Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: (opgelost) amarok speelt niet af  (gelezen 1473 keer)

(opgelost) amarok speelt niet af
« Gepost op: 2010/09/28, 18:43:40 »
ik heb onlangs Amarok geïnstalleerd, maar als ik een nummer wil afspelen gebeurt er niets. de gegevens van het nummer verschijnen wel en ik kan ook de play knop indrukken maar hij gaat niet afspelen.
dus niet alleen dat er geen geluid komt maar hij speelt niet, teller blijft op nul staan om het zo maar te zeggen.
ik heb nog weinig ervaring met Ubuntu dus alle hulp is welkom.

hans
« Laatst bewerkt op: 2010/09/29, 18:22:47 door hansvaneeuwijk »

Re: amarok speelt niet af
« Reactie #1 Gepost op: 2010/09/28, 19:35:28 »
als je ubuntu hebt, dan moet je nog even de codecs voor amarok installeren, amarok is immers een kde programma.
maar dit is heel simpel, gewoon bij softwarecentre of het xine pakket installeren of kde-restricted-extra's installeren.
nu moet ie het gewoon doen....
succes


steef
« Laatst bewerkt op: 2010/09/28, 19:41:31 door steef76 »

Re: amarok speelt niet af
« Reactie #2 Gepost op: 2010/09/28, 19:40:09 »
Open een terminal(Onder Hulpmiddelen) en type amarok Nu start amarok op en krijg je in de terminal de eventuele foutmeldingen te zien, kan je deze hier plaatsen?
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Re: amarok speelt niet af
« Reactie #3 Gepost op: 2010/09/28, 20:12:28 »
als je ubuntu hebt, dan moet je nog even de codecs voor amarok installeren, amarok is immers een kde programma.
maar dit is heel simpel, gewoon bij softwarecentre of het xine pakket installeren of kde-restricted-extra's installeren.
nu moet ie het gewoon doen....
succes


steef

Je bedoelt kubuntu-restricted-extras.

Re: amarok speelt niet af
« Reactie #4 Gepost op: 2010/09/28, 21:21:29 »
ik heb Amarok geïnstalleerd via het softwarecentrum. Kan daar verder geen Xine of KDE-restricted-extraś vinden. wel "niet-vrije multimedia-extra's voor Kubuntu". Heb die geïnstalleerd maar kan nu Amarok zelfs niet meer opgestart krijgen hoewel het icoontje wel boven in de balk staat. ik ga even opnieuw opstarten en kijken wat er dan gebeurt.

hans

Re: amarok speelt niet af
« Reactie #5 Gepost op: 2010/09/28, 21:32:26 »
hij speelt nu wel af, maar zonder geluid.
dus ik ben op de helft. Verder suggesties??
wat betreft dit: Open een terminal(Onder Hulpmiddelen) en type amarok Nu start amarok op en krijg je in de terminal de eventuele foutmeldingen te zien, kan je deze hier plaatsen?
geplaatst op: Vandaag om 19:35:28
Geplaatst door: steef76
ik krijg alleen de melding "Amarok is already running"

P.S. waarom krijg ik elke keer als Amarok opstart de vraag om 'KDE wallet service" te installeren??


hans
« Laatst bewerkt op: 2010/09/28, 21:37:21 door hansvaneeuwijk »

Re: amarok speelt niet af
« Reactie #6 Gepost op: 2010/09/28, 21:47:40 »
@hans: KDE Wallet-vraag is een bekende bug in Amarok die zo snel mogelijk wordt opgelost.

kde-restricted-extras bestaat niet, dit heet kubuntu-restricted-extras. Dit is hetzetlfde als wat jij net geïnstalleerd hebt, de "Niet-vrije multimedia-extras voor Kubuntu". Dit zou het probleem met niet afspelen moeten oplossen. Weet je zeker dat het geluid in Amarok niet toevallig gedempt staat?

Re: amarok speelt niet af
« Reactie #7 Gepost op: 2010/09/29, 00:34:12 »
Citaat
Je bedoelt kubuntu-restricted-extras.

oeps, ja je heb helemaal gelijk, excuses hiervoor. :'(
 ohw ja en die xine is eigenlijk libxine1 en is te vinden in synaptic
t is alweer een tijdje geleden dat ik amarok erop had staan.

nogmaals succes, en mocht het niet lukken, er zijn een boel andere players te vinden in synaptic of in het software centrum.

steef

Re: (opgelost) amarok speelt niet af
« Reactie #8 Gepost op: 2010/09/29, 18:24:22 »
of het komt door een nachtje rust of door iets anders weet ik niet, maar alles werkt nu.
bedankt voor de ondersteuning.

hans