Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: NTFS voor 11.10  (gelezen 1138 keer)

Offline Panpan

  • Lid
NTFS voor 11.10
« Gepost op: 2012/03/27, 13:46:56 »
Hi,
Ik heb twee partities: C: MS XP en L: Ubuntu (NTFS)
Ik heb meerdere malen met het Wubi file Ubuntu gedowload en geinstalleerd maar Ubuntu lijkt moeite te hebben met mijn NTFS want ik heb nu al meerder malen Ubuntu geinstalleerd en ge-uninstalled, maar elke keer krijg ik een snelle flits melding dat er een fout is met NTFS en wordt er melding gemaakt van een shadow password.
Ik las op een site dat Universla USB Installer UUI als voorwaarde FAT 32 stelt.
Geld dat ook voor Wubi?

Groet,
Pan
Ik kan niet bij sites.google.com computertips wegens mijn locatie in China zonder VPN. Compaq Presario M2000 standaard met 1 uitzondering: 750 Mb
Xubuntu 12.04 LTS i386 32 bits

Re: NTFS voor 11.10
« Reactie #1 Gepost op: 2012/03/27, 15:52:42 »
Hi,
Ik heb twee partities: C: MS XP en L: Ubuntu (NTFS)
Ik heb meerdere malen met het Wubi file Ubuntu gedowload en geinstalleerd maar Ubuntu lijkt moeite te hebben met mijn NTFS want ik heb nu al meerder malen Ubuntu geinstalleerd en ge-uninstalled, maar elke keer krijg ik een snelle flits melding dat er een fout is met NTFS en wordt er melding gemaakt van een shadow password.
Ik las op een site dat Universla USB Installer UUI als voorwaarde FAT 32 stelt.
Geld dat ook voor Wubi?

Groet,
Pan
Hi
Wubi is een niet zo goede optie (loopt in Windows)Geeft ook de nodige problemen.
brand Ubuntu op cd of op usb stick en bij de instal optie kies voor Ubuntu naast Windows installeren.
dan krijg je een keuze menu als je opstart Ubuntu of windows (zogenaamde dualboot)

Offline aartje

  • Lid
Re: NTFS voor 11.10
« Reactie #2 Gepost op: 2012/03/27, 19:41:08 »
Mijdt aub wubi. Gebruik dat alleen hoogstens even
om te proberen en installeer een dualboot windows/ubuntu,
anders zullen we je op dit forum nog wel eens tegenkomen.
Ik kan me voorstellen dat de wil van normale ubuntu-gebuikers om
wubi-gebruikers te helpen minimaal is....

Offline testcees

  • Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
Re: NTFS voor 11.10
« Reactie #3 Gepost op: 2012/03/27, 21:17:31 »
Ik kan me voorstellen dat de wil van normale ubuntu-gebuikers om
wubi-gebruikers te helpen minimaal is....
Er zijn ook niet-normale ubuntu-gebruikers die wel willen helpen :)

Wubi werkt hier prima als dual-boot op een ntfs partitie. Misschien voor het installeren een foutcontrole (in msdos console: chkdsk /r) uit te voeren op de ntfs partitie?

In theorie kan wubi in een FAT32 partitie worden geïnstalleerd maar het probleem is dat dan de maximale omvang van de virtuele schijf voor Ubuntu 4GB is, te krap is voor een normale installatie.
https://wiki.ubuntu.com/WubiGuide#How_big_should_the_the_virtual_disks_be.3F
http://wiki.ubuntu-nl.org/InstallatieWubi#community.2BAC8-InstallatieWubi.Meer_informatie
Klik links bovenin op Documentatie

Offline Panpan

  • Lid
Opgelost!
« Reactie #4 Gepost op: 2012/03/30, 07:17:49 »
Bericht is opgelost
Ik kan niet bij sites.google.com computertips wegens mijn locatie in China zonder VPN. Compaq Presario M2000 standaard met 1 uitzondering: 750 Mb
Xubuntu 12.04 LTS i386 32 bits

Re: NTFS voor 11.10
« Reactie #5 Gepost op: 2012/03/30, 14:49:42 »
Voeg als je vraag is beantwoord het woord [OPGELOST] voor de titel van het topic. Dit doe je door bij het eerste bericht van het topic op verander te klikken.
OS: Ubuntu Gnome 22.04/Xubuntu 22.04; Windows 10 (dualboot) en RPI 2, 3 en 4: Bitwarden en Pihole (rpi2) Bullseye xfce, Retropie en Twister
***Steunpunt***  voor andere steunpunten: https://kaart.ubuntu-nl.org/
                    "Echte wijsheid is weten wat je niet weet"

Offline Wout55

  • Lid
Re: NTFS voor 11.10
« Reactie #6 Gepost op: 2012/04/01, 10:24:23 »
Het is voor de helpers ook wel aardig te vernemen hoe het probleem is opgelost. ^-^