Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: thunar: verbinding met ftp server blijft niet overeind  (gelezen 1222 keer)

Offline poj

  • Lid
    • Xubuntu Vraagstukken
thunar: verbinding met ftp server blijft niet overeind
« Gepost op: 2018/12/19, 21:01:29 »
Beste Mensen,

Hopelijk kan iemand me op weg helpen. Om mijn website bij mijn hosting provider af en toe aan te passen, heb ik in Thunar (bestandsbeheerder van Xubuntu) een ftp verbinding met de server van de provider gemaakt.
ftp://mijnAccount@mijnDomeinaam/public_html/
Via een bewerkingsprogramma, in mijn geval BlueFish, paste ik de bestanden aan en sloeg ze meteen op de server weer op.

Dit werkte tot voor kort prima, maar sinds gisteren wordt elke keer de verbinding kennelijk verbroken. Voor de foutmelding: zie bijgevoegd bestand. Ik kan deze verbinding alleen herstellen door de computer geheel opnieuw op te starten.

Tegelijkertijd lukt het wel om met FileZilla een verbinding met de server te maken, dus kennelijk is de ftp-server niet zo druk als de foutmelding suggereert.

Tenslotte,
Op mijn werk heb ik Xubuntu in een VM omgeving draaien, dezelfde versie, daar bleef de verbinding wel tot stand en was er geen enkel probleem.

Vragen:
  • Heeft iemand enig idee waar ik de oorzaak moet zoeken?
  • Weet iemand misschien of ik ergens een betere foutcode kan vinden van de getoonde foutmelding?

Bedankt voor een reactie.

PS: hoe kan ik de bijlage in de tekst laten zien?
« Laatst bewerkt op: 2018/12/19, 21:04:08 door poj »
gebruiker en fan van XubuntU 18.04 en 20.04. -  voor handige tips en trucs: Xubuntuvraagstukken, tips en trucs.