Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Wireless vind netwerk wel, maar hangt vast bij verbinden.  (gelezen 936 keer)

thelimpkid

  • Gast
Wireless vind netwerk wel, maar hangt vast bij verbinden.
« Gepost op: 2007/12/26, 23:55:25 »
Hallo,

Ik heb nu sinds 2 weekjes Ubuntu 7.10 Gutsy geinstalleerd. Ik heb echter 1 probleem met mijn wireless (pci) kaart: Pro-Nets WP61R (Of Sweex). Volgens mij zit het probleem in de drivers van het kaartje, hij vind de netwerken wel, maar als ik wil verbinden hangt mijn Ubuntu zich op. De Numlock en Capslock lampjes beginnen vervolgens te knipperen (ik weet niet wat dat voor betekenis heeft).

Als ik via ndiswrapper een driver installeer gaat het fout bij een reboot. Dan moet ik handmatig via recovery mode de drivers deinstalleren voordat ie weer opstart.

Weet iemand hoe ik het aan de gang krijg?

Offline siegi

  • Lid
Wireless vind netwerk wel, maar hangt vast bij verbinden.
« Reactie #1 Gepost op: 2007/12/27, 21:02:35 »
dit is bij mijn weten een kaartje met een ralink chipset.  Ralink chipset werken eigenlijk niet zo goed samen met networkmanager.  Via een handmatige configuratie zou kan het soms wel eens goed lukken.
Ik heb er in de tijd met feisty nog eens over geblogt.
http://siegie.sin.khk.be/wordpress/2007/04/16/rt2500usb-en-network-manager/

thelimpkid

  • Gast
Wireless vind netwerk wel, maar hangt vast bij verbinden.
« Reactie #2 Gepost op: 2007/12/27, 23:00:45 »
bedankt! Ik heb ff geprobeert. Maar het is me niet gelukt om op internet te komen in Ubuntu. Maar volgens mij ben ik nu wel een stuk korter bij de oplossing.