Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ubuntu prijst Béta aan ipv stabiele versie?  (gelezen 6265 keer)

Re: Ubuntu prijst Béta aan ipv stabiele versie?
« Reactie #25 Gepost op: 2012/03/07, 14:44:35 »
ik zou het ook niet meteen zo doen maar Ubuntu 12.4 beta   draait goed en snel en tot nog toe geen fout meldingen.
ik zou zeggen Top. :D
Xubuntu en Ubuntu
schaats en fiets gek.
foto's maken en koken samen met mijn vrouw

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Ubuntu prijst Béta aan ipv stabiele versie?
« Reactie #26 Gepost op: 2012/03/07, 15:02:59 »
Ubuntu 12.4 beta   draait goed en snel en tot nog toe geen fout meldingen.
Komt nog wel, wacht maar af....  =D

Re: Ubuntu prijst Béta aan ipv stabiele versie?
« Reactie #27 Gepost op: 2012/03/07, 16:09:58 »
Ubuntu 12.4 beta   draait goed en snel en tot nog toe geen fout meldingen.
Komt nog wel, wacht maar af....  =D

Ik wacht al een maand af, hoe lang moet ik nog afwachten?

Verder Thomas, prima stuk en prima verwoord!

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Ubuntu prijst Béta aan ipv stabiele versie?
« Reactie #28 Gepost op: 2012/03/07, 16:19:00 »
Ubuntu 12.4 beta   draait goed en snel en tot nog toe geen fout meldingen.
Komt nog wel, wacht maar af....  =D

Ik wacht al een maand af, hoe lang moet ik nog afwachten?
Heb ik een glazen bol? Nu even geen eigenwijze betweterij graag, noch dwangmatig "altijd het laatste woord willen hebben". Dat irritante gedoe van jou ben ik kotsbeu.

Bèta's van Ubuntu zijn ruig, stikvol fouten. Dat is normaal. Fouten, daar kun je op wachten. Want komen zullen ze. Niet erg, dat ligt in de lijn der verwachting. Er rekening mee houden voorkomt teleurstellingen. Dat is de boodschap die je als verantwoordelijke ervaren Ubuntugebruiker wil uitdragen naar anderen.

Re: Ubuntu prijst Béta aan ipv stabiele versie?
« Reactie #29 Gepost op: 2012/03/07, 16:42:08 »
Jeetje, dus jij maakt een knipogend grapje naar lachendearend, vervolgens maak ik een grapje over hoe lang ik moet afwachten en dan krijg ik zo'n botte reactie. Ik vind het jammer dat je het zo serieus opvat.

Offline Soul-Sing

  • Lid
Re: Ubuntu prijst Béta aan ipv stabiele versie?
« Reactie #30 Gepost op: 2012/03/07, 16:46:35 »
Laten we de beta discussie, die we al vaker vrij pittig hebben gevoerd, niet weer overdoen.
Ik vind wel wat zitten in de opmerkingen van Thomas overigens. Zelf zit ik meer in de lijn van de beginnende gebruiker te denken. Maar dat hoeft feitelijk niet, omdat de "waarschuwing"; pas op beta spul er duidelijk staat.

Re: Ubuntu prijst Béta aan ipv stabiele versie?
« Reactie #31 Gepost op: 2012/03/07, 17:14:26 »
Toch zou ik er duidelijk bij vermelden dat enkel ervaren Ubuntero's iets degelijk en goed kunnen testen in bèta-fase.

Mocht nu voor de release candidate 2, of hoger, zo'n reclame gemaakt worden, dan kan ik me er in vinden.

Maar ik zie een averechts effect van het gebruik van die bèta; ik denk dat veel gewoon denken dat Ubuntu troep is en dit door gewoon een slecht verteerde update of iets dat nog niet op punt staat.

Ik blijf bij mijn mening dat ze er een grote fout mee begaan dat zo in de kijker te zetten, en is in feite gewoon een valse euforie dat Ubuntu nu al heel goed is voor een breed publiek.
Vele testen bij mij getuigen een andere waarheid.
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: Ubuntu prijst Béta aan ipv stabiele versie?
« Reactie #32 Gepost op: 2012/03/07, 17:21:51 »
Ik snap het probleem niet zo. Er staat heel duidelijk bij dat het een testversie is, dus verwachten dat het een gepolijst en stabiel systeem is, is stom.

Verder kan ik me ook geen grootschalige protesten herinneren van de "consumer preview" die Microsoft van Windows 8 vrijgaf. Dan is het ineens leuk om te proberen.

Re: Ubuntu prijst Béta aan ipv stabiele versie?
« Reactie #33 Gepost op: 2012/03/07, 17:25:54 »
@Johan: Win 8 werd al eerder vermeld in dit topic, maar critici vinden die vergelijking niet opgaan. Verder ben ik het wel met je eens.

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Ubuntu prijst Béta aan ipv stabiele versie?
« Reactie #34 Gepost op: 2012/03/07, 17:54:37 »
Ubuntu 12.4 beta   draait goed en snel en tot nog toe geen fout meldingen.
Komt nog wel, wacht maar af....  =D

Ik wacht al een maand af, hoe lang moet ik nog afwachten?

Verder Thomas, prima stuk en prima verwoord!

Ik hoefde niet te wachten want bij mij zat het vol met bugs. Leek een slechte alpha 1 versie hoe het bij mij draaide.

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Ubuntu prijst Béta aan ipv stabiele versie?
« Reactie #35 Gepost op: 2012/03/07, 17:57:02 »
Ik snap het probleem niet zo. Er staat heel duidelijk bij dat het een testversie is, dus verwachten dat het een gepolijst en stabiel systeem is, is stom.

Verder kan ik me ook geen grootschalige protesten herinneren van de "consumer preview" die Microsoft van Windows 8 vrijgaf. Dan is het ineens leuk om te proberen.

De consumer preview is geen Beta versie.
Daar zit een groot verschil tussen. Microsoft laat niet iedereen zo maar Beta versies testen.

Re: Ubuntu prijst Béta aan ipv stabiele versie?
« Reactie #36 Gepost op: 2012/03/07, 18:34:01 »
Maar nu vergelijk je appels met peren. We hadden het hier over het DOWNLOADEN, niet over het in de winkel kopen. Die hele vergelijking gaat niet op want in de reguliere elektronica-winkels vind je geen Ubuntu-PC's of Ubuntu-installatiemedia dus er is niks wat de "de klant meekrijgt".
Dus laten we het alsjeblieft op downloaden houden en op dat punt doen MS en Canonical het dus even goed/slecht in deze bèta-zaak.

Zoals anderen al hadden gemeld, gaat het hier om je hoofd-distributie-kanaal. Voor Canonical is dat ubuntu.com, voor Microsoft zijn dat electronische en fysieke winkels. In dit zicht vergelijk ik zeker appels met appels. Daarnaast snap ik niet dat dit een felle discussie zou moeten worden, Canonical heeft namelijk een beslissing genomen en iedereen heeft daar zijn eigen mening over. Dat iemand het een goede zet vindt van canonical dat de béta zo prominent op de hoofdpagina aanwezig is, staat lijnrecht op mijn mening. Echter raak ik daar niet boos of gefrustreerd over...
En persoonlijk hoop ik altijd op zoveel mogelijk testers, ikzelf heb 3 pc's/laptops staan puur voor testversies. Dit test in mijn ogen beter dan met een virtuele machine, en zo krijg ik een goed beeld met wat ik kan verwachten van de nieuwe versies. Zo heb ik op 2 pc's wel degelijk veel crashes met 12.04, ook afgelopen week nog. Het is dan ook nog lang niet klaar voor uitgave (niet gek, het is een béta). Daarom zou ik, als ik canonical was, de lts aanprijzen op de hoofdpagina en de downloadpagina. Voor 12.04 zou ik een andere pagina aanmaken, die veel ervaren gebruikers wel zullen vinden. Nu moet die pagina niet te verstopt zitten, want zoals iemand al aangaf is feedback van nieuwe gebruikers ook zeer nuttig.
Op de chat te vinden als debiantux

Re: Ubuntu prijst Béta aan ipv stabiele versie?
« Reactie #37 Gepost op: 2012/03/07, 21:44:23 »
Als je appels met appels doet, zet dan als distributiekanaal van Ubuntu System76 want dat is op dit moment de winkel die probeert wat electronicawinkels momenteel doen.

Re: Ubuntu prijst Béta aan ipv stabiele versie?
« Reactie #38 Gepost op: 2012/03/07, 21:45:51 »
Ik snap het probleem niet zo. Er staat heel duidelijk bij dat het een testversie is, dus verwachten dat het een gepolijst en stabiel systeem is, is stom.

Verder kan ik me ook geen grootschalige protesten herinneren van de "consumer preview" die Microsoft van Windows 8 vrijgaf. Dan is het ineens leuk om te proberen.

De consumer preview is geen Beta versie.
Daar zit een groot verschil tussen. Microsoft laat niet iedereen zo maar Beta versies testen.


Verklaar dan eens hoe de RC van MS nog moet uitkomen? Als de RC nog moet uitkomen, dan zit daar 1 stap voor en dat is beta (en daarvoor alpha). Dus het is in de planningslijn wel degelijk een beta. En dan kun je hoog of laag springen maar ze zeggen het zelf in de applicaties in Metro. O.a. Messaging heeft een beta-label erboven hangen als je de app opent.

Re: Ubuntu prijst Béta aan ipv stabiele versie?
« Reactie #39 Gepost op: 2012/03/07, 22:03:16 »
Als je appels met appels doet, zet dan als distributiekanaal van Ubuntu System76 want dat is op dit moment de winkel die probeert wat electronicawinkels momenteel doen.

Dit is niet het hoofd distibutie-kanaal voor Ubuntu, dus deze vergelijking klopt niet. Zoals ik al (2x) eerder aan gaf, gaat het om het distributiekanaal waar je de meeste gebruikers mee bereikt. Voor windows zijn dit electronica-zaken, voor ubuntu is dat ubuntu.com.
Op de chat te vinden als debiantux

Re: Ubuntu prijst Béta aan ipv stabiele versie?
« Reactie #40 Gepost op: 2012/03/07, 23:08:20 »
En toch zit daar een groot verschil tussen. Maarja, laten we er maar over ophouden.

Offline Dave

  • Lid
Re: Ubuntu prijst Béta aan ipv stabiele versie?
« Reactie #41 Gepost op: 2012/03/10, 15:15:47 »


De consumer preview is geen Beta versie.
Daar zit een groot verschil tussen. Microsoft laat niet iedereen zo maar Beta versies testen.


http://www.windows8update.com/download-windows-8-beta/
http://computertotaal.nl/software/23058-proefversie-windows-8-vanaf-nu-te-downloaden.html

Re: Ubuntu prijst Béta aan ipv stabiele versie?
« Reactie #42 Gepost op: 2012/03/10, 17:59:35 »
Precies Dave. Maar hoe je het ook wendt of keert: op papier is die Windows 8 Consumer Preview net zo instabiel als Ubuntu 12.04 (in de praktijk kan dat bij beide anders zijn natuurlijk).

Re: Ubuntu prijst Béta aan ipv stabiele versie?
« Reactie #43 Gepost op: 2012/03/12, 11:38:19 »
Zo, probleem verholpen; er staat nu reclame voor Ubuntu One.