Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Kan geen CD branden  (gelezen 919 keer)

Offline merijn3

  • Lid
Kan geen CD branden
« Gepost op: 2007/12/29, 23:41:40 »
Beste Ubuntuers.

Ik wil graag Ubuntu uitproberen en ik heb de desktop-cd gedownload. maar als ik op de ISO clik en ik kies Copy Image to CD dan zegt de recording wizard "no recorder selected". Wat doe ik fout? Ik heb de ISO recorder gedownload en geinstalleerd dus daar ligt het niet aan.

Offline joop905

  • Lid
Kan geen CD branden
« Reactie #1 Gepost op: 2007/12/29, 23:50:48 »

Offline merijn3

  • Lid
Kan geen CD branden
« Reactie #2 Gepost op: 2007/12/29, 23:54:59 »
Ik heb nou juist alles alles gedaan wat er op die pagina stond (behalve het bestand gecontrolleerd, maar het lijkt een foutn in mijn computer of in het ISo recorder programma).

Offline joop905

  • Lid
Kan geen CD branden
« Reactie #3 Gepost op: 2007/12/30, 00:02:02 »
onder welke OS probeer je te branden

of met welk programma

Offline merijn3

  • Lid
Kan geen CD branden
« Reactie #4 Gepost op: 2007/12/30, 00:28:21 »
Windows 2002 professional service pack 2. Ik weet niet welk programma ik gebruik mom het te branden. Ik volg gewoon de instructies op  http://www.ubuntu-nl.org/documentatie/installatie/ubuntubranden/ . Als ik op Copy Image to CD druk dan opent een venster dat CD Recording Wizard heet. Het programma dat ik heb gedownload (en geinstalleerd)om een ISO te kunnen branden heet ISORecorderV2RC1. Voordat ik het programma had geinstalleerd kreeg ik geen Copy Image to CD te zien en nu wel dus het zou kunnen dat-ie hem daarmee brand.

Maar het zou kunnen dat het aan de CD ligt. Ik zie namelijk nu dat er CD-R AUDIO op staat (of maakt het niet uit dat het een Audio CD is.)

Offline joop905

  • Lid
Kan geen CD branden
« Reactie #5 Gepost op: 2007/12/30, 00:33:17 »
kan aan veel dingen liggen maar iso branden blijft Iso branden
welk programma je gebruikt
Citaat van: merijn3
Maar het zou kunnen dat het aan de CD ligt. Ik zie namelijk nu dat er CD-R AUDIO op staat (of maakt het niet uit dat het een Audio CD is.)
dat kan ik van hier niet zien

Offline merijn3

  • Lid
Kan geen CD branden
« Reactie #6 Gepost op: 2007/12/30, 01:35:26 »
Ik heb het nu geprobeerd met CDBurnerXP, die zegt dat-ie geen CDR station herkend, maar dat-ie moeite heeft met sommige oude CDR stations. Ik denk dat dat het probleem is.

Offline Tom4

  • Lid
Kan geen CD branden
« Reactie #7 Gepost op: 2007/12/30, 01:39:00 »
kan je CDR eigenlijk wel branden? en niet lezen alleen.

Offline merijn3

  • Lid
Kan geen CD branden
« Reactie #8 Gepost op: 2007/12/30, 01:53:21 »
Hij kan in ieder geval wel muziek branden, of tenminste dat kon-ie een maand geleden.

Offline merijn3

  • Lid
Kan geen CD branden
« Reactie #9 Gepost op: 2007/12/30, 01:56:13 »
Morgen heb ik waarschijnlijk de beschikking over een andere computer dus ik ga het dan proberen.

bedankt voor jullie hulp en weltrusten