus het vermoeden dat er drivers (ati radeon X1650 PRO AGP 512mb) missen. Heb via google al gezocht en kwam onderandere op het volgende:
http://wiki.cchtml.com/index.php/Ubuntu_Hardy_Installation_Guide

Na het uitvoeren van die stappen lijkt het helemaal mis te zijn, krijg volgens mij geen console meer...

Wat kan ik het beste doen, kan iemand helpen?

Groeten,

Feral

Offline joop905

  • Lid
Hulp nodig met ati X1650PRO Hardy installatie
« Reactie #1 Gepost op: 2008/06/20, 10:16:18 »
hoi begin hier eens mee
je kan eens de drivers installeren via systeem=>beheer=>hardware drivers.

FeralShadow

  • Gast
Hulp nodig met ati X1650PRO Hardy installatie
« Reactie #2 Gepost op: 2008/06/20, 10:31:14 »
Citaat van: joop905
hoi begin hier eens mee
je kan eens de drivers installeren via systeem=>beheer=>hardware drivers.
Neem aan dat ik hiervoor in ubuntu moet zijn... maar ik krijg geen grafische omgeving.. bij het booten van de cd.. ik moet dus nog op het bureaublad installatie activeren/aanklikken... maar dit kan nu dus niet.. ben ondertussen de alternate cd aan het downloaden om in textmode te installeren... vroeg me nog af of dan ook de grafische omgeving geinstalleerd wordt.... (driver probleem zal er nog steeds zijn) maar dan werkt de eerder genoemde link misschien...

Offline Rulus

  • Lid
Hulp nodig met ati X1650PRO Hardy installatie
« Reactie #3 Gepost op: 2008/06/20, 10:39:37 »
Jep, de alternate cd installeert enkel in tekstmodus, het resultaat is identiek aan een installatie met de live cd.

FeralShadow

  • Gast
Hulp nodig met ati X1650PRO Hardy installatie
« Reactie #4 Gepost op: 2008/06/20, 11:53:22 »
Oké.. ik heb geinstalleerd via de textmode.. zoals ik al dacht de X komt niet op.. heb de stappen (Method 1: Install the driver the Ubuntu Way) op de eerder genoemde link nog eens uitgevoerd. Na het rebooten kan ik niets meer... ik krijg een zwart scherm (probeerd vast de X te laden) en kan niet meer switchen naar de console... zal nu dus de backup van xorg.conf moeten terug zetten via recovery mode...

Mijn kennis is niet groot genoeg om nu nog iets te kunnen proberen... iemand nog ideën?

FeralShadow

  • Gast
Hulp nodig met ati X1650PRO Hardy installatie
« Reactie #5 Gepost op: 2008/06/21, 15:11:41 »
Heb het nog altijd niet werken... heb de ATI Proprietary Driver geinstalleerd.. maar zodra de X wordt geladen lijkt het systeem met een zwart scherm vast te zitten.. geen consoles meer met ALT+FX..

Weet iemand waar ik de log van startx kan vinden? misschien dat daar in staat wat er mis gaat... zit momenteel helemaal vast:S

Zijn er nog mensen met ideën? HELP!!