Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: ok, booting the kernel  (gelezen 893 keer)

vriesen

  • Gast
ok, booting the kernel
« Gepost op: 2007/05/26, 12:36:58 »
Gisteren heb ik de ubuntu-6.06.1-desktop-i386.iso gedownload en uitgepakt. Ik zie nu als ik opstart een bruin ubuntu scherm met twee regels tekst: ''loading essential drivers    OK'' en ''mounting root file systems''. Dan gebeurt er een tijd niets, dan wordt het scherm zwart en zie ik ''decompressing linux ... ok, booting the kernel'' en dat is het einde van het verhaal. Wat doe ik fout?

vriesen

Offline Soul-Sing

  • Lid
ok, booting the kernel
« Reactie #1 Gepost op: 2007/05/26, 12:39:55 »
de iso uitgepakt? enfin het branden lijkt toch gelukt, want de start wel iets op.
kun je ons zoveel mogelijk vertellen over je systeem?

vriesen

  • Gast
ok, booting the kernel
« Reactie #2 Gepost op: 2007/05/26, 13:03:11 »
Ik heb de checksum gedaan en in my computer zie ik de bestanden en krijg ik het intro scherm. Windows XP home edition met service pack 2 en meer dan genoeg schijfruimte en ram. Volgens de onmisbare links zou ik na mounting root file systems een ok moeten krijgen en dan een regel ''moving mount points'' maar dat ok komt dus niet.

vriesen

Offline eendje

  • Lid
ok, booting the kernel
« Reactie #3 Gepost op: 2007/05/26, 13:50:57 »
En natuurlijk heb  je cd op een lage snelheid gebrand want op hoge snelheid geeft problemen. Ook even een test doen op de CD (één van de keuzes als CD opstart)
Een dag niets geleerd is een dag niet geleefd!
Ik blog dus ik besta!
__________________________________________________________
Een vraag? Heb je al eens gekeken op: http://wiki.ubuntu-nl.org/FAQ?

vriesen

  • Gast
ok, booting the kernel
« Reactie #4 Gepost op: 2007/05/26, 16:24:33 »
Ik heb de iso. file opnieuw gebrand met het infra recorder programma dat ubuntu aanbeveelt en op snelheid 4x. Helaas exact het zelfde resultaat.

vriesen

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
ok, booting the kernel
« Reactie #5 Gepost op: 2007/05/26, 18:29:31 »
Controleer de master/slave instellingen van je harde schijf en je CD-ROMstation eens?
http://forum.ubuntu-nl.org/message/99943#p99943

vriesen

  • Gast
ok, booting the kernel
« Reactie #6 Gepost op: 2007/05/28, 23:33:38 »
Ik heb nu 7.04 gedownload en dat loopt wel. Tenminste, af en toe krijg ik een foutmelding en moet dan opnieuw opstarten. Op de een of andere manier doet het me aan Windows denken....

vriesen