Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [ opgelost ]defect na update  (gelezen 827 keer)

Offline wilfried

  • Lid
[ opgelost ]defect na update
« Gepost op: 2013/03/22, 10:17:12 »
hallo ,
ik heb zojuist op de pc van mijn vrouw  een update binnen gehaald  (als ik het goed gezien heb ging het om een kernel update, linux headers en zo...)
maar vanaf dat moment dat de pc opnieuw opgestart is  flikkert het scherm  af en toe wordt hij zwart en daarna kan ik helemaal niets meer met de pc .
het enige wat me dan rest is hem hardhandig uit te zetten met de aan en uit knop  zelfs een geforceerd reset lukt niet hij reageert echt nergens meer op, het gaat om een pc met Ubuntu 12.04 lts .
overigens op deze  pc, waar ik nu mee werk straat het zelfde en de update is wel binnen gehaald en dat gaat goed ,
weet iemand raad . Ik ben niet zon held in pc wereld maar het lukt me wel indien ik er verder niet uit kom om het hele zaakje eraf te gooien en opnieuw te installeren .
misschien hoeft dat niet  hopelijk lukt het  op een andere manier
« Laatst bewerkt op: 2013/03/22, 17:17:25 door wilfried »

Offline Roc.am

  • Lid
Re: defect na update
« Reactie #1 Gepost op: 2013/03/22, 10:20:19 »
Je kunt via grub (linker shift toets gelijk na het computerlogo) met een oude kernel opstarten   proberen.

- Roc

Offline wilfried

  • Lid
Re: defect na update
« Reactie #2 Gepost op: 2013/03/22, 10:41:36 »
inderdaad dit heb ik net gedaan , nu doet hij het gewoon goed ,
als ik daarna weer de versie 39 opstart lijkt hij het even goed te doen , maar dan loopt hij toch nog vast.
moet ik hem in 38 blijven opstarten ?, hoe zit het dan met verdere updates,  of is het probleem zelf te verhelpen zodat ik gewoon de versie 39 kan draaien (lijkt me wel veiliger en beter)

Offline wilfried

  • Lid
Re: defect na update
« Reactie #3 Gepost op: 2013/03/22, 11:09:05 »
misschien hebben jullie hier wat aan  na opstarten ook in  kernel 38 geeft de pc een interne fout aan
zie hier onder
executable path
/usr/share/apport/apport-gpu-error-intel.py

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: defect na update
« Reactie #4 Gepost op: 2013/03/22, 12:21:53 »
misschien hebben jullie hier wat aan  na opstarten ook in  kernel 38 geeft de pc een interne fout aan
zie hier onder
executable path
/usr/share/apport/apport-gpu-error-intel.py

Kan een fout van apport zelf zijn.

- Start op in kernel -38

- In de terminal:
sudo apt-get install synaptic leafpadDruk op Enter.
Tik je wachtwoord in. Dat blijft geheel onzichtbaar, je ziet zelfs geen sterretjes, dat hoort zo.

- Gebruik daarna Synaptic om kernel -39 te verwijderen (zoekterm: kernel 3.2, daar staat-ie tussen, vermoedelijk met drie verschillende bestanden: headers en image. Alledrie verwijderen.).

- Daarna in de terminal:
gksudo leafpad /etc/default/apportDruk op Enter.

- Verander "1" in "0" (bij enabled)

- Sla het gewijzigde bestand op en herstart je computer.

Offline wilfried

  • Lid
Re: defect na update
« Reactie #5 Gepost op: 2013/03/22, 12:45:40 »
dank je Pjotr,
nu start de pc weer als vanouds in versie 38 op. (hij liep zooo mooi)
rest alleen nog de vraag  of de volgende kernel wijziging wel gaat werken? levert dit dan ook weer problemen op als bijv update beheer opnieuw vraagt om te updaten naar versie 39  of verder? en wat dan. of te wel hoe nu verder.
dank tot zover kan ik weer verder.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: defect na update
« Reactie #6 Gepost op: 2013/03/22, 15:28:22 »
dank je Pjotr,
nu start de pc weer als vanouds in versie 38 op. (hij liep zooo mooi)
rest alleen nog de vraag  of de volgende kernel wijziging wel gaat werken? levert dit dan ook weer problemen op als bijv update beheer opnieuw vraagt om te updaten naar versie 39  of verder? en wat dan. of te wel hoe nu verder.
dank tot zover kan ik weer verder.
Kernel -39 dus niet meer installeren, ook al wordt-ie elke dag aangeboden in de updates.... Als over enige tijd -40 verschijnt, dan merk je vanzelf wel, of die hetzelfde probleem vertoont. Je weet nu hoe je 't kan verhelpen....  :)

Offline wilfried

  • Lid
Re: defect na update
« Reactie #7 Gepost op: 2013/03/22, 17:16:28 »
bedankt
 Hier kan ik verder mee
Hopelijk wordt kernel 40 wel  bruikbaar voor deze pc
Hierbij beschouw ik deze topic dan ook als opgelost ik zal proberen dat boven aan te zetten.