Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [Opgelost] Hoe DVD film branden met map met .IFO .VOB .BUP .VOB.part bestanden  (gelezen 10960 keer)

Offline tryer

  • Lid
ik heb een map met een hele reeks filmbestanden: .IFO .VOB .BUP .VOB.part een hele reeks bestanden van één film. Hoe kan ik daar een DVD-film mee branden ? Moet dat met Brasero ? en Hoe ?
« Laatst bewerkt op: 2010/09/11, 12:32:44 door tryer »

Offline Roc.am

  • Lid
Re: Hoe DVD film branden met een map met .IFO .VOB .BUP .VOB.part bestanden
« Reactie #1 Gepost op: 2010/09/10, 21:00:45 »
Je kunt deze bestanden gewoon met brasero als data branden.
Je opent brasero en voegd de bestanden of de map VIDEO_TS van de film toe door op het groene plusje te klikken en naar betreffende map te gaan.

Offline nomko

  • Lid
    • Ubuntu Linux Gebruiker Site
Re: Hoe DVD film branden met een map met .IFO .VOB .BUP .VOB.part bestanden
« Reactie #2 Gepost op: 2010/09/10, 21:48:03 »
ik heb een map met een hele reeks filmbestanden: .IFO .VOB .BUP .VOB.part een hele reeks bestanden van één film. Hoe kan ik daar een DVD-film mee branden ? Moet dat met Brasero ? en Hoe ?

Niks moet ;) Je kan het doen met Brasero maar ook met K3B. Nu kan ik hiervandaan niet zien of je Ubuntu hebt of Kubuntu en of je wel/niet K3B hebt geïnstalleerd. In k3B kan je dat een film branden door te kiezen voor nieuw video-dvd project en dan alle .vob, .iso en .bup te plaatsen onder de map VIDEO_TS. Dan kan je de dvd gaan branden.
Handige site voor de Ubuntu gebruiker:
https://sites.google.com/site/ubuntulinuxgebruiker
-------------------------
https://www.dropbox.com/referrals/NTQ4MzUwNDc5
-------------------------
Linux user number 515471
----------------------

Offline tryer

  • Lid
Re: Hoe DVD film branden met een map met .IFO .VOB .BUP .VOB.part bestanden
« Reactie #3 Gepost op: 2010/09/10, 23:12:19 »
Ik heb het eerst met Brasero datawriting gedaan. Ik kon hem wel branden, maar ald ik hem met de dvdspeler op de tv afspeel krijg ik alleen een mapicoon met de naam Video te zien, kan niks afspelen.

Vervolgens K3b geïnstalleerd (ik gebruik Mint, alleen Brasero was geïnstalleerd). Heb de instructies  van Roc.am gevolgd. Krijg nu bij het branden een errormelding:

 "cdrecord returned an unknown error (code 255). Sometimes using TAO writing mode solves this issue"

Wie helpt me verder ??

Offline Roc.am

  • Lid
Re: Hoe DVD film branden met een map met .IFO .VOB .BUP .VOB.part bestanden
« Reactie #4 Gepost op: 2010/09/11, 01:00:31 »
Zelf heb ik het een paar maal op mijn manier gedaan, maar als dat niet werk..  :-[

Bij K3B zie je onder in het grote vlak staan "meer acties..."
Als je hier op klikt krijg je een keuze menu en daar staat als zesde optie van boven nieuw video-dvd project.

Citaat nomko
In k3B kan je dat een film branden door te kiezen voor nieuw video-dvd project en dan alle .vob, .iso en .bup te plaatsen onder de map VIDEO_TS. Dan kan je de dvd gaan branden.

Ik denk dat je dus nomko zijn raad moet volgen en voor mij heb ik ook weer iets geleerd.  :rolleyes:

- Roc

Offline jan11000

  • Lid
Re: Hoe DVD film branden met een map met .IFO .VOB .BUP .VOB.part bestanden
« Reactie #5 Gepost op: 2010/09/11, 04:30:45 »
Een video dvd moet als video project gebrand worden, en niet als data dvd.
Dvd moet op een bepaalde manier gebrand worden, en ook bepaalde mappen moeten aanwezig zijn, anders kan het zijn dat geen film gespeeld wordt, soms kan het zijn dat er wel een film gespeeld word bij een niet standaard dvd, dit kan aan de dvd speler liggen.

Indien de dvd niet werkt kan het ook nog zijn dat de files niet kloppen, zodat de dvd standaard niet klopt.

Gewoon k3b gebruiken, video dvd project kiezen, dan zie je 2 mappen in de dvd, audio_ts is leeg, in de video_ts map zet je alle files, en branden.
« Laatst bewerkt op: 2010/09/11, 04:34:46 door jan11000 »

Offline tryer

  • Lid
Re: Hoe DVD film branden met een map met .IFO .VOB .BUP .VOB.part bestanden
« Reactie #6 Gepost op: 2010/09/11, 10:18:40 »
O.k., allemaal bedankt voor jullie hulp. Het is me nu met een andere film  wel gelukt met programma K3b, volgens de methode die Roc.am en Jan11000 hebben beschreven. Bedankt voor de hulp. Bij de film waarbij K3b een error code 255 meldde,zit denk ik een corrupte file.

Bedankt voor jullie hulp !

Offline Jan E.

  • Lid
Re: Hoe DVD film branden met een map met .IFO .VOB .BUP .VOB.part bestanden
« Reactie #7 Gepost op: 2010/09/11, 12:19:04 »
Femke,

hoewel je formeel gelijk hebt, ben ik het niet met je eens. Brasero is Brasero en K3b is K3b. En het maakt niet uit in welke distro die programma's gebruikt worden. Deze uitleg werkt ook onder niet Ubuntu/Debian based distributies, omdat ze programma gerelateerd zijn. Brasero is de brander van Gnome en K3b is de brander van KDE.

Enne... OpenOffice werkt onder Windows XP precies net zo als in Windows 7. En ook net zo als in welke Linux-versie dan ook. 


Dell Vostro 3360
Ubuntu 20.04

Offline tryer

  • Lid
Re: Hoe DVD film branden met een map met .IFO .VOB .BUP .VOB.part bestanden
« Reactie #8 Gepost op: 2010/09/11, 12:26:43 »
Beste Femke

De Distro Mint is 98 % ubuntu. Ik waardeer het forum van Ubuntu meer dan het Mint forum. De vraag betrof video- / audiobewerking. Je bedoelt waarschijnlijk, dat de vraag geplaatst had moeten worden op het gedeelte van andere distro's. Ik denk dat ik gerichtere vragen over audio / video het beste beantwoord krijg op dit gedeelte van het forum, bovendien zullen anderen met de zelfde problemen gemakkelijker dit antwoord zoeken op dit gedeelte van het forum. Ik gebruik overigens ook Ubuntu op een andere computer voor hetzelfde probleem.

Ik zal het item de behandeling als opgelost behandelen !