Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: bookmarks in Firefox selecteren met de beginletter van de betreffende bookmark  (gelezen 287 keer)

Offline jenar

  • Lid
In Linux Mint Julia kon ik mijn bookmarks in Firefox selecteren met de beginletter van de betreffende bookmark. Bijvoorbeeld; om de bookmark 'gmail' te openen hoefde ik slechts 'Alt+b' (open bookmarks) en 'g' te typen. Ik bedoel dus geen directe shortcut voor een bookmark, maar gewoon het selectiemechanisme met de toetsen. In Ubuntu 12.04 met Firefox (wrs een nieuwere versie dan de Firefox in Linux Mint Julia) lukt dat niet. Wel kan ik gewoon in mijn folderviewer folders selecteren met de beginletter van de betreffende folder. Ik ga er dus van uit dat het ligt aan de nieuwere versie van Firefox in Ubuntu 12.04 en niet aan Ubuntu zelf? Weet iemand of en hoe ik dit kan aanpassen in Firefox (of Ubuntu)?

Google chrome voor Ubuntu kan het helemaal niet, daar kan ik de bookmarks niet eens openen met Alt+b. Ik heb al heel wat afgezocht op het internet om een oplossing te vinden, maar ik krijg alleen maar oplossingen om directe shortcuts aan te maken voor mijn bookmarks. Dat is niet wat ik wil. Dat zou namelijk betekenen dat ik voor al mijn veel gebruikte bookmarks handmatig een shortcut moet gaan maken.

Offline bad65

  • Lid
Alt a  eens proberen...
« Laatst bewerkt op: 2012/09/24, 18:38:16 door bad65 »

Control-L (selecteert adresbalk), daarna de beginletter van de site intypen.