Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Welke Laptop kopen  (gelezen 1307 keer)

Offline Hommel

  • Lid
    • Radio site van PA3I
Re: Welke Laptop kopen
« Reactie #25 Gepost op: 2024/03/20, 15:22:35 »
Tja jullie zullen wel denken we horen niks meer van Hommel, maar ik hoor ook niks meer van ICT vanaf morgen..
Vorige week donderdag besteld, vrijdeag komt een mail binnen met Track & Trace nr, dat was het.
Nu ben ik gister even naar het postkantoor geweest met dit nummer, en vertelde me daar dat hij nog niet is afgegeven ?
Toen maar   ICT vanaf morgen  gebeld, blijkt hij daar nog te staan in het rek, vreemd allemaal , was iemand vergeten mee te geven aan de post.
Nou ja als het klopt heb ik er geen moeite mee fouten maken we allemaal, maar ja nu nog steeds niets, geeft bij opvgraag
van  Track & Trace nog steeds aan dat hij niet is afgeleverd bij Post NL?
Dus wachten we nog maar even, maar dit is toch geen goede reclame .
Gr.
Hommel
« Laatst bewerkt op: 2024/03/20, 15:40:43 door Hommel »

Offline aartje

  • Lid
Re: Welke Laptop kopen
« Reactie #26 Gepost op: 2024/03/20, 16:02:35 »
Nee, dat is niet netjes. Ik zou ze nog eens bellen of hij nu echt opgestuurd is. Wat ik wel weet is dat ik hem
bestelde en dat ze echt even tijd nodig hadden om te controleren en schoon te maken en een Windows 10 installatie
systeem er op te zetten (waarmee je windows kan installeren). Wat ik me herinner is dat ze een paar dagen
daar de tijd voor nodig hadden voor hij gereed was. Ik had er ook een andere grotere SSD in laten zetten. Ik heb hem
na afspraak opgehaald omdat ik in de buurt woon.

Offline Hommel

  • Lid
    • Radio site van PA3I
Re: Welke Laptop kopen
« Reactie #27 Gepost op: 2024/03/20, 17:03:41 »
Ik zie net dat de Track  & Trace, nu aangeeft dat hij morgen hier is , dus ze waren hem echt vergeten zoals hij zelf al aangaf.
Het belletje heeft dan toch wel geholpen, tja kan gebeuren, is alleen vervelend, dat je nauwelijks de deur uit kan.
Maar goed als alles goed is kunnen we morgen aan de slag met installatie =D
Gr.
Hommel

Offline M_aD

  • Forumteam
Re: Welke Laptop kopen
« Reactie #28 Gepost op: 2024/03/20, 18:34:26 »
Levertijd in de gaten houden, meestal kan het 2 tot 3 werkdagen duren eer een artikel verzonden wordt, soms loopt het zelfs uit tot een week of langer nagelang de voorradigheid van het artikel.
Geen fout van PostNL of eender wie.
Ubuntu CoC Signed.
Ubuntu Member sinds Oktober 2020.

Re: Welke Laptop kopen
« Reactie #29 Gepost op: 2024/03/21, 06:47:14 »
Overweeg eens de aanschaf van een Refurbished laptop. Die koop je altijd met garantie voor een bodemprijs en je kunt weer jaren vooruit. En computers hebben recht op een 2e leven  ^-^ ^-^
Xubuntu 22.04.3 LTS
Gemeente Assen

Offline aartje

  • Lid
Re: Welke Laptop kopen
« Reactie #30 Gepost op: 2024/03/21, 08:42:43 »
Overweeg eens de aanschaf van een Refurbished laptop. Die koop je altijd met garantie voor een bodemprijs en je kunt weer jaren vooruit. En computers hebben recht op een 2e leven  ^-^ ^-^
Wat denk je dat de "hommel" heeft gedaan ?
Zie trouwens ook, als waarschuwing :
https://radar.avrotros.nl/artikel/problemen-bij-refurbished-nl-oplossen-wat-werkt-wel-60192
« Laatst bewerkt op: 2024/03/21, 09:51:46 door aartje »

Offline HWE64

  • Lid
Re: Welke Laptop kopen
« Reactie #31 Gepost op: 2024/03/21, 11:45:45 »
@aartje, die waarschuwing geld volgens mij alleen voor "Refurbished.nl". Hopelijk krijgt Hommel vandaag zijn laptop.
Ik heb ook een paar refurbished desktops van TvDL en ook goede ervaringen ermee. Zitten in de buurt van Polleke.
Niet panikeren, er is een Ubuntuforum.

1] Linux Mint 21.3 Xfce (Desktop hoofd pc). 2] LMDE 6 Xfce/LM21.3 Xfce (Clevo laptop) 3] LMDE 6 Xfce (Dell Laptop ). 4] LMDE 6 Xfce/Linux Mint 21.3 Xfce (HP Desktop test pc).   5] Xubuntu 22.04.3 Xfce (Dell desktop). 6] W10 (Dell Desktop)

Offline aartje

  • Lid
Re: Welke Laptop kopen
« Reactie #32 Gepost op: 2024/03/21, 12:05:27 »
@aartje, die waarschuwing geld volgens mij alleen voor "Refurbished.nl". Hopelijk krijgt Hommel vandaag zijn laptop.
Ik heb ook een paar refurbished desktops van TvDL en ook goede ervaringen ermee. Zitten in de buurt van Polleke.
@hwe64 Die waarschuwing geldt alleen voor refurbished.nl (hoop ik  ??? )
Daar wordt veel aandacht aan besteed bij Radar.
Wat is TVDL ? (polleke woont in Assen volgens zijn profiel)
« Laatst bewerkt op: 2024/03/21, 12:09:08 door aartje »

Offline HWE64

  • Lid
Re: Welke Laptop kopen
« Reactie #33 Gepost op: 2024/03/21, 12:20:55 »
@aartje, https://tvdlcomputers.nl/ Heeft alleen geen sociale achtergrond zoals ICT van morgen.
Niet panikeren, er is een Ubuntuforum.

1] Linux Mint 21.3 Xfce (Desktop hoofd pc). 2] LMDE 6 Xfce/LM21.3 Xfce (Clevo laptop) 3] LMDE 6 Xfce (Dell Laptop ). 4] LMDE 6 Xfce/Linux Mint 21.3 Xfce (HP Desktop test pc).   5] Xubuntu 22.04.3 Xfce (Dell desktop). 6] W10 (Dell Desktop)

Offline Hommel

  • Lid
    • Radio site van PA3I
Re: Welke Laptop kopen
« Reactie #34 Gepost op: 2024/03/21, 18:21:52 »
Nou de laptop is binnen, was idd vergeten en op het schap blijven staan, waren ze vergeten mee te geven aan de post.
Maar goed vanmorgen binnen gekregen netjes verpakt, als je niet beter zou weten denk je dat dit een hagel nieuwe is zo netjes ziet deze
er uit.
Ik tik nu dit bericht er mee in Linux, ik heb maar even geluisterd naar het advies, om naast Windows Linux te zetten.
Dit laat ik dan maar zo voorlopig, tot ik ruimte te kort kom, ik werk nu met Mint 21.3 Virginia Cinnamon laatse versie dacht ik.
Na wat wijziging in de bios was dit nog de makkelijkste weg met deze Linux, ik ga zo nog even de handelingen van Pjotr uitvoeren,
het direct doen na install.
Eigelijk was er helemaal niks aan de hand geweest als die Track & Trace niet aangegeven had dat hij die zaterdag ( dag na bestelling) zou
afgeleverd worden, en op zaterdag zelf aangaf dat pakje nog niet was afgegeven, maar goed zand er over.
Mooie laptop en ik ben er zeer tevreden mee, was een goede tip en als nog netjes goed afgeleverd en zeker voor die prijs.
Allemaal nog bedankt
ik ga nu even alles afwerken met pjotr zijn site, dit is uitermate handige site, hij verdiend wel een bloemetje.
Vr. Gr.
Hommel