Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [Doorgevoerd] Zoekfunctie forum: eenvoudige versie of uitgebreide versie?  (gelezen 3344 keer)

De uitgebreide zoekfunctie (dat is de huidige) komt op mij wat rommelig over, zeker voor nieuwe leden/gebruikers.

1 Uitgebreid



versus

2 Eenvoudig



Als je in de eenvoudige modus op Geavanceerd zoeken drukt, kom je weer op de huidige versie uit. Dus de uitgebreide blijft zeker wel beschikbaar. Maar standaard staat ie dan op Eenvoudig.

Wat vinden jullie? :)
« Laatst bewerkt op: 2010/07/28, 21:46:13 door Vistaus »

jesse2314

  • Gast
Re: Zoekfunctie forum: eenvoudige versie of uitgebreide (huidige) versie?
« Reactie #1 Gepost op: 2010/07/27, 21:22:05 »
ik vind het best handig die 2de zoek functie :)

Re: Zoekfunctie forum: eenvoudige versie of uitgebreide (huidige) versie?
« Reactie #2 Gepost op: 2010/07/27, 21:26:19 »
Mag voor mij de eenvoudige zijn.
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Re: Zoekfunctie forum: eenvoudige versie of uitgebreide (huidige) versie?
« Reactie #3 Gepost op: 2010/07/27, 21:59:21 »
Doe voor mij ook maar standaard eenvoudig. Als ik al weet in welk onderdeel ik moet zoeken, dan kan ik nog naar geavanceerd gaan...
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

Offline Brumm3l

  • Lid
Re: Zoekfunctie forum: eenvoudige versie of uitgebreide (huidige) versie?
« Reactie #4 Gepost op: 2010/07/27, 22:16:02 »
Gebruikersvriendelijkheid voorop: de eenvoudige weergave standaard tonen. Mocht je al weten in welke hoek je ongeveer moet zijn kun je altijd nog geavanceerd gaan.

Offline Thijsg

  • Lid
Re: Zoekfunctie forum: eenvoudige versie of uitgebreide (huidige) versie?
« Reactie #5 Gepost op: 2010/07/27, 23:14:43 »
De uitgebreide versie moet behouden blijven, maar als de eenvoudige standaard getoond wordt, stem ik voor.

Offtopic: leuk, zo'n Windowsicoontje. Welke locatie?

Re: Zoekfunctie forum: eenvoudige versie of uitgebreide (huidige) versie?
« Reactie #6 Gepost op: 2010/07/27, 23:33:12 »
@Thijsg: Eenvoudige versie heeft een link naar de uitgebreide versie, blijft dus behouden.
Offtopic: http://fc03.deviantart.net/fs43/i/2009/137/a/8/WIndows_7_Orb_icon_by_skyangels.png

Offline nomko

  • Lid
    • Ubuntu Linux Gebruiker Site
Re: Zoekfunctie forum: eenvoudige versie of uitgebreide (huidige) versie?
« Reactie #7 Gepost op: 2010/07/28, 12:35:07 »
Het nadeel van de eenvoudige versie is, is dat je niet kan bepalen tot hoever er gezocht moet worden. Als er een zoekopdracht gegeven wordt, dan kom je topics tegen die al 1 jaar, 2 jaar of zelfs 3 jaar oud zijn. Een enkele keer zou het ook zijn dat er een zoekresultaat gegeven wordt van topics ouder dan 3 jaar. Door de uitgebreide versie te behouden kan er gezocht worden op relevantie en recentheid, maar ook op hoeveel dagen terug.

Ik wil voorstellen: Stel een eenvoudige zoekfunctie in en geef een optie tot uitgebreid zoeken waarin de mogelijkheid geboden wordt te zoeken op steekwoorden, auteur en datum binnen het gehele forum of binnen een rubriek.
Handige site voor de Ubuntu gebruiker:
https://sites.google.com/site/ubuntulinuxgebruiker
-------------------------
https://www.dropbox.com/referrals/NTQ4MzUwNDc5
-------------------------
Linux user number 515471
----------------------

Re: Zoekfunctie forum: eenvoudige versie of uitgebreide (huidige) versie?
« Reactie #8 Gepost op: 2010/07/28, 12:48:12 »
Die mogelijkheid zit er dan ook in lees het eerste topic nog maar eens.
Gr.
Benjamins
Informatie over linux: Alles over Linux


Offline Thijsg

  • Lid
Re: Zoekfunctie forum: eenvoudige versie of uitgebreide (huidige) versie?
« Reactie #9 Gepost op: 2010/07/28, 15:07:45 »
@Thijsg: Eenvoudige versie heeft een link naar de uitgebreide versie, blijft dus behouden.
Offtopic: http://fc03.deviantart.net/fs43/i/2009/137/a/8/WIndows_7_Orb_icon_by_skyangels.png
Dat zag ik al in het eerste bericht. ;)
Als je in de eenvoudige modus op Geavanceerd zoeken drukt, kom je weer op de huidige versie uit. Dus de uitgebreide blijft zeker wel beschikbaar. Maar standaard staat ie dan op Eenvoudig.

Offline frits1954

  • Lid
Re: Zoekfunctie forum: eenvoudige versie of uitgebreide (huidige) versie?
« Reactie #10 Gepost op: 2010/07/28, 19:14:52 »
Ik ben voor eenvoudig zoeken met 365 dagen levert dat niets op
Dan komt er een tekst met het advies zoek uitgebreid controleer spelling etz etz
Hopelijk meer goede recente hits

Mvg
Frits
Linux ook voor morgen
ik ben leesblind 
Mvg
Frits1954

Re: Zoekfunctie forum: eenvoudige versie of uitgebreide (huidige) versie?
« Reactie #11 Gepost op: 2010/07/28, 21:35:18 »
Het gekke met recente post als je dat invult, dan komen er dingen naar voren van 2010 maar ook van 2007. En daar heb je in de meeste gevallen geen reet meer aan.
Dus ik vind dat dat eens moet veranderen. Gebruiksvriendelijk noemen ze dat. Betere zoekfuncties die geen oude meuk naar boven halen.

Ik weet niet hoe groot de server is, maar ik kan een zoekdatabase aanmaken voor betere zoekresultaten. Maar dan moet er wel genoeg ruimte zijn op de server.
Maar dat gaat een beetje offtopic ;)

Ik zie dat eigenlijk zo'n beetje iedereen wel voor de eenvoudige zoekfunctie is. Bij deze zet ik hem aan, bedankt voor jullie input! :)

Re: [Doorgevoerd] Zoekfunctie forum: eenvoudige versie of uitgebreide versie?
« Reactie #12 Gepost op: 2010/07/28, 22:42:13 »
Waarvoor een kus van de juffrouw en een bank vooruit. XD
Zet nu maar een slotje op het draadje...
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...