Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ubuntu phone?  (gelezen 3053 keer)

Ubuntu phone?
« Gepost op: 2014/02/19, 07:55:34 »
Verleden jaar was er hier veel te doen over de Ubuntu phone die in de eerste trimester van dit jaar ging uitkomen. Gisteren is mijn gsm gedesintegreerd in mijn handen terwijl ik aan het bellen was. Het klinkt misschien verwonderlijk maar het gesprek werd onderbroken nog voor mijn gsm batterij de grond raakte.  Mijn gsm werkt terug, ducktape is een wondermiddel, maar ik denk erover om mij toch een nieuw toestel aan te schaffen.  Alleen vind ik nog nergens een aanbieding van de Ubuntu phone terug. Zoek ik verkeerd of heeft men mij hier verleden jaar blij gemaakt met een dode mus? Heeft er iemand een link naar een webshop die de Ubuntu phone aanbied of een link wanneer de release nu juist gepland staat? De ducktape zal het wel nog een eindje uitzingen en het trimester is bijna halfweg? Thanks!!

Re: Ubuntu phone?
« Reactie #1 Gepost op: 2014/02/19, 09:24:31 »
De berichten waren (helaas) wat optimistisch.
De verwachte komst van smartphones met Ubuntu is wat uitgesteld.

Wel Zijn er een aantal toestellen die al compatibele zijn met Ubuntu Touch, maar je hebt het (nog) wel zelf te installeren.

Offline Helden

  • Lid
Re: Ubuntu phone?
« Reactie #2 Gepost op: 2014/02/19, 10:58:06 »
vanmiddag belangrijke mededeling ubuntu phone

http://insights.ubuntu.com/events/update-on-ubuntu-for-smartphones/

Offline testcees

  • Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
Re: Ubuntu phone?
« Reactie #3 Gepost op: 2014/02/19, 20:44:34 »
vanmiddag belangrijke mededeling ubuntu phone

http://insights.ubuntu.com/events/update-on-ubuntu-for-smartphones/
Ja,
Canonical is working with these partners to ship the first Ubuntu devices on the latest hardware in 2014.
« Laatst bewerkt op: 2014/02/19, 20:47:01 door testcees »
Klik links bovenin op Documentatie

Re: Ubuntu phone?
« Reactie #4 Gepost op: 2014/02/22, 08:20:41 »
Als ik de websites van die partners bekijk, brengen deze zeer betaalbare smartphones voort. Maar een datum wanneer de eerste Ubuntu phone op de markt komt??? Daarbij komt nog dat ik liever geen trendsetter ben. Ik luister liever eerst naar de gebruikerservaringen. We kunnen bijna stellen dat een Ubuntu phone voor mij, niet voor 2014 is?

Re: Ubuntu phone?
« Reactie #5 Gepost op: 2014/02/22, 11:47:51 »
Als ik de websites van die partners bekijk, brengen deze zeer betaalbare smartphones voort. Maar een datum wanneer de eerste Ubuntu phone op de markt komt??? Daarbij komt nog dat ik liever geen trendsetter ben. Ik luister liever eerst naar de gebruikerservaringen. We kunnen bijna stellen dat een Ubuntu phone voor mij, niet voor 2014 is?

Gebruikerservaringen van het totaalpakket of van Ubuntu Touch (de software)? Want Ubuntu Touch is al stabiel en officieel door Canonical te installeren op de Nexus 4 en daar zijn al gebruikerservaringen van.
Ik heb geen idee van Bq want die brengen alleen in Spanje telefoons uit maar Meizu is ook actief in Amerika en Europa en die telefoons worden als zeer goed ervaren door de meeste mensen, zover ik de afgelopen paar jaar her en der begreep.

Re: Ubuntu phone?
« Reactie #6 Gepost op: 2014/02/23, 13:13:00 »
Zojuist heb ik eens gezocht op de gebruikerservaringen van Ubuntu Touch op een Nexus 4. Ubuntu Touch blijkt geen softwaremanager aan boord te hebben? Bestaan er trouwens meerdere Nederlandstalige gebruikerservaringen? Ik maak nog geen gebruik van Wifi maar ik wou het wel instellen om mijn vaste telefoon te laten toe komen op mijn gsm via Qutecom als ik thuis ben. De app voor iOs en Android bestaat wel maar die heet anders. Ik zou eens moeten koekeloeren op de webstek van mijn provider want hij bied deze app aan. We zullen zien hoe lang mijn huidige gsm het nog uitzingt zeker?

Re: Ubuntu phone?
« Reactie #7 Gepost op: 2014/02/23, 15:38:40 »
Ubuntu Touch heeft inderdaad nog geen app store maar ik neem aan dat die vast wel open zal gaan binnenkort. Immers, ze zullen geen halfbakken telefoon laten produceren door minimaal 1 grote fabrikant (Meizu), dan zou het meteen al floppen.

Ik heb nog geen Nederlandstalige gebruikerservaringen gevonden. Maar ik ben momenteel ook niet bezig met Ubuntu Touch omdat ik sinds kort een nieuwe telefoon heb: de Jolla phone met SalfishOS (ook Linux). Maar ik houd het nieuws wel een beetje bij en zie af en toe dingen op XDA-developers.

Offline daido

  • Lid
Re: Ubuntu phone?
« Reactie #8 Gepost op: 2014/02/23, 21:08:51 »
Firefox lijkt al een stuk verder, want die hebben al   drie   grote  fabrikanten  aan de haak die een firefox phone uitbrengen.
tweakers.net/nieuws/94500/zte-huawei-en-alcatel-kondigen-firefox-os-telefoons-aan.html
Ook willen ze een smartphone uitbrengen voor 25 dollar.

Re: Ubuntu phone?
« Reactie #9 Gepost op: 2014/02/23, 22:04:29 »
Firefox lijkt al een stuk verder, want die hebben al   drie   grote  fabrikanten  aan de haak die een firefox phone uitbrengen.
tweakers.net/nieuws/94500/zte-huawei-en-alcatel-kondigen-firefox-os-telefoons-aan.html
Ook willen ze een smartphone uitbrengen voor 25 dollar.

ZTE en Alacatel hebben nu ook al FirefoxOS phones... dit is gewoon de volgende generatie.

Maar inderdaad: Jolla heeft de Jolla als toestel (die ik bezit en gebruik!), FirefoxOS heeft al een paar telefoons op de markt en de nieuwe generatie is net aangekondigd... een stuk verder dan Ubuntu inderdaad.

Offline daido

  • Lid
Re: Ubuntu phone?
« Reactie #10 Gepost op: 2014/02/24, 19:05:55 »
m.cnet.com/photos/first-ubuntu-phones-revealed-pictures/10019671
fotootjes

Offline wowo

  • Lid
Re: Ubuntu phone?
« Reactie #11 Gepost op: 2014/02/24, 23:01:30 »
Die BQ Aquaris vind ik toch echt wel mooi.
Als hij ook in het zwart uitkomt en de prijs is redelijk, komt ie in aanmerking als mijn nieuwe mobiel !
Desktop Ubuntu 20.04 LTS en 22.04 LTS

Re: Ubuntu phone?
« Reactie #12 Gepost op: 2014/02/24, 23:22:56 »
Die BQ Aquaris vind ik toch echt wel mooi.
Als hij ook in het zwart uitkomt en de prijs is redelijk, komt ie in aanmerking als mijn nieuwe mobiel !

*als* ie in NL of België uitkomt. Vorige toestellen van BQ kwamen zover ik begreep alleen uit in thuisland Spanje... (of je moet gaan importeren natuurlijk)

Re: Ubuntu phone?
« Reactie #13 Gepost op: 2014/02/25, 18:31:41 »
@vistaus: momenteel is Spanje hét uitvoerland voor de Chinese smartphones dus het is enkel wachten op een doortastende Nederlander die hier commerce ruikt. Althans ik reken op mijn zuiderburen :)

« Laatst bewerkt op: 2014/02/26, 09:24:41 door Joris Donders »
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Offline testcees

  • Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
Re: Ubuntu phone?
« Reactie #14 Gepost op: 2014/02/26, 21:38:21 »
AND levert kaarten aan Ubuntu
Zonder dat er financiële details worden genoemd zal Canonical het Nederlandse bedrijf AND betalen voor deze
Citaat van: AND
proprietary digital maps
Een open source oplossing als OpenStreetMap is duidelijk geen optie voor de Ubuntu Phone.
Zal de prijs voor de kaarten worden doorberekend in de Ubuntu phone en/of zal Ubuntu terugbetalen met locatiegegevens van gebruikers? Dat zal je dan uiteraard kunnen uitzetten, daar niet van.

Edit: https://www.mapbox.com/blog/ubuntu-mobile-maps/

Nog een edit:
Het bedrijf claimt dat het besturingssysteem geïnstalleerd is op 10 procent van alle nieuwe PC's.
« Laatst bewerkt op: 2014/02/26, 22:04:58 door testcees »
Klik links bovenin op Documentatie

Re: Ubuntu phone?
« Reactie #15 Gepost op: 2014/02/27, 20:33:07 »
Ik heb het al eens gezegd; Phoneblocks is de toekomst:

http://newsmonkey.be/article/5510
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Re: Ubuntu phone?
« Reactie #16 Gepost op: 2014/02/27, 20:35:00 »
Ik heb het al eens gezegd; Phoneblocks is de toekomst:

http://newsmonkey.be/article/5510

Inderdaad. Jolla heeft al een stap in die richting gezet, nu nog de échte Phoneblocks. En tabletblocks.

Offline Nero

  • Lid
Re: Ubuntu phone?
« Reactie #17 Gepost op: 2015/10/15, 22:04:39 »