Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [Opgelost] Vorige installatie niet voltooid  (gelezen 2073 keer)

Offline Redfront

  • Lid
[Opgelost] Vorige installatie niet voltooid
« Gepost op: 2010/05/20, 22:06:48 »
Heren, dames,

Laatst wilde ik 'even' Amarok installeren, tot ik een hartaanval van de grootte kreeg (moest hoognodig slapen, studie). Ik heb in de terminal simpelwel op kruisje geklikt.

Als ik nu iets wil installeren of verwijderen zegt hij het volgende (bijvoorbeeld in Ubuntu softwarecentrum):

Vorige installatie niet voltooid

De installatie kan mislukt zijn door een fout in het betreffende softwarepakket, of doordat het installatieproces op een onjuiste wijze werd afgebroken. Deze fout dient hersteld te worden alvorens u andere software kunt installeren of verwijderen.

In de tijd dat ik aan het typen ben heb ik de melding weten op te lossen. Door in het terminal venster sudo dpkg --configure -a te typen is de melding weg gegaan.

Echter, wil ik nu iets installeren.. dan krijg ik de volgende melding:

Pakkethandeling is mislukt

De installatie of verwijdering van een softwarepakket is mislukt.

E:I wasn't able to locate a file for the plasma-widgets-workspace package. This might mean you need to manually fix this package. (due to missing arch):

En dat is eigenlijk waar ik op dit moment gestrand ben..   :'(

Min of meer mijn eigen fout.. maar dat terzijde.

Alvast bedankt voor het lezen!
« Laatst bewerkt op: 2010/05/20, 22:10:36 door Redfront »

Offline Redfront

  • Lid
Re: Vorige installatie niet voltooid
« Reactie #1 Gepost op: 2010/05/20, 22:10:25 »
En de oplossing hiervan is het verwijderen van het laatst geïnstalleerde softwarepakket, in mijn geval Amarok.

Re: [Opgelost] Vorige installatie niet voltooid
« Reactie #2 Gepost op: 2010/10/03, 12:25:30 »
Ik heb hetzelfde. Ik weet echter niet wat ik het laatste geïnstalleerd heb!

Offline Mikkel

  • Lid
Re: [Opgelost] Vorige installatie niet voltooid
« Reactie #3 Gepost op: 2010/10/03, 17:03:57 »
Ik weet echter niet wat ik het laatste geïnstalleerd heb!

Dit kun je terugvinden via Synaptic pakketbeheer (menu Systeem, Beheer). In menu Bestand van Synaptic kies je de optie Geschiedenis. Klik daarin op het driehoekje van een bepaalde maand en je krijgt een lijst met data. Selecteer de juiste datum en je ziet wat je op die dag hebt geïnstalleerd.

Re: [Opgelost] Vorige installatie niet voltooid
« Reactie #4 Gepost op: 2010/10/10, 11:39:28 »
Thx! alleen het openen van Synaptic gaf al hulp. Toen pakketten bijwerken...
Ik wist niet dat Ubuntu Software centrum en Synaptic twee verschillende zaken waren...

Offline Mikkel

  • Lid
Re: [Opgelost] Vorige installatie niet voltooid
« Reactie #5 Gepost op: 2010/10/10, 16:52:56 »
Ik wist niet dat Ubuntu Software centrum en Synaptic twee verschillende zaken waren...

Verschillend zijn ze in zoverre dat je met allebei programma's kunt opzoeken/installeren, maar in Synaptic pakketbeheer staat méér. Zeker voor een beginner is het in het Software Centrum misschien wat eenvoudiger zoeken naar een bepaald programma.