Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Lubuntu en USB-stick unmounten  (gelezen 444 keer)

Offline JanUbu

  • Lid
Lubuntu en USB-stick unmounten
« Gepost op: 2020/06/29, 07:36:47 »
Dag allemaal,

Kan iemand mij vertellen hoe ik een USB stick moet verwijderen van het bureaublad in Lubuntu 18.04?
Ik kan niets anders vinden/doen dan de computer uitzetten.

Hartelijk dank voor een reactie!

Offline JanUbu

  • Lid
Re: Lubuntu en USB-stick unmounten
« Reactie #1 Gepost op: 2020/06/29, 17:58:42 »
Niemand?  :-[

Offline Gamer

  • Lid
Re: Lubuntu en USB-stick unmounten
« Reactie #2 Gepost op: 2020/06/29, 21:44:43 »
In bestands beheer op de eject knop drukken. Dan komt vanzelf de melding dat je de USB veilig kan verwijderen.
Mogelijk gaat het pictogram pas weg als je de USB stick fysiek uit de computer haald.

Re: Lubuntu en USB-stick unmounten
« Reactie #3 Gepost op: 2020/06/30, 07:24:43 »
misschien er opgaan staan met muis en dan rechtermuisknop en het  kan zijn dat je dan tekst ziet ontkoppelen (of uitwerpen)die kiezen.
« Laatst bewerkt op: 2020/06/30, 07:36:42 door Leen2911 »
Geen zorgen met Ubuntu voor morgen
Ik Gebruik > Ubuntu : recentste versie.
Deze pc = 64 bits met X64-processor3.30 GHz

Offline JanUbu

  • Lid
Re: Lubuntu en USB-stick unmounten
« Reactie #4 Gepost op: 2020/06/30, 15:54:43 »
Dank voor alle reacties!

Ik heb eerst nogmaals in de bestandsbeheerder gezocht of ik toch een knop 'eject' over het hoofd had gezien maar dat was toch echt niet zo. Alle menu-onderdelen van de bestandsbeheerder keer op keer bekeken maar een opdracht 'ontkoppelen' ontbreekt.
Ik heb gerechtsklikt op het symbool van de USB-stick: niets.
Er dient zich nergens een mogelijkheid aan om te ontkoppelen. Misschien heb ik niet goed gezocht, maar als het zo diep verstopt zit?.... neen daar had ik het geduld niet meer voor. Ik moet vooruit kunnen.
Inmiddels bleek ook tijdens het zoeken naar een oplossing elders dat de 32 bits versie van Lubuntu 18.04 volgend jaar EOL is, en een volgende 32 bits LTS versie geen ondersteuning biedt voor 32 bits machines,  dus ik ben nu Linux 19.3 Mate 32 bit aan het installeren waarmee ik - als het allemaal meezit natuurlijk  =D tot medio 2023 nog vooruit kan.

Nogmaals:  Dank aan allen die gereageerd hebben,

Met vriendelijke groet, JanUbu :)