Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ubuntu upgrade van 8.04 naar 8.10 met de kernel van Array.org  (gelezen 848 keer)

Offline juup

  • Lid
Wie weet of ik met de update manager kan upgraden naar 8.10.
als je bij systeem-beheer-software-updates voor de reguliere updates kiest ipv de LTS dan verschijnt er in de updatemanager een 'box'waar je mee zou kunnen upgraden.
Of moet ik alleen de repositories overnemen
http://www.array.org/ubuntu/setup-intrepid.html/ wie heeft hier verstand van?
grote groet
juup

Offline siegi

  • Lid
Ubuntu upgrade van 8.04 naar 8.10 met de kernel van Array.org
« Reactie #1 Gepost op: 2008/11/03, 19:14:09 »
Heb je een speciale reden om de sources van array.org te nemen.
Volgens mij zijn de sources voor de assus eeepc.

Persoonlijk zou ik gewoon upgraden met update-manager.

Offline juup

  • Lid
Ubuntu upgrade van 8.04 naar 8.10 met de kernel van Array.org
« Reactie #2 Gepost op: 2008/11/03, 19:19:07 »
Mmmm
het gaat dus over een eeepc met array kernel. werkt nu allemaal feilloos.haast te goed om met onnodige fouten te versteren.
http://www.array.org/ubuntu/setup-intrepid.html
wat moeet ik nou precies doen om te upgraden?
grote groet
juup

Offline juup

  • Lid
Ubuntu upgrade van 8.04 naar 8.10 met de kernel van Array.org
« Reactie #3 Gepost op: 2008/11/03, 19:26:15 »
sorry siegi
ik was met een aanvulling bezig terwijl jij al antwoordde. mijn mmmm antwoord geld niet jouw opmerking.
ik had de array kernel gevonden en die leek me erg geschikt om de eeepc op te laten draaien. hetgeen ook klopt. werkt perfect. maar er is wel het nodige aan versleuteld. door die Adam. ik krijg dan ook nooit dezelfde updates als op mijn andere 'regulliere'updates op0 de rest van de pcś in ons huis.(ook allemaal Ubuntu natuurlijk).
ik wil graag weten hoe ik het best de array.org kernel kan upgraden in de eeepc. De gewone kernel schijn niet helemaal top te zijn in een eepc. dan doen veel zaken het niet. ook is mijn opstarttijd nog geen 23 seconden met de array kernel.
hopelijk begrijp je dat ik niets aan het toeval wil overlaten.
groet
juup

Offline juup

  • Lid
Ubuntu upgrade van 8.04 naar 8.10 met de kernel van Array.org
« Reactie #4 Gepost op: 2008/11/03, 20:38:03 »
hoi arie
nou ik weet niet wat ik gedaan heb maar vreemd is het wel. op het eeepcusersforum was er iemand die beweerde dat je door op dee array sourcelist de wetoorden hardy heron in intrpid te veranderen en  dan een sudo update te doen laas goed zou komen. i8k gedaan. een heleboel grdownload en gerommel in de terminal.
nu heb ik weliswaar de kernel mar geen 'generic' in de grub. en ook lijkt er  verder geen moer veranderd.
ook blijft de box voor de upgrade in de updatemanager gewoon bestaan.
na herstarten (23 seconden) ziet alles er gewoon uit, niks geen upgrade. kan nooit goed zijn!! hah ha!!
wie heeft er een vakkundige oplossing?
juup

Offline juup

  • Lid
Ubuntu upgrade van 8.04 naar 8.10 met de kernel van Array.org
« Reactie #5 Gepost op: 2008/11/03, 20:51:06 »
even een 'lsb_release -a' gedaan en ja hoor ik heb nog de Hardy Heron maar dan wel met de intrpid kernel zeker. ik weet niet wat ik daar nou weer van moet denken. straks ontploft de hele eepc nog!!
wat te doen?
juup