Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: berichten in evolution verdwijnen  (gelezen 697 keer)

Offline Willemtk

  • Lid
berichten in evolution verdwijnen
« Gepost op: 2009/04/16, 09:49:43 »
Ik weet niet of dat op een of andere wijze aan de instellingen ligt, maar iedere keer als ik een bericht in evolution gelezen heb, en de evolution afsluit,en daarna terug opstart,  is het gelezen bericht verdwenen. Weet iemand daar raad op?

groentjes,
Willem

Offline ohjajoh

  • Lid
Re: berichten in evolution verdwijnen
« Reactie #1 Gepost op: 2009/04/16, 10:50:41 »
Dit is alleen bij gelezen berichten? Ongelezen berichten blijven wel in je inbox?
Er zit een bug in het spamfilter (bugnr ff kwijt), vaak worden de afzenders van de omliggende mailtjes ook als spam gemerkt.
Als dat zo is dan vind je de mailtjes terug in je spambox. Even aanmerken als zijnde geen spam is dan voldoende.
Je kunt in ieder geval controleren of het deleten van je spambox bij afsluiten wel uitgevinkt staat (Bewerken->voorkeuren->e-mail voorkeuren->spam->spam verwijderen bij afsluiten)
Het is ook zo dat de database-engine van evolution in de war kan raken als je een non-logged bestandssysteem voor je /home gebruikt en hij is een keer slecht afgesloten (ext2, fat, ntfs e.d.). fschk kan dat niet verhelpen. Dit komt veel voor bij mensen met ssd-schijven en flashdrives die wegens levensduur verlengende redenen ext2 gebruiken.

Of bovenstaande bij jou aan de hand is kan ik natuurlijk niet weten wegens gebrek aan informatie.

Offline Mikkel

  • Lid
Re: berichten in evolution verdwijnen
« Reactie #2 Gepost op: 2009/04/16, 12:31:54 »
Ik gebruik Evolution niet, maar dacht dat daarin een optie was (in menu Beeld, misschien?) om gelezen berichten niet meer te tonen. Dus die optie even opzoeken en uitschakelen. ^-^

Offline ohjajoh

  • Lid
Re: berichten in evolution verdwijnen
« Reactie #3 Gepost op: 2009/04/16, 16:26:36 »
Oh! die is ook mooi inderdaad, kende ik niet...

Offline Willemtk

  • Lid
Re: berichten in evolution verdwijnen
« Reactie #4 Gepost op: 2009/04/16, 18:09:46 »
Ik vind wel een optie gelezen bericht verbergen in beeld, maar die kun je niet aan of af vinken. In de spam staan ze ook niet. Ook niet in verwijderd. Nog iemand een oplossing?


Groentjes,
Willem