Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: @ Pjotr help aub  (gelezen 4269 keer)

Offline Tom

  • Lid
@ Pjotr help aub
« Gepost op: 2008/04/15, 17:26:43 »
Heb net een berichtje binnen gekregen maar ?? .
Kunt U mij zeggen wat ik moet doen.


Met vriendelijke dank Tom.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline Tom

  • Lid
@ Pjotr help aub
« Reactie #1 Gepost op: 2008/04/15, 17:41:37 »


Dit krijg ik bij opstarten  met de -16 kernel.
En dit staat bij crash   _usr_bin_gnome_keyring_daemon

Mijn Internet verbinding is dan weg.
Als ik op de afsluitknop vink freeze het hele spel en moet ik geforceert afsluiten met de aan uit knop van de PC.
Met kernel -12 no probleem.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

@ Pjotr help aub
« Reactie #2 Gepost op: 2008/04/15, 18:00:10 »
Sorry dat ik hier ff in haak, maar nu begrijp ik ook waarom ik gisteren niet kon installeren, ik gebruikte dezelfde kernel en kreeg een soort gelijk bericht, zie mijn topic lilo vs grub.
2009... het is alweer bijna voor bij. Ik geniet nog elke dag van Ubuntu. Natuurlijk heb ik ook een ander OS maar Ubuntu blijft voor mij de Nummer 1. :-)

Offline bartek

  • Lid
    • http://bartek.blogsome.com
@ Pjotr help aub
« Reactie #3 Gepost op: 2008/04/15, 18:38:17 »
Mag enkel pjotr123 je helpen?

:D
| Deliberando saepe perit occasio |

"Car la vie est un bien perdu quand on n'a pas vécu comme on l'aurait voulu"

Offline Tom

  • Lid
@ Pjotr help aub
« Reactie #4 Gepost op: 2008/04/15, 18:55:32 »
Citaat van: bartek
Mag enkel pjotr123 je helpen?

:D
Nee hoor maar Pjotr heeft mij vorige keer geholpen met vertalen , en weet nu waar over het gaat.
Hij was ook zo vriendelijk om een raport berichtje in het Engels te schrijven voor mij dat ik dan verstuurt heb.
Ben voor elke hulp dankbaar.
Grtz Tom.


PS: En ik wil graag die vriendelijke Persoon die mij  deze dag dat berichtje stuurde , ook antwoorden als dat gaat.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
@ Pjotr help aub
« Reactie #5 Gepost op: 2008/04/15, 19:00:18 »
@wandarooze: op persoonlijke verzoeken ga ik niet in, Tom. Daar hou ik niet van.

Er zijn hier veel mensen die je kunnen en willen helpen, even goed of beter als ik dat kan.

Bedenk wel, dat je andere forumleden kwetst, wanneer je zo'n persoonlijke oproep doet.

Offline bartek

  • Lid
    • http://bartek.blogsome.com
@ Pjotr help aub
« Reactie #6 Gepost op: 2008/04/15, 19:00:32 »
Je wil die Simon beantwoorden? Gewoon zijn e-mail kopieren en in de zendlijst plaatsen lijkt me goed.
simon [ät] hornweb [.] ch

Na edit: pjotr123: Goed dat je het zo zegt, maar ik ben er zeker van dat hij het zo niet wilde doen overkomen ;)
| Deliberando saepe perit occasio |

"Car la vie est un bien perdu quand on n'a pas vécu comme on l'aurait voulu"

Offline Tom

  • Lid
@ Pjotr help aub
« Reactie #7 Gepost op: 2008/04/15, 19:54:17 »
Citaat van: pjotr123
@wandarooze: op persoonlijke verzoeken ga ik niet in, Tom. Daar hou ik niet van.

Er zijn hier veel mensen die je kunnen en willen helpen, even goed of beter als ik dat kan.

Bedenk wel, dat je andere forumleden kwetst, wanneer je zo'n persoonlijke oproep doet.
Dat was honderd pro niet zo bedoelt , maar U wist waar het over ging , vandaar.
En als ik echt persoonlijke hulp zou vragen dan niet op deze manier ophet Forum.

Maar nu alles duidelijk is , ik weet nog altijd niet wat die Persoon mij geschreven heeft.
Het toegekomen berichtje heb ik in het eerste topic geplaatst.
Vriendelijke groeten Tom.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline patrick

  • Lid
@ Pjotr help aub
« Reactie #8 Gepost op: 2008/04/15, 20:15:46 »
Heb ook deze fout van HAL na de update van vandaag.
Ook is alles zeer traag tot enkele minuten vooraleer de pc reageert.
Acer desktop met intel E5200 - 4Gb Ram - ATI RADEON HD3450 256Mb - 640Gb HD en 1 van 320 Gb.
Dual boot systeem met Ubuntu 11.04 32Bit en Windows 7 Ultimate 32Bit

Offline Tom

  • Lid
@ Pjotr help aub
« Reactie #9 Gepost op: 2008/04/15, 22:37:33 »
Nu weet ik nog altijd niet wat Hij mij geschreven heeft ?.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

@ Pjotr help aub
« Reactie #10 Gepost op: 2008/04/15, 23:03:06 »
Heeft U nog steeds last van de bug in de nieuwste kernel?
Indien ja, wilt U dan alles wat er staat in de "dmesg" ( /var/log/dmesg ) meesturen met de bug melding ?
Voor alle zekerheid, kontroleer dat de overeenstemming niet is gezet in de "shell"  in /etc/init.d/rc zodat U er zeker van bent dat dit niet een kopie is van de bug #149881.


voorzover het mailtje.

Verder is het misschien handig dat je eens wat linkjes verzameld van vertaal site's ??

Zoals:
http://www.appliedlanguage.com/free_translation.shtml

Ze willen nog al eens warrig vertalen, mja tis wel begrijpelijk.
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Offline Tom

  • Lid
@ Pjotr help aub
« Reactie #11 Gepost op: 2008/04/15, 23:08:00 »
Heel vriendelijk bedankt voor de hulp.
Die vertaalsites ga ik zeker bezoeken.
Grtz Tom.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

dedafmonteur

  • Gast
@ Pjotr help aub
« Reactie #12 Gepost op: 2008/04/15, 23:14:53 »
euh, niet stom bedoeld....maar dat engels is wel ZO makkelijk....

@ Pjotr help aub
« Reactie #13 Gepost op: 2008/04/15, 23:20:18 »
Had ff eerder gekomen dan ?
Had mij weer werk gescheelt :P
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Offline Tom

  • Lid
@ Pjotr help aub
« Reactie #14 Gepost op: 2008/04/15, 23:30:08 »
Ik had twee keuzes als kind Engels of frans en mijn Pa zij pak Frans .
Spreek frans duits en italiaans vloeiend.
Maar geen Engels.
Denk zelfs weer terug te gaan naar windows want er zit toch te veel Engels voor een ouwe als mij  met Ubuntu.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

dedafmonteur

  • Gast
@ Pjotr help aub
« Reactie #15 Gepost op: 2008/04/15, 23:32:28 »
ik heb ook nog een leven.
ik speel waterpolo op hoog niveau en train 5x in de week:P
ik spreek vloeiend engels, mn ma werkt voor engels bedrijf sind ik 4 was en kom daar vaak dusja....zal wel moeten:P

Offline Tom

  • Lid
@ Pjotr help aub
« Reactie #16 Gepost op: 2008/04/15, 23:38:38 »
Citaat van: arie
Citaat van: wandarooze
Ik had twee keuzes als kind Engels of frans en mijn Pa zij pak Frans .
Spreek frans duits en italiaans vloeiend.
Maar geen Engels.
Denk zelfs weer terug te gaan naar windows want er zit toch te veel Engels voor een ouwe als mij  met Ubuntu.
je kan Ubuntu ook in het Duits of Frans installeren.
je kan zelfs meerdere talen installeren en kiezen bij het opstarten.
ik weet alleen niet hoe het met foutmeldingen gaat
Het gaat om die foutmeldingen Arie voor derest kom ik goed terecht.
Maar elke keer hier te moeten komen vragen vertaal dat aub , heb geen goesting als domme clown over te komen.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

@ Pjotr help aub
« Reactie #17 Gepost op: 2008/04/15, 23:52:34 »
Er zijn heel veel mensen die geen engels spreken,
Ik betrap er tegenwoordig ook veel jeugd op, dus je bent echt niet de enigste...

En ik gaf je net dat linkje van die site en zo zijn er nog een paar.

Wat je voortaan beter niet kan doen in jouw geval is een bug melding.
Goed bedoelt natuurlijk, mja die mensen kennen geen NL . dus kom je in de problemen, al dan niet goed bedoeld.

Verder zou ik me houden bij de LTS versies als ik jouw was en niet vooraf de beta gaan testen.
Dan heb je weinig of nooit foutmeldingen.

en die enkele keer dat je wat heb wil iedereen je wel ff helpen ermee, dat is totaal geen probleem.

Schaam je dus niet :P
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Offline Tom

  • Lid
@ Pjotr help aub
« Reactie #18 Gepost op: 2008/04/16, 00:07:26 »
Citaat van: arie
Citaat van: wandarooze
Maar elke keer hier te moeten komen vragen vertaal dat aub , heb geen goesting als domme clown over te komen.
zo kom je beslist niet over Tom
Ik weet het  maar het is af en toe toch een stom en machtenloos gevoel.
En wat Gandyman zegt klopt ook.
Maar ik wou het ook eens één keer meemaken zo Beta geval.
En alles gaat ook goed.
Alleen ik draai nog steeds kernel -12.
En dat zo kort voor de final versie dat baart mij toch groote zorgen.
Ik wou graag van LTS naar LTS zo lang ik nog kan en leef.
Daar begin ik nu zeer aan te twijfelen.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline Tom

  • Lid
@ Pjotr help aub
« Reactie #19 Gepost op: 2008/04/16, 05:45:37 »
Heb ik gedaan vanmorgen hielp ook niet Arie.
Kreeg ook 17 updates toen werkte mijn I Net en geluid niet meer met de -16.
Zal maar wachten tot de final en met de live cd eerst eens proberen.
Grtz Tom.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

@ Pjotr help aub
« Reactie #20 Gepost op: 2008/04/16, 08:20:37 »
Citaat van: wandarooze
Maar elke keer hier te moeten komen vragen vertaal dat aub , heb geen goesting als domme clown over te komen.
Kom op zeg...... hoe oud bent u ook alweer?
Een jaar of 70 toch?
Als er iets is wat niet meevalt dan is het wel het leren van een andere taal op die leeftijd.
Voorlopig ken ik maar weinig mensen van uw leeftijd die het lef hebben om Ubuntu erop te zetten.
Dus..... moet er iets vertaald worden dan mailt u het mij maar. Ik vind het leuk om te doen maar ik vind het nog leuker dat u er bent.
Als je in de breedte groeit,||groei je dan ook in de diepte?

Offline JvH

  • Lid
@ Pjotr help aub
« Reactie #21 Gepost op: 2008/04/16, 08:52:31 »
En als kersvers lid van het Ubuntu Vertaalteam ben ik ook meer dan bereid u een handje te helpen :)
Dus wees niet bang, mensen zat bij wie u terecht kunt... daar is dit forum voor.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
@ Pjotr help aub
« Reactie #22 Gepost op: 2008/04/16, 10:12:57 »
OK Tom...  :-)

Je ziet, deskundige hulp is er genoeg!

Groet, Pjotr.

Offline Tom

  • Lid
@ Pjotr help aub
« Reactie #23 Gepost op: 2008/04/16, 10:35:10 »
Citaat van: pjotr123
OK Tom...  :-)

Je ziet, deskundige hulp is er genoeg!

Groet, Pjotr.
Ik word er verlegen van , en dat ik problemen zou krijgen daar was ik voor gewaarschuwd (Beta).
En van Feisty en toen Gutsy geen echte problemen gehad , maar nu die kernel-16 he.
Ik vraag mij ook af of ik niet gewoon op de -12 kan blijven  want dan loopt hij fijn , zonder één probleem.
Maar ja eerst afwachten op de final en nog eens een clean install doen.
Iedereen bedankt voor de hulp waardeer het zeer.
Groeten Tom.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

@ Pjotr help aub
« Reactie #24 Gepost op: 2008/04/16, 11:51:04 »
Citaat van: arie
Citaat van: wandarooze
Maar elke keer hier te moeten komen vragen vertaal dat aub , heb geen goesting als domme clown over te komen.
zo kom je beslist niet over Tom
Domme mensen bestaan niet, de een weet dit en de andere weet dat, als we alle dingen samen doen zoals hier op het forum dan weet je meer dan genoeg. Was er ooit een liedje gezongen: "We zijn toch op de wereld voor mekaar voor mekaar, op te hellepen niet waar".
Nou en dat geldt nog steeds, ik merk dat ook hier op het forum, dus Tom ook jij bent dus niet dom.

Groetjes, Robert
2009... het is alweer bijna voor bij. Ik geniet nog elke dag van Ubuntu. Natuurlijk heb ik ook een ander OS maar Ubuntu blijft voor mij de Nummer 1. :-)