Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: upgrade van 10.10-> 11.04 gedaan: opstarten? nada !  (gelezen 511 keer)

upgrade van 10.10-> 11.04 gedaan: opstarten? nada !
« Gepost op: 2011/04/29, 09:57:23 »
Nah,
Ben ik klaar mee! De upgrade gedaan, en bij het upgrade zoveel mogelijk gekozen om de bestaande config. bestanden te behouden. Na de eerste keer opstarten: Grub verschijnt; keuze voor de normale start, recovery, last linux opties leveren NIETS op, zwart scherm, schijf lijkt wel wat te doen maar ik zie een mooi zwart scherm. Ik zag wel een keer helemaal bovenin een oranje stippellijn met een breder streepje erin, die leek te reageren op toetsaanslagen maar meer kan ik er niet van maken. Ik kan dus ook geen recovery starten.....Ik vermoed dat de grafische driver de boosdoener is, die was namelijk de nieuwste NVIDIA die ik had geinstalleerd van de website van de leverancier en niet uit de repo. Die werkte overigens prima in 10.10. Geen idee of dat het misschien is?
Wat kan ik nu proberen om de 11.04 weer leven in te blazen??
Graag tips !, iemand?
What's in a name....
AMD Zambezi FX6100, 16 Gb intern, Nvidia GTX650 TI, SSD Samsung 830, SSD Liteon 160 Gb. 1 HDD 500 Gb

Offline vanadium

  • Lid
Re: upgrade van 10.10-> 11.04 gedaan: opstarten? nada !
« Reactie #1 Gepost op: 2011/04/29, 10:17:19 »
Ik vermoed dat de grafische driver de boosdoener is, die was namelijk de nieuwste NVIDIA die ik had geinstalleerd van de website van de leverancier en niet uit de repo.
Zonder twijfel is dit het probleem.
Citaat
Wat kan ik nu proberen om de 11.04 weer leven in te blazen??
Vers installeren, nadat je een goede reservekopie hebt van je gegevens. Je kan het riskeren je bestaande home te behouden: er is een goede kans dat dat wel zal werken. Mocht dat ook niet lukken, dan zal je ook met een verse home moeten starten en achteraf je gegevens terugplaatsen.