Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Linux en Sony Vaio  (gelezen 672 keer)

anticrust

  • Gast
Linux en Sony Vaio
« Gepost op: 2008/02/24, 17:57:20 »
Hoi, onlangs heb ik geprobeerd om Ubuntu 7.10 op de laptop van mijn vader te instaleren. Dit is een Sony Viao met 1200 mhz intel celeron en 256mb RAM.
Toch lukte het niet om ubuntu er op te krijgen, de pc gaf steeds aan dat er te weinig geheugen vrij was waardoor vele van de blokken niet geladen konden worden. Vervolgens ben ik bezig geweest met de Bios in te lezen, wat dus niet kan omdat volgens mij de Bios een eigen sony product is, vast gebakken op een ROM.

Hebben er mensen wellicht ervaring met Ubuntu of een ander linux systeem op een Sony Vaio????

Groeten Jorrit

Offline siegi

  • Lid
Linux en Sony Vaio
« Reactie #1 Gepost op: 2008/02/24, 17:59:04 »
256 mb ram kan krap zijn voor de live cd. Zeker als je nog een videokaart zou hebben met shared geheugen.
Probeer de alternate cd eens.
http://ftp.belnet.be/mirror/ubuntu.com/releases/7.10/

Offline Tom

  • Lid
Linux en Sony Vaio
« Reactie #2 Gepost op: 2008/02/24, 18:25:22 »
Citaat van: anticrust
Hoi, onlangs heb ik geprobeerd om Ubuntu 7.10 op de laptop van mijn vader te instaleren. Dit is een Sony Viao met 1200 mhz intel celeron en 256mb RAM.
Toch lukte het niet om ubuntu er op te krijgen, de pc gaf steeds aan dat er te weinig geheugen vrij was waardoor vele van de blokken niet geladen konden worden. Vervolgens ben ik bezig geweest met de Bios in te lezen, wat dus niet kan omdat volgens mij de Bios een eigen sony product is, vast gebakken op een ROM.

Hebben er mensen wellicht ervaring met Ubuntu of een ander linux systeem op een Sony Vaio????

Groeten Jorrit
Komt U nog tot het ophalen van de taalpakketen.
Zoja klik op overslaan spaart veel plaats uit.
Als dan alles geinstalleerd is kunt U de NL taalpakketen als nog installeren met synaptic.
Zo moet ik het doen bij mijn laptop.
Anders stop hij gegarandeert bij 94%.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline HP

  • Lid
Linux en Sony Vaio
« Reactie #3 Gepost op: 2008/02/24, 19:39:53 »
Sony vaio gold als problematisch qua linux ondersteuning. Dit was voor apparaatjes van bouwjaar (circa) vóór 2006. Of daar inmiddels software workarounds voor zijn weet ik niet, maar het zou goed kunnen van niet (ter vergelijking: mijn 5 jr oude canon scanner zal het ook nimmer doen op linux).
--
Taking on nearly religious proportions, the established monetary institution exists as one of the most unquestioned forms of faith there is. How money is created, the policies by which it is governed, and how it truly affects society, are unregistered interests of the great majority of the population. [Zeitgeist addendum]