Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Stel jezelf voor (vervolg)  (gelezen 146165 keer)

Re: Stel jezelf voor (vervolg)
« Reactie #100 Gepost op: 2012/12/03, 18:03:32 »
Ow Thx Pjotr om dat even mee te geven; ik vond Mint LXDE echt heel leuk, jammer dat dat begraven is. En je hebt volkomen gelijk Lubuntu kan je zeker omtoveren tot iets heel functioneel en mooi.
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Re: Stel jezelf voor (vervolg)
« Reactie #101 Gepost op: 2012/12/03, 20:29:39 »
En anders is Bodhi nog een leuk en volwaardig alternatief! :) Bovendien ook nog eens robuust want Bodhi wordt uitsluitend op Ubuntu LTS gebouwd.

Offline G-Robot

  • Lid
Re: Stel jezelf voor (vervolg)
« Reactie #102 Gepost op: 2012/12/20, 15:47:15 »
Hallo,
Ik ben Rob, 30 jaar oud en maak heel vaak gebruik van de computer. Windows begon me wat de keel uit te steken, dus ben ik onlangs (nog maar een week) naar Ubuntu overgeschakeld, ben tot nu toe heel tevreden, maar wil eens rondkijken wat voor andere nieuwigheden er nog circuleren ;-)!

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: Stel jezelf voor (vervolg)
« Reactie #103 Gepost op: 2012/12/20, 17:14:01 »
Leuk en natuurlijk hartelijk welkom! :)

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Stel jezelf voor (vervolg)
« Reactie #104 Gepost op: 2012/12/20, 19:36:36 »
Hallo,
Ik ben Rob, 30 jaar oud en maak heel vaak gebruik van de computer. Windows begon me wat de keel uit te steken, dus ben ik onlangs (nog maar een week) naar Ubuntu overgeschakeld, ben tot nu toe heel tevreden, maar wil eens rondkijken wat voor andere nieuwigheden er nog circuleren ;-)!
Als je ze allemaal wil onderzoeken, dan ben je wel eventjes bezig:
http://distrowatch.com/

Overigens: welkom!  :)

Offline Tuxx

  • Lid
Re: Stel jezelf voor (vervolg)
« Reactie #105 Gepost op: 2013/01/13, 21:31:05 »
Misschien een beetje laat maar beter laat dan nooit.

Ik ben Tuxx (zo heet ik natuurlijk niet in het echt :p)
Ik ben overgeschakeld naar Linux/GNU \ Ubuntu uit interresse. Ik heb ooit in het verleden toen ik op de middelbare school zat met een oudere versie van Ubuntu gewerkt, en echter vond ik dit niet fijn werken. Ik wist toen niet eens over het bestaan van Linux.
Nu zit ik in het eerste jaar van mijn ICT opleiding dus heb ik veel te maken met computers en operating systems. Ik heb heel me leven Windows gebruikt (daardoor vond ik Ubuntu toen niks) en was er op een gegeven moment wel klaar mee.
We hadden het eindelijk na les over windows, os x , Gates en Jobs over Torvalds en Linux. Toen besloot ik Linux te gebruiken op een partitie van mijn HDD (ik gebruik natuurlijk nog wel deels Windows voor mijn opleiding) Ik dacht van "laat ik Ubuntu toch niet eens herontdekken." en nouja na een vlekkeloze installatie was ik meteen veroverd.
Ik vind Linux & Ubuntu heel erg leerzaam en heel fijn werken en heb zeker geen spijt van deze overstap. Wel natuurlijk de nodige beginners moeite met dingen leren maar daar heb je deze fantastische community en dit forum voor!

Kort verhaal samen gevat: Ik ben blij dat ik deel uitmaak van het Linux gemeenschap en dit forum!

Re: Stel jezelf voor (vervolg)
« Reactie #106 Gepost op: 2013/01/13, 21:32:26 »
En wij als gemeenschap/forum heten je dan ook van harte welkom! :)

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: Stel jezelf voor (vervolg)
« Reactie #107 Gepost op: 2013/01/13, 21:35:15 »
En wij als gemeenschap/forum heten je dan ook van harte welkom! :)
Fijn dat je dat al zegt, edoch kom ik het nog even bevestigen :)

Welkom Tuxx!

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Stel jezelf voor (vervolg)
« Reactie #108 Gepost op: 2013/01/13, 21:55:33 »
Kort verhaal samen gevat: Ik ben blij dat ik deel uitmaak van het Linux gemeenschap en dit forum!
Welkom Tuxx, een bekend verhaal, van toen ik van Windows af wilde.
Geen enkele Linux wilde werken, maar alleen hier werd ik niet uitgelachen en op een goede manier geholpen.
Een "vreemde" netwerk kaart bleek het probleem, deze vervangen en sindsdien doe ik alle ICT dingen met Ubby :lol:
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Re: Stel jezelf voor (vervolg)
« Reactie #109 Gepost op: 2013/01/13, 22:12:06 »
En wij als gemeenschap/forum heten je dan ook van harte welkom! :)
Fijn dat je dat al zegt, edoch kom ik het nog even bevestigen :)

Welkom Tuxx!

Haha, ja ach: ik denk niet dat iemand van ons hem geen welkom zou willen heten, vandaar :P

Verder ben ik het met Ron eens :)

Offline Tuxx

  • Lid
Re: Stel jezelf voor (vervolg)
« Reactie #110 Gepost op: 2013/01/13, 22:19:21 »
Ja dat vind ik ook zo. Mijn leraren op school zijn niet zo heel erg bekend met Linux/ Ubuntu. Jullie kennen ze wel. De doorsnee leraar ICT die alleen maar met Windows kunnen werken. Een leraar vond het zelfs raar dat ik overstap naar de "Afrikaanse Windows". Ik daarentegen zei dat ik juist weg wil van de "Westerse Ubuntu" ;-).
Ik vind dit forum heel fijn omdat ik hier snel antwoord krijg op mijn vragen. Ik hoop in de toekomst nieuwe users te kunnen helpen en mensen in mijn omgeving die deze goede overstap ook hebben gemaakt!

Offline BenMedia

  • Lid
    • Ben-Media
Re: Stel jezelf voor (vervolg)
« Reactie #111 Gepost op: 2013/01/22, 14:45:21 »
Hallo, mijn naam is Ben Lubbers en ik woon in Erm (bij Emmen)
Mijn hobby is fotografie en ik speel graag met mijn Ubuntu PC

Groetjes Ben
Leverancier Ubuntu, Xubuntu, Lubuntu en Mint PC's

Re: Stel jezelf voor (vervolg)
« Reactie #112 Gepost op: 2013/01/22, 14:59:04 »
Welkom Ben!

Fotografie is een leuke hobby!
Heb je ook ergens een website of een andere plek op het internet waar foto's ofzo te vinden zijn?!

Re: Stel jezelf voor (vervolg)
« Reactie #113 Gepost op: 2013/01/22, 15:01:47 »
Welkom op het forum!
Fotografie is inderdaad een hele leuke hobby, weet ik ook uit ervaring :)

Offline stuurman

  • Lid
Re: Stel jezelf voor (vervolg)
« Reactie #114 Gepost op: 2013/02/24, 20:34:17 »
Goede dag allemaal,

mijn naam is Willem, ben er eentje van bouwjaar 65.
Woon aan de oevers van de prachtige IJssel en ben werkzaam bij een cv ketel fabrikant  als service-technicus.
Ben actief als stuurman van damessloeproei team Idunn, hou mij bezig met geo-caching en nu dus ook ubuntu.

groet,

Willem

Offline Bobbie

  • Lid
Re: Stel jezelf voor (vervolg)
« Reactie #115 Gepost op: 2013/02/24, 21:38:58 »
Hopelijk dat je er net zoveel plezier aan Ubuntu beleeft als het sturen van de dames.
Er zijn heel veel mogelijkheden, om alles naar je eigen hand te zetten met Ubuntu en het is leuk, althans dat vind ik.
Wees welkom in de familie.


Re: Stel jezelf voor (vervolg)
« Reactie #116 Gepost op: 2013/03/23, 22:29:37 »
Van Linux e.d. heb ik net zo weinig verstand als van Windows.    Een week of twee drie geleden heb ik Ubuntu geïnstalleerd en goed aan de praat gekregen. Aanvankelijk moet er best wel veel in- en bijgesteld worden, maar dat gaat allemaal precies zoals in de Ubuntu-tips en de Wiki aangegeven wordt. Een spannend maar leuk avontuur!

Bovenstaande tevredenheid over de installatie en het gebruik van Ubuntu had ik al geplaatst in het topic "Installatie",wat ( terecht) daaruit werd verplaatst door Timo naar het forumonderdeel "Algemeen". Aldaar trof ik pas het topic "Even voorstellen" aan.

Het is uiteraard prettiger eerst zichzelf na binnenkomst voor te stellen. Echter.........ik ben niet zo erg van mededeelzaamheid van persoonlijke informatie. Maar dan toch..............het voor mij maximaal haalbare.

Met de gebruikersnaam Jijbuntu begeef ik mij hier op het forum; ben een man van zéér diep in de vijftig en heb sinds enige weken Ubuntu in de plaats van Windows. Ik heb niets tegen Windows en kan altijd nog weer terug, maar vond de overstap een interessante uitdaging. Tot heden doe ik alles met de p.c. met Ubuntu wat ik voorheen met Windows deed,maar dan sneller. Wel is het erg wennen zich op internet te begeven zonder virusscanner.  Ben zeker geen expert en zal meer vragen dan antwoorden. ;)

Groeten
Jijbuntu :)
Linux Mint 19 Xfce

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: Stel jezelf voor (vervolg)
« Reactie #117 Gepost op: 2013/03/23, 23:09:07 »
Welkom! :)

Offline leroni

  • Lid
Re: Stel jezelf voor (vervolg)
« Reactie #118 Gepost op: 2013/04/20, 22:50:26 »
Omdat ik geen officieel voorstel topic vond , wilde ik me
hier maar even voorstellen.


Na altijd een beetje met mijn windows computer bezig te zijn en nooit echt fijn vond werken.
virussen en malware zijn er altijd, en elke dag wel een aantal updates te installeren
Nu overgeschakeld naar een ander besturingssysteem.
op het installeren van de standaard dingen als programma's en een internet verbinding ben ik verder een leek op computer gebied.
ubuntu staat nu op mijn vaste computer, die anders toch naar de sloop ging om vervangen te worden door een mac. Dus eigenlijk als laatste redmiddel
Maar dit stukje typ ik op mijn laptop omdat het nog maar 3/4 werkt. ( meteen de reden om op dit forum te komen).
De reden van een linux systeem te proberen is dat ik eigenlijk altijd al regelmatig open source software gebruik,(  zoals firefox, inkscape , en mijn favoriete golden cheetah).


groet,
Leon

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Stel jezelf voor (vervolg)
« Reactie #119 Gepost op: 2013/04/20, 23:55:37 »
Maar dit stukje typ ik op mijn laptop omdat het nog maar 3/4 werkt. ( meteen de reden om op dit forum te komen).
Welkom! En stel hier gerust je vragen omtrent wat er (nog) niet werkt op je computer.  :)

Re: Stel jezelf voor (vervolg)
« Reactie #120 Gepost op: 2013/04/21, 00:04:15 »
Uhm, officiële voorstelptopic staat gewoon sticky hier hoor ;)
http://forum.ubuntu-nl.org/algemeen-42/stel-jezelf-voor-(vervolg)/

Maar welkom op het forum! :)

Offline Whitehawk

  • Lid
Re: Stel jezelf voor (vervolg)
« Reactie #121 Gepost op: 2013/05/14, 17:16:15 »
Misschien beetje laat maar ik wist niet dat er voorstel topic was .

Ik ben Wouter en ben 19 jaartjes oud   =D .  Ondanks dat ik windows gebruik om te gamen . Geniet ik ook van Linux.  Had het eerst veel in virtual box gebruikt . Uiteindelijk ook op de oude pc die ik van de buurjongen kreeg . Mijn ervaring alles draait out of the box   in Linux .  Meestal in Linux gebruik ik cairo dock omdat het een mooi dock is . 
« Laatst bewerkt op: 2013/05/14, 17:18:54 door Whitehawk »

Re: Stel jezelf voor (vervolg)
« Reactie #122 Gepost op: 2013/05/15, 00:00:57 »
Welkom!

Een dualboot hebben (Windows en Linux) is prima. Zo kun je tenminste van beide systemen de voordelen benutten. Een dualboot heb ik ook gehad, van 2005 tot 2012. Ik maakte in 2007 de switch naar Linux voor dagelijkse bezigheden en Windows voor voornamelijk spellen. Wine werd steeds beter in de tussentijd en kon in 2012 eindelijk Age of Empires II goed draaien. Toen was een partitie met Windows voor mij niet meer nodig, al heb ik voor noodgevallen nog wel een virtuele machine.
NOBODY expects the Spanish Inquisition!

Offline Whitehawk

  • Lid
Re: Stel jezelf voor (vervolg)
« Reactie #123 Gepost op: 2013/05/17, 09:56:51 »
Dankje ,

Ik heb nog nooit een dualboot systeem gemaakt . Vind het risico vol . Ik draai xubuntu en windows op 2 aparte computers  .

Re: Stel jezelf voor (vervolg)
« Reactie #124 Gepost op: 2013/05/17, 10:32:43 »
Ook prima :).

In mijn tijd ('zegt de opa van 22') had ik geen keus: ik had maar één computer :D.
NOBODY expects the Spanish Inquisition!