Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: opgelost/synaptic pakket downloadscript  (gelezen 789 keer)

opgelost/synaptic pakket downloadscript
« Gepost op: 2012/06/28, 11:30:01 »
Hoi luitjes,

Ik draai sinds enkele dagen met volle tevredenheid xubuntu op m'n aspire laptop, na een jaartje ubuntu te hebben verlaten. Unity en gnome3 werd me veel te bloated, en kde is al nooit mijn ding geweest. Maar pjotter heeft me weer op het goeie pad geleid dank zij z'n site  :laugh:.
Nu kan ik met synaptic een download script aanmaken om eenzelfde systeem te installeren op m'n desktop pc. Dus exact dezelfde programma's en theme's. Mijn vraag is nu, moet ik dan op de andere pc alsnog mijn sources.list handmatig veranderen ( copieeren van mijn laptop ) of gebeurt dit ook via dat script?
Alvast bedankt voor de reacties.

Groetjes Ben.................
« Laatst bewerkt op: 2012/06/28, 20:30:42 door kareltjekrul »

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: synaptic pakket downloadscript
« Reactie #1 Gepost op: 2012/06/28, 13:34:33 »
De sources.list file, is alleen een file met alle mogelijke bronnen, deze is alleen afhankelijk van de versie en heeft niets te maken met de programma's, thema's e.d.
Bijvoorbeeld: voor versie 12.04 is de file voor Ubuntu, Kubuntu, Xubuntu en Lubuntu hetzelfde (ben ik compleet ?)
Voor aanpassingen, kijk ook eens op http://www.dbos.nl onder Xubuntu !
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Re: synaptic pakket downloadscript
« Reactie #2 Gepost op: 2012/06/28, 17:07:28 »
@Ron
Ok Ron, denk dat je de vraag niet goed hebt begrepen. Draai al een tijdje mee met linux en weet dus wel wat die sources.list inhoud. Wat ik bedoel is: ik heb nu een leuke xubuntu configuratie draaien op mijn laptop. Dus met de pakketten die ik regelmatig gebruik inclusief de pakketten om het geheel voor het oog wat aan te passen naar mijn smaak. In synaptic kan ik een script exporteren om alle geinstalleerde pakketten op een kaal geinstalleerde xubuntu weer via synaptic te importeren. Alleen regelt dat script nu ook de pakketbronnen, of moet ik dat eerst handmatig regelen.
Overigens bedankt voor je reactie.
Groetjes Ben.......

Re: synaptic pakket downloadscript
« Reactie #3 Gepost op: 2012/06/28, 17:12:12 »
En nog iets  :o, waar kan ik dat scriptje terug vinden??

Groetjes Ben............

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: synaptic pakket downloadscript
« Reactie #4 Gepost op: 2012/06/28, 17:43:25 »
En nog iets  :o, waar kan ik dat scriptje terug vinden??

Groetjes Ben............

Kun je zelf aangeven, zo te zien. Overigens is het dan een vrijwel leeg script, wat je nog moet vullen.

Is het niet simpeler om het zo aan te pakken:
sudo apt-get install prog1 prog2 prog3 prog4 prog5
Eventuele afwijkende instellingen kun je vantevoren kopiëren vanuit de gebruikersmappen.

Je hebt dan alleen niet pakketbronnen zoals die van Duinsoft (Java), Google Talk en Google Chrome. Maar die zijn desgewenst snel toe te voegen.
« Laatst bewerkt op: 2012/06/28, 17:45:52 door Pjotr »

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: synaptic pakket downloadscript
« Reactie #5 Gepost op: 2012/06/28, 18:38:01 »
Wat ik doe, is eerst alle bronnen aanzetten die ik gebruik (ik gebruik ze allemaal, ook de proposed, maar dat raad ik niemand aan).
Dan heb ik een scriptje, dat lijkt op dat van Pjotr: sudo apt-get update
sudo apt-get upgrade
sudo apt-get install prog1 prog2 prog3 ...... prog99
sudo apt-get purge prog101 prog102 ........ prog199
sudo apt-get autoremove
sudo apt-get clean
Uitleg, voor wie het niet snapt:
update ververst de lijst met installeerbare programma's, upgrade haalt van de geïnstalleerde programma's de
nieuwste versies op.
install installeert alle programma's die op die regel staan, purge verwijderd alle programma's die op die regel staan.
autoremove verwijderd overbodige pakketten, controleer de lijst wel ! :lol:
clean verwijderd de opgehaalde ".deb" pakketten.

Natuurlijk is e.e.a. voor verbetering vatbaar, maar dit werkt (voor mij) uitstekend.
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Re: opgelost/synaptic pakket downloadscript
« Reactie #6 Gepost op: 2012/06/28, 20:36:23 »
@pjotter, ik zag het tis niet vrijwel, maar helemaal leeg haha.
Toch een beetje vreemd, zoals het in het menu staat wordt er gesuggereerd dat al je geinstalleerde pakketten in dat script komen staan.
Maar allez, ik zoek nog wat verder, en anders toch maar handmatig.
Bedankt voor jullie reacties.
Groetjes Ben...................

Re: opgelost/synaptic pakket downloadscript
« Reactie #7 Gepost op: 2012/06/29, 09:12:21 »
Citaat
Toch een beetje vreemd, zoals het in het menu staat wordt er gesuggereerd dat al je geinstalleerde pakketten in dat script komen staan.

Kan je hier iets mee?

Citaat
Een lijstje met de software op je huidige systeem die je op een verse installatie opnieuw geinstalleerd wilt hebben?. Je kan die lijst uitschrijven naar een bestand met het commando (dit komt in je Persoonlijke map te staan):

dpkg --get-selections > extra_software
Kopiëer dit bestandje naar een memory-stick en zet dit bestandje van de memory-stick daarna in je Persoonlijke map op je nieuw geïnstalleerde systeem, en voer dan volgend commando uit:

dpkg --set-selections < extra_software
en daarna:

sudo apt-get dselect-upgrade
Voor reeds geïnstalleerde pakketten krijg je enkel een melding. Alleen de nog niet geïnstalleerde pakketten worden op het nieuwe systeem terug opgehaald en geïnstalleerd. Je hebt dan terug dezelfde pakketten als op je "oude" systeem.
Laptop MSI U123 (160 GB) 1 GB ramMint Cinnamon 18 LTS
Laptop Toshiba Tecra  (80GB) 2 GB ram Fedora 24
Dell Latitude D600 Pentium M 1400MHz 512MB ram
Bouwjaar 2003 met Debian 8 (Jessie)

Re: opgelost/synaptic pakket downloadscript
« Reactie #8 Gepost op: 2012/06/29, 13:56:47 »
@Progger, Kon ik gedeeltelijk wat mee. Installeerde een gedeelte van de programma's, en eindigt dan met een foutmelding.
Ga het nogmaals proberen. Het belangrijkste voor me, de thema's en iconen heeft ie overigens wel gepikt, dus je hebt me toch wel bij gemaakt
 8-) 8-) =D