Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Herkeuring Ubuntu NL: GESLAAGD !  (gelezen 6789 keer)

Herkeuring Ubuntu NL: GESLAAGD !
« Gepost op: 2012/01/11, 11:05:57 »
Ubuntu NL is enige tijd terug de status van officieel LoCo team verloren. Inmiddels is er heel wat werk verzet, en we zijn vol vertrouwen dat we weer een officiële status verdienen. Binnenkort gaan we dus op voor een herkeuring.

Verzoek aan alle teams om te kijken of de informatie op de herkeuringspagina correct, volledig, en actueel is.

Verder kan iedereen helpen met het verbeteren van taalfouten etc.

Mist er nog belangrijke informatie op de pagina, dan hoor ik het graag.
« Laatst bewerkt op: 2012/02/22, 06:54:07 door Prosper »

Offline Brumm3l

  • Lid
Re: Herkeuring Ubuntu NL: help de informatiepagina verbeteren
« Reactie #1 Gepost op: 2012/01/11, 11:43:28 »
Om me nog onduidelijke redenen lukt het inloggen op de Wiki vanaf mijn huidige locatie niet, dan maar even op deze manier: er staat:

Citaat
We want to setup/use a infrastructure that makes it easy to pro actively ask community members what would like to see improved in the community, and in a second analysis ask how they evaluate the importance of these different aspects. Such an analysis should then be done on a regular basis (yearly).

Volgens mij moet dat zijn:

Citaat
We want to setup/use a infrastructure that makes it easy to pro actively ask community members what they would like to see improved in the community, and in a second analysis ask how they evaluate the importance of these different aspects. Such an analysis should then be done on a regular basis (yearly).

Daarnaast weet ik niet zeker of de komma na het stukje '...in the community, and in a...' nodig is. Volgens mij volstaat de koppeling van deze twee zinnen door enkel het woord 'and' en is de komma in dit geval niet nodig.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Herkeuring Ubuntu NL: help de informatiepagina verbeteren
« Reactie #2 Gepost op: 2012/01/11, 15:24:30 »
Voorstel voor verdere verbetering:

We want to setup set up/use a an infrastructure that makes it easy to pro actively actively ask community members what they would like to see improved in the community, and in a second analysis ask how they evaluate the importance of these different aspects important they think those issues are. Such an analysis should then be done repeated on a regular basis (yearly).

Offline asphyxia

  • Forumteam
Re: Herkeuring Ubuntu NL: help de informatiepagina verbeteren
« Reactie #3 Gepost op: 2012/01/11, 20:43:55 »

Origineel:
The new Community Board has been quite occupied with issues that needed attention, so until now it functions more reactively than it should. When there is less direct action we need to analyze our LoCo and formulate goals that build upon our strengths and limit the impact of our weaknesses.

Voorstel:
Up to now, the new Community Board has been occupied with direct attention to organising issues, so it has been functioning more reactively than it should. With decreasing direct action needed, it will be planned to analyze our LoCo thoroughly and formulate long-term goals that will build upon our strengths and limit the impact of our weaknesses.
Als de werkelijkheid er niet was, zou de wereld er heel anders uitzien. [Theo Maassen]
Alles is te kraken, niets is veilig, zorg dus voor zoveel mogelijk niets. [Ramana]

Re: Herkeuring Ubuntu NL: help de informatiepagina verbeteren
« Reactie #4 Gepost op: 2012/01/11, 21:47:45 »
Bedankt voor de feedback. :)

Ik heb de wijzigingen zoals voorgesteld (eigenlijk ongezien) doorgevoerd. T'is geen linux kernel tenslotte. :D

Feedback in de vorm met orgineel citaat, en gewijzigde versie is voor mij handig om in te voeren.


Re: Herkeuring Ubuntu NL: help de informatiepagina verbeteren
« Reactie #5 Gepost op: 2012/01/11, 23:55:36 »
moderator-edit: alle niet ontopic bijdragen verwijderd. Dit is een serieus werkdraadje.
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

Offline commandoline

  • LoCo-contact
    • marten-de-vries
    • Marten-de-Vries.nl
Re: Herkeuring Ubuntu NL: help de informatiepagina verbeteren
« Reactie #6 Gepost op: 2012/01/22, 00:18:00 »
Ik heb de link achter 'JustForLearning' van de launchpadpagina naar de Engelstalige wikipagina veranderd, daar staat meer info op. Ook heb ik de opsomming onder 'Since our last loco approval we have continued to do the following:' wat consistenter gemaakt: 'create artwork -> creating artwork', 'Release Parties -> Organizing Release Parties'. Aan 'Teams without regular meetings: promotion team, server team, artwork team, news team. ' heb ik het webteam toegevoegd. Ook heb ik onder 'Opening up communication channels' de mailing list van het webteam toegevoegd.

Is er een reden dat achter 'Server team' op die plaats geen communicatiekanalen staan? Als ze er niet zijn moet het team weg uit die tabel lijkt me, anders is het handig om dat nog toe te voegen.

Verder heb ik nog de Ubuntu Jam in Burgum toegevoegd. Bij gebrek aan beter heb ik naar het bijbehorende forumtopic gelinkt. Er zijn in Friesland overigens ook nog twee kleine bijeenkomsten geweest: één release party en eentje 'gewoon als bijeenkomst'. Moeten die er ook nog bij (bij de jams of bij de release parties)?

Daarnaast: is er een reden dat bij 'Key details' de website 'http://ubuntu-nl.org' ontbreekt? (Ik kan me voorstellen dat de huidige website er een beetje oud uitziet, maar om 'm nou weg te laten daar... ;))
« Laatst bewerkt op: 2012/01/22, 00:19:54 door commandoline »

Re: Herkeuring Ubuntu NL: help de informatiepagina verbeteren
« Reactie #7 Gepost op: 2012/01/22, 09:39:13 »
Commandoline,
Thx! :)

Ik heb de link achter 'JustForLearning' van de launchpadpagina naar de Engelstalige wikipagina veranderd, daar staat meer info op. Ook heb ik de opsomming onder 'Since our last loco approval we have continued to do the following:' wat consistenter gemaakt: 'create artwork -> creating artwork', 'Release Parties -> Organizing Release Parties'. Aan 'Teams without regular meetings: promotion team, server team, artwork team, news team. ' heb ik het webteam toegevoegd. Ook heb ik onder 'Opening up communication channels' de mailing list van het webteam toegevoegd.

Is er een reden dat achter 'Server team' op die plaats geen communicatiekanalen staan? Als ze er niet zijn moet het team weg uit die tabel lijkt me, anders is het handig om dat nog toe te voegen.
Ik neem aan dat er wel een kanaal is waarop het team bereikt kan worden. Vroeger was dat meen ik beheer AT ubuntu-nl.org. Maar ik weet niet wat het huidige adres is, dus als iemand dat kan melden oid. Graag. :)

Citaat
Verder heb ik nog de Ubuntu Jam in Burgum toegevoegd. Bij gebrek aan beter heb ik naar het bijbehorende forumtopic gelinkt. Er zijn in Friesland overigens ook nog twee kleine bijeenkomsten geweest: één release party en eentje 'gewoon als bijeenkomst'. Moeten die er ook nog bij (bij de jams of bij de release parties)?
De eerste plaats om jam's, releaseparties e.d. toe te voegen is denk ik de Hall of Fame, en vervolgens natuurlijk ook op de herkeuringspagina, hoe klein ook. Verder zou het mooi zijn als vergader bijeenkomsten eigenlijk ook op de herkeuringspagina komen, zoals team meetings, e.a. Daarvoor kan wellicht net zo'n overzichtje als voor de releaseparties komen.

Citaat
Daarnaast: is er een reden dat bij 'Key details' de website 'http://ubuntu-nl.org' ontbreekt? (Ik kan me voorstellen dat de huidige website er een beetje oud uitziet, maar om 'm nou weg te laten daar... ;))
Geen idee waarom die er niet staat. Dus, als je 'm wilt toevoegen, graag. :)

Offline commandoline

  • LoCo-contact
    • marten-de-vries
    • Marten-de-Vries.nl
Re: Herkeuring Ubuntu NL: help de informatiepagina verbeteren
« Reactie #8 Gepost op: 2012/01/22, 12:44:10 »
Ik neem aan dat er wel een kanaal is waarop het team bereikt kan worden. Vroeger was dat meen ik beheer AT ubuntu-nl.org. Maar ik weet niet wat het huidige adres is, dus als iemand dat kan melden oid. Graag. :)
Ik heb het beheerteam via IRC even gevraagd wat zij daar het liefste hebben. Zodra ik antwoord heb zal ik het in de herkeuringspagina verwerken.

Citaat
De eerste plaats om jam's, releaseparties e.d. toe te voegen is denk ik de Hall of Fame, en vervolgens natuurlijk ook op de herkeuringspagina, hoe klein ook. Verder zou het mooi zijn als vergader bijeenkomsten eigenlijk ook op de herkeuringspagina komen, zoals team meetings, e.a. Daarvoor kan wellicht net zo'n overzichtje als voor de releaseparties komen.
Ik heb de Burgum jam toegevoegd aan de herkeuringswiki (die stond er nl. onder het label nijmegen tot nu toe), en ook de Natty Release Party in Kollumerzwaag zowel toegevoegd aan de NL wiki als aan de herkeuringswiki.

Ik heb aan http://wiki.ubuntu-nl.org/community/Meetings pagina nog een IRL meeting in Friesland toegevoegd. Moeten die IRL meetings ook op de herkeuringspagina? Momenteel staan die nl. nog nergens.

Citaat
Geen idee waarom die er niet staat. Dus, als je 'm wilt toevoegen, graag. :)
Website toegevoegd.

Re: Herkeuring Ubuntu NL: help de informatiepagina verbeteren
« Reactie #9 Gepost op: 2012/01/22, 17:51:23 »
Ik heb het beheerteam via IRC even gevraagd wat zij daar het liefste hebben. Zodra ik antwoord heb zal ik het in de herkeuringspagina verwerken.
Mooi. :)

Citaat
Ik heb de Burgum jam toegevoegd aan de herkeuringswiki (die stond er nl. onder het label nijmegen tot nu toe), en ook de Natty Release Party in Kollumerzwaag zowel toegevoegd aan de NL wiki als aan de herkeuringswiki.
Leuke blog ook.

Citaat
Ik heb aan http://wiki.ubuntu-nl.org/community/Meetings pagina nog een IRL meeting in Friesland toegevoegd. Moeten die IRL meetings ook op de herkeuringspagina? Momenteel staan die nl. nog nergens.
Dat ook mooi zijn idd.
« Laatst bewerkt op: 2012/01/22, 17:56:46 door Prosper »

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: Herkeuring Ubuntu NL: help de informatiepagina verbeteren
« Reactie #10 Gepost op: 2012/02/22, 00:45:42 »
Sinds vanavond zijn we weer een officieel goedgekeurd LoCo-team :)
Ronnie, Thomas en iedereen die meegewerkt heeft om dit voor elkaar te krijgen: bedankt  :)

Offline Roc.am

  • Lid
Re: Herkeuring Ubuntu NL: help de informatiepagina verbeteren
« Reactie #11 Gepost op: 2012/02/22, 01:06:22 »
Gefeliciteerd met het terug behalen van de officiele status, WELL DONE !  :)

- Roc

Re: Herkeuring Ubuntu NL: help de informatiepagina verbeteren
« Reactie #12 Gepost op: 2012/02/22, 06:53:12 »
Mooi werk, mensen !
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

Offline Soul-Sing

  • Lid
Re: Herkeuring Ubuntu NL: GESLAAGD !
« Reactie #13 Gepost op: 2012/02/22, 08:01:49 »
Goed werk van alle betrokkenen, met name ronnie en thomas.

Re: Herkeuring Ubuntu NL: GESLAAGD !
« Reactie #14 Gepost op: 2012/02/22, 08:42:15 »
Netjes  :D

Bedankt voor jullie inzet om dit voor elkaar te krijgen.

Re: Herkeuring Ubuntu NL: GESLAAGD !
« Reactie #15 Gepost op: 2012/02/22, 09:18:18 »
Prachtig!  O0

Re: Herkeuring Ubuntu NL: GESLAAGD !
« Reactie #16 Gepost op: 2012/02/22, 10:24:27 »
YEEEAAAHHHH!!!! :) :) :)

Bedankt iedereen voor de inzet enzo die ervoor gezorgd hebben dat we terug een officiële Loco zijn :)

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Herkeuring Ubuntu NL: GESLAAGD !
« Reactie #17 Gepost op: 2012/02/22, 10:41:34 »
Proficiat! Goed werk.  :)

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Herkeuring Ubuntu NL: GESLAAGD !
« Reactie #18 Gepost op: 2012/02/22, 12:48:18 »
Sinds vanavond zijn we weer een officieel goedgekeurd LoCo-team :)
Ronnie, Thomas en iedereen die meegewerkt heeft om dit voor elkaar te krijgen: bedankt  :)
Geweldig, jullie hebben geen idee, hoe blij ik ben ........
Natuurlijk ook iedereen bedankt !
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Offline rman

  • Lid
Re: Herkeuring Ubuntu NL: GESLAAGD !
« Reactie #19 Gepost op: 2012/02/22, 20:50:54 »
Gefeliciteerd mensen.... :D
steunpunt: Delft
Happy throngs, where ever you go

Re: Herkeuring Ubuntu NL: GESLAAGD !
« Reactie #20 Gepost op: 2012/02/22, 21:17:23 »
Goed werk van alle betrokkenen, met name ronnie en thomas.
Idd en laten wij de ingeslagen weg vervolgen. :)
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline wutnubu

  • Lid
Re: Herkeuring Ubuntu NL: GESLAAGD !
« Reactie #21 Gepost op: 2012/02/23, 16:00:45 »
Geweldig.....

Hulde aan de huidige groep mensen die doeltreffend en eensgezind dit hebben gerealiseerd...

Offline vanadium

  • Lid
Re: Herkeuring Ubuntu NL: GESLAAGD !
« Reactie #22 Gepost op: 2012/02/23, 17:26:43 »
Ook van mij een hartelijke proficiat!

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: Herkeuring Ubuntu NL: GESLAAGD !
« Reactie #23 Gepost op: 2012/02/25, 17:21:10 »
Geweldig! Mooi werk en congrats! :)

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Herkeuring Ubuntu NL: GESLAAGD !
« Reactie #24 Gepost op: 2012/02/25, 18:01:37 »
Eigenlijk is er nu iets bijgekomen, namelijk zo doorgaan :lol:
We moeten oppassen, dat het niet gaat versloffen, we moeten blijven opbouwen.
Maar ........ dit is wel iets om te vieren (zie mijn vorige bericht).
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.