Hallo forumgebruikers,
Ik weet dat er in het verleden hierover pittige discussies zijn geweest maar ik wil toch nog een keer jullie hulp inroepen want misschien zijn er dingen veranderd.
Het gaat om het volgende:
Ik heb een HP Pavillion laptop van ongeveer 15 maanden oud. De klacht is: regelmatig wit scherm, dat schijnt vaker voor te komen bij HP. Volgens de website van HP heb ik geen garantie meer. Volgens diverse consumentensites (en ook volgens dit forum) kun je verwachten dat een product langer meegaat. Ik heb begrepen dat Nederland de Europese regels anders uitlegt (i.p.v. 2 jaar garantie een "redelijke levensduur").
De laptop is gekocht bij Wehkamp en gegarandeerd dat het telefoonmiepje morgen gaat zeggen "Ja meneer, dat zegt u nu wel maar dat zijn niet de regels, ik heb hier hééééél wat anders staan en doorverbinden met mijn supervisor gaat helaas niet." Je merkt, ik heb genoeg vervelende ervaringen met telefonische helpdesks.
Ik zou Wehkamp graag om de oren slaan met een paar precies na te zoeken regels, wetsartikelen of wat dan ook zodat ze niet kunnen ontkennen dat het defect binnen de garantietermijn valt. Er is misschien één minpuntje: hij draait al een poosje = en naar volle tevredenheid = Op Ubuntu en er zijn geen rescuepartities o.i.d. over.
Alvast heel hartelijk bedankt voor het meedenken!