Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Backup software  (gelezen 702 keer)

Offline VandeBas

  • Lid
Backup software
« Gepost op: 2011/06/25, 11:56:11 »
Hi all,

Ik wil een automatische backup van mijn Ubuntu-data en instellingen op een externe hd inregelen (software backuppen lijkt me niet nodig, die kun je immers altijd weer uit de pakketbronnen ophalen), en gebruikte daar in vorige versies (ik gebruik nu Natty) een simpel doch doeltreffend programmaatje voor, dat kennelijk niet meer te gebruiken is in Natty, en waarvan ik de naam ook vergeten ben. Iets dat één keer een complete backup maakt, en daarna periodiek incrementele. Wie heeft er tips voor een handig en niet te ingewikkeld (hou niet zo va toeters en bellen) programma dat goed werkt onder Natty?

Alvast veel dank en groeten,

Bas

Offline HarzG

  • Lid
Re: Backup software
« Reactie #1 Gepost op: 2011/06/25, 12:05:14 »
Als je in het Ubuntu Software Center zoekt, worden meerdere programma's aangeboden.
Back in time, Simple Backup, Grsync zijn een paar bekende programma's.
Xubuntu 20.04; siduction-15.1.0 Xfce

Offline Nollie

  • Lid
Re: Backup software
« Reactie #2 Gepost op: 2011/06/25, 13:46:39 »
Net een 1e backup gemaakt met Déja Dup. Deze wordt in 11.10 standaard. Werkt goed, goede compressie. Jammer dat het bij een automatische backup naar Amazon S3 verwijst. Ik schrijf het naar HD2 en doe dus handmatige backup.

Wat ook kan is Remastersys: http://forum.ubuntu-nl.org/etalage/tip-eltje/  en  http://www.webupd8.org/2010/08/create-full-system-backup-or-custom.html
Ubuntu 18.10 en Win10 op Intel Core i5-3350P, 3,8 Gb Ram.

Offline VandeBas

  • Lid
Re: Backup software
« Reactie #3 Gepost op: 2011/06/25, 17:56:09 »
Interessant! Wat is Amazon S3 precies? Is dat commercieel? Dat zal toch niet, voor iets wat de standaard gaat worden in een open source OS?

dank, groeten,

Bas

Re: Backup software
« Reactie #4 Gepost op: 2011/06/25, 18:16:43 »
Interessant! Wat is Amazon S3 precies? Is dat commercieel? Dat zal toch niet, voor iets wat de standaard gaat worden in een open source OS?

dank, groeten,

Bas

Opensource wil niet perse zeggen dat iets gratis is. Dat is een veel voorkomende misvatting.

Ik ben me op dit moment ook aan het verdiepen in Deja Dup. Indien ik een manier vindt voor automatische back ups naar een externe harde schijf (en dus niet naar een cloud van Amazone waarvoor je moet betalen) post ik hem hier op het forum.

Vincent
openSUSE LEAP KDE
Kubuntu