Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Bij opstartenEvolution melding voer wachtwoord in werkt niet  (gelezen 891 keer)

Offline slowfox

  • Lid
Bij opstartenEvolution melding voer wachtwoord in werkt niet
« Gepost op: 2007/12/02, 23:41:18 »
Ik heb voor de optie gekozen om mijn mail bij de start van evolution binnen te halen, maar ik krijg dan voor al mijn accounts een melding, voer wachtwoord in, Staat bij mij op wachtwoord onthouden. Als ik dit bevestig, lukt het niet maar wanneer ik deze foutboodschappen annuleer, kan ik wel via de knop versturen en ontvangen wel mijn mail binnenhalen.

Offline pip

  • Lid
Bij opstartenEvolution melding voer wachtwoord in werkt niet
« Reactie #1 Gepost op: 2007/12/22, 14:32:48 »
Heb hetzelfde probleem. Herinstallatie loste het probleem niet op.  Is er ms sprake van een bug?
intel dual core 3.4 GHz  Ati radeon HD 2400
Ubuntu Lucid

Offline Soul-Sing

  • Lid
Bij opstartenEvolution melding voer wachtwoord in werkt niet
« Reactie #2 Gepost op: 2007/12/22, 14:39:20 »
staat bij accountvoorkeuren: emailversturen : server vereist wachtwoord  etc, een vinkje? die weghalen.

Offline pip

  • Lid
Bij opstartenEvolution melding voer wachtwoord in werkt niet
« Reactie #3 Gepost op: 2007/12/22, 14:46:48 »
Nee, er staat geen vinkje hoor
intel dual core 3.4 GHz  Ati radeon HD 2400
Ubuntu Lucid

Offline Soul-Sing

  • Lid
Bij opstartenEvolution melding voer wachtwoord in werkt niet
« Reactie #4 Gepost op: 2007/12/22, 14:50:19 »
probeer eens: Open Evolution. Klik op Bestand en dan Wachtwoorden vergeten .Evolution zal nu opnieuw vragen naar de wachtwoorden

Offline pip

  • Lid
Bij opstartenEvolution melding voer wachtwoord in werkt niet
« Reactie #5 Gepost op: 2007/12/22, 16:41:27 »
Nee, deze suggestie brengt ook geen verbetering. Dit is de foutmelding die ik voor elke account krijg bij het opstarten van evolution:

Kon geen verbinding maken met de POP-server (gebruikersnaam)
Fout bij het versturen van de gebruikersnaam:

Voer het POP3-wachtwoord voor (gebruikersnaam) op host (naam host) in

Het wachtwoord staat ingevuld.
Druk ik op OK dan blijft de foutmelding verschijnen. Voer ik mijn wachtwoord opnieuw in dan blijft de foutmelding ook verschijnen.  Druk ik op Annuleren dan verdwijnt hij. Voer ik vervolgens Versturen/ontvangen uit, dan is er geen vuiltje aan de lucht en ook wordt dan automatisch om de 15 minuten versturen/ontvangen uitgevoerd.  
Dit probleem doet zich voor sinds ik de upgrade naar gutsy heb uitgevoerd. Is een volledige verwijdering (inclusief alle bestanden) en herinstall van evolution misschien een oplossing?
intel dual core 3.4 GHz  Ati radeon HD 2400
Ubuntu Lucid

Offline Soul-Sing

  • Lid
Bij opstartenEvolution melding voer wachtwoord in werkt niet
« Reactie #6 Gepost op: 2007/12/22, 16:50:04 »
pfff met alle emails en contacten? geen garantie op succes. wanneer je evolution verwijdert dan ook in je homemap: .evolution, dat doe je door in je homemap ctrl h te doen. installeer thunderbird anders eerst....

Offline pip

  • Lid
Bij opstartenEvolution melding voer wachtwoord in werkt niet
« Reactie #7 Gepost op: 2007/12/22, 17:57:46 »
Ja, veel zin heb ik er ook niet in. T-bird (incl lightning) heb ik al geïnstalleerd. Werkt prima, maar ik mis de integratie met Ubuntu. Evolution biedt wat de agenda betreft  veel meer. Ms doe ik morgen toch een clean install van Evo. Als je nog suggesties hebt dan hou ik me aanbevolen, Leoquant. Bedankt tot zover....
intel dual core 3.4 GHz  Ati radeon HD 2400
Ubuntu Lucid

Offline Soul-Sing

  • Lid
Bij opstartenEvolution melding voer wachtwoord in werkt niet
« Reactie #8 Gepost op: 2007/12/22, 18:03:14 »
pip, ik hoop dat het zal helpen! we horen het.

Offline pip

  • Lid
Bij opstartenEvolution melding voer wachtwoord in werkt niet
« Reactie #9 Gepost op: 2008/01/19, 21:33:58 »
Nu eindelijk de stoute schoenen aangetrokken en evolution volledig verwijderd incl homemap. Opnieuw geïnstalleerd en ..... evo werkt weer zonder mankeren. Zet ik de backup van mijn oude bestanden terug in evo, dan begint het probleem met het automatisch ophalen van e-mail weer van voren af aan.  Na weer alles volledig verwijderd te hebben heb ik vervolgens bestanden van T-bird geïmporteerd. Alles blijft nu werken zoals het hoort. Het importeren van e-mail lukte heel aardig, maar het adresboek komt gecorrumpeerd over na de import. Heeft iem. hiervoor een oplossing?
intel dual core 3.4 GHz  Ati radeon HD 2400
Ubuntu Lucid