Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [opgelost] Kan niet afsluiten, en nog een paar vraagjes  (gelezen 1078 keer)

Offline Fre

  • Lid
[opgelost] Kan niet afsluiten, en nog een paar vraagjes
« Gepost op: 2011/04/03, 23:24:29 »
Hallo mensen  :D

Ik ben vrij nieuw met linux en ubuntu, en ik heb een paar problemen. Dus, ik heb ubuntu geïnstalleerd met WUBI zodat ik ubuntu en windows 7 heb (enkel voor games =D). Als ik mijn ubuntu 10.10 afsluit dan sluit hij soms normaal in af (in een paar seconden), maar soms blijft hij "hangen" bij "Terminate process [OK]". En dan moet ik de PC manueel afzetten. Ook 2 keer werkte m'n ubuntu vandaag niet helemaal. Hij gaf me alleen de desktop (met icoontjes) zonder GNOME of taakbalk. Na de derde keer starten ging alles weer perfect  ???. Dus zou ik best m'n windows eraf gooien en enkel ubuntu installeren (want WUBI geeft soms fouten hebben ze mij gezegd op de IRC)?

PS: Ik zou ook nog graag weten hoe je ervoor zorgt dat je geen wachtwoorden meer moet invoeren, namelijk. Bij het installeren van software, en bij het opstarten (ik ben de enige gebruiker dus...). Bij het opstarten kun je dat wel instellen, maar dan vraagt hij me toch nog voor een wachtwoord voor de "sleutelbos". Ik denk dat het iets te doen heeft met root?

EDIT: Nu start hij ook nog willekeurig opnieuw op  >:(.
« Laatst bewerkt op: 2011/04/07, 13:57:23 door Fre »

Offline bertus

  • Lid
Re: Kan niet afsluiten, en nog een paar vraagjes
« Reactie #1 Gepost op: 2011/04/03, 23:45:27 »
hallo Fre

Systeem>Beheer>Aanmeldscherm(wachtwoord ingeven) Dan ontgrendelen,
 dan automatisch aanmelden als....

Offline Fre

  • Lid
Re: Kan niet afsluiten, en nog een paar vraagjes
« Reactie #2 Gepost op: 2011/04/04, 00:01:16 »
hallo Fre

Systeem>Beheer>Aanmeldscherm(wachtwoord ingeven) Dan ontgrendelen,
 dan automatisch aanmelden als....

Dat heb ik al gedaan, maar dan vraagt hij me toch om de "sleutelbos" bij het opstarten.

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: Kan niet afsluiten, en nog een paar vraagjes
« Reactie #3 Gepost op: 2011/04/04, 07:26:55 »
De sleutelbos moet je één keer invullen, met een wachtwoord dat jij wilt (als ik de goede in gedachten heb). Daarna wordt daar niet meer over gezeurd ;)

Re: Kan niet afsluiten, en nog een paar vraagjes
« Reactie #4 Gepost op: 2011/04/04, 08:01:43 »
Fre

Dit kan je wellicht helpen met je sleutelboswachtwoord http://sites.google.com/site/computertip/tipsentrucs#TOC-Automatisch-aanmelden:-schakel-het-

Je hoeft Windows er niet persé af te gooien, je kunt ook een echte dualboot maken. Door Ubuntu naast Windows in plaats van binnen Windows (wubi) te installeren. Ook daarvoor staat de website van Pjotr een handige handleiding: http://sites.google.com/site/computertip/installeren

Offline Fre

  • Lid
Re: Kan niet afsluiten, en nog een paar vraagjes
« Reactie #5 Gepost op: 2011/04/04, 11:59:57 »
Ja! dat lijkt handig. Nu maar hopen dat mijn problemen bij WUBI liggen  XD

EDIT: Mijn windows 7 start nu ook willekeurig opnieuw op.
« Laatst bewerkt op: 2011/04/04, 14:28:10 door Fre »

Offline AukQ

  • Lid
Re: Kan niet afsluiten, en nog een paar vraagjes
« Reactie #6 Gepost op: 2011/04/04, 15:44:57 »
Fre

Dit kan je wellicht helpen met je sleutelboswachtwoord http://sites.google.com/site/computertip/tipsentrucs#TOC-Automatisch-aanmelden:-schakel-het-

 

Deze tip had ik toegepast, maar t vervelende is, dat Tweetdeck dan niet meer wil werken omdat ie bepaalde beveiligde gegevens niet meer kan laden, die blijkbaar in die keyring zitten( vaag maar goed).
Ook het opnieuw installeren van Tweetdeck bood geen soelaas, dus beveiliging maar weer teruggezet( die had ik gelukkig nog wel bewaard ).

Auk

Offline Fre

  • Lid
Re: Kan niet afsluiten, en nog een paar vraagjes
« Reactie #7 Gepost op: 2011/04/06, 11:03:59 »
Na een echt dualboot gemaakt te hebben, werkt alles perfect tot nu (geen wubi meer voor mij  :D). Dat sleutelbos wachtwoord is ook opgelost.
Iedereen bedankt voor de hulp!

Offline AukQ

  • Lid
Re: [opgelost] Kan niet afsluiten, en nog een paar vraagjes
« Reactie #8 Gepost op: 2011/04/07, 15:06:54 »
ik maak wel ff een nieuw topic aan voor mijn probleempje :D