Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Poll

De stichting SOUNL wordt opgeheven, waar moeten de financieën ondergebracht worden?

NLLGG (https://nllgg.nl/)
1 (50%)
NLUUG (https://www.nluug.nl/)
1 (50%)

Totaal aantal stemmen: 2

Poll gesloten: 2020/05/11, 11:43:34

Auteur Topic: Voortzetten Stichting Ondersteuning Ubuntu NL  (gelezen 26338 keer)

Re: Voortzetten Stichting Ondersteuning Ubuntu NL
« Reactie #25 Gepost op: 2020/04/14, 00:51:18 »
Citaat
Ten eerste ga ik over de bedoelingen niet speculeren. Dat is niet aan mij.
Ten tweede, waarom zou ik een slapende stichting overnemen? Als ik een stichting wil start ik er zelf wel een.
Ten derde, ik sta dermate ver van deze stichting en waar het ooit voor diende dat ik hierin geen enkel standpunt over in kan of ga nemen. Nogmaals, ik gooide slechts een optie op. Geen optie? Mij ook prima en verder geheel niet aan mij.

Even terug hakend op het topic "Wat gaan we doen" is dit nu niet een bijdrage waar van ik denk dit voegt nu echt iets positiefs toe.

De vraag waarop ik dat antwoord gaf net zo goed niet. Waarom klaag je daar niet ook?
Ik was meteen duidelijk dat ik verder niets bij te dragen had, dus dat ik netjes antwoord geef op vragen kun je mij niet aanrekenen.

Ik zeg hier zoals ik meteen al van plan was niets meer. Ook overbodige vragers aanspreken dan hè.  ^-^
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

Re: Voortzetten Stichting Ondersteuning Ubuntu NL
« Reactie #26 Gepost op: 2020/04/14, 08:39:29 »
Overbodige vragen heb ik niet gelezen en daar ging het mij ook helemaal niet om en ook niet om kritiek te leveren. Ik lees dit
dit topic om voor kennis aan te nemen, meer niet. Maar tijdens het lezen bleef ik hangen bij: "Sorry maar ik denk dat je het niet helemaal begrijpt".
Wanneer iemand zegt:  je begrijpt mij niet helemaal (dan voelt iemand zich onbegrepen in wat hij zegt). En dan zou de wedervraag als we goed willen communiceren kunnen zijn: wat begrijp ik dan niet goed? En kan de onbegrepen zich verder verklaren en worden misverstanden/ruzies, echtscheidingen en nog erger voorkomen. Het toverwoord is luisteren.
Het antwoord: Ja, hoor ik begrijp je wel is de ontkenning van het onbegrip wat de ander ervaart. En op/door dit punt lopen gesprekken altijd stuk.
Maar goed dit is geen plek voor filosofische beschouwingen, maar ik kon het even niet laten: een uitstapje maken.
Niet om iemand te bekritiseren of boos te maken.
Xubuntu 22.04.3 LTS
Gemeente Assen

Re: Voortzetten Stichting Ondersteuning Ubuntu NL
« Reactie #27 Gepost op: 2020/04/14, 14:04:52 »
Overbodige vragen heb ik niet gelezen en daar ging het mij ook helemaal niet om en ook niet om kritiek te leveren. Ik lees dit
dit topic om voor kennis aan te nemen, meer niet. Maar tijdens het lezen bleef ik hangen bij: "Sorry maar ik denk dat je het niet helemaal begrijpt".
Wanneer iemand zegt:  je begrijpt mij niet helemaal (dan voelt iemand zich onbegrepen in wat hij zegt). En dan zou de wedervraag als we goed willen communiceren kunnen zijn: wat begrijp ik dan niet goed? En kan de onbegrepen zich verder verklaren en worden misverstanden/ruzies, echtscheidingen en nog erger voorkomen. Het toverwoord is luisteren.

 =D Ga dat dan tegen de vraagsteller uitleggen. HIJ is degene die niet goed naar de vraag 'geluisterd' heeft waardoor hij gaat speculeren richting mij met zijn vraag in #20. Dat speculeren erkent hij ook bevestigend in #22, waarop ik in #23 herhaal daar niet aan mee te doen. ^-^
Dus je 'luistert' (leest) zelf niet goed.

Joh, ik laat me niet op mijn plek zetten omdat ik netjes antwoord geef, waar het antwoord offtopic gaat omdat een ander niet goed 'luistert' en gaat speculeren. Ik ga niet offtopic. Ik heb de vraag prima 'gehoord'.

Maar ondertussen ben jij nu weer bezig met discussie om niet. Niet straks weer gaan zeuren dat ik dat doe hè. Eerst zelf maar eens goed 'luisteren'.
Alsof jouw moeilijk discussiërende gedoe om niets nou zo veel positiefs bijdraagt? Lekker wijzen naar een ander ja  :rolleyes:

Ik zeg er nu niets meer over. Ik heb mijn optie opgegooid en daarmee is voor mij de kous af. :D
Als jij nog wel iets over mij zegt en deze discussie alsnog voortzet zal voor iedereen meteen duidelijk zijn wie er nou werkelijk door gaat. Wie er zit uit te dagen. Voor mij is dit nu afgesloten.
« Laatst bewerkt op: 2020/04/14, 14:19:36 door partyrabbit »
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

Offline poj

  • Lid
    • Xubuntu Vraagstukken
Re: Voortzetten Stichting Ondersteuning Ubuntu NL
« Reactie #28 Gepost op: 2020/04/14, 22:50:20 »
Overbodige vragen heb ik niet gelezen en daar ging het mij ook helemaal niet om en ook niet om kritiek te leveren. Ik lees dit
dit topic om voor kennis aan te nemen, meer niet. Maar tijdens het lezen bleef ik hangen bij: "Sorry maar ik denk dat je het niet helemaal begrijpt".
Wanneer iemand zegt:  je begrijpt mij niet helemaal (dan voelt iemand zich onbegrepen in wat hij zegt). En dan zou de wedervraag als we goed willen communiceren kunnen zijn: wat begrijp ik dan niet goed? En kan de onbegrepen zich verder verklaren en worden misverstanden/ruzies, echtscheidingen en nog erger voorkomen. Het toverwoord is luisteren.
Het antwoord: Ja, hoor ik begrijp je wel is de ontkenning van het onbegrip wat de ander ervaart. En op/door dit punt lopen gesprekken altijd stuk.
Maar goed dit is geen plek voor filosofische beschouwingen, maar ik kon het even niet laten: een uitstapje maken.
Niet om iemand te bekritiseren of boos te maken.

Goede analyse!
gebruiker en fan van XubuntU 18.04 en 20.04. -  voor handige tips en trucs: Xubuntuvraagstukken, tips en trucs.

Re: Voortzetten Stichting Ondersteuning Ubuntu NL
« Reactie #29 Gepost op: 2020/04/19, 16:58:48 »
Los van persoonlijke blogs centraal te gaan stellen zonder 1 kritische zin, lijkt het me logisch dat release parties weinig zin nog hebben tout court.

Waarom? Ubuntu is meer en meer 'out of the box' een systeem dat niet veel 'feestjes' nodig heeft (of mensen op verplaatsing) en ook bovendien naar een volwassen systeem aan het gaan is.

Toch meen ik dat we eens een steen hoger mogen gooien ; Kubernets , Dockers , Google Office Suites, Azure Microsoft Cloud .... m.a.w. té veel blogs lopen achter de feiten dat 'onder de motorkap' van alles moet gedaan worden, dit nu net terwijl alle ontwikkelingen dat contesteren, en dat ook Cloud en Ubuntu meer en meer dé toekomst is van 'moderne blogs' . Bejaard gaan tweaken wat niet hoeft, heeft niemand een boodschap aan : steunpunten pro of particulier hebben geen nood meer aan blogs die niet meegaan met de tijd. Kernel en kernelontwikkeling gaan nu eenmaal sneller dan de tips en trucs .

Release party gewoon afschaffen ? Dan ben je echt niet mee waarvoor een Ubuntu uiteindelijk moet voor dienen (nogmaals : Cloudwerking) . En daar is ook het Forum totaal achter op de feiten .... Schiet niet op mij, maar op jezelf als dat nog niet zou weten. Kortom .... Pjotr zijn blog in het Forum ? Neen, laat hem liever autonoom werken : wat hij altijd goed heeft gedaan, maar er is ook nieuwe technologie waar Pjotr niet mee is ... punt.

Je noemt wel een hoop zaken die voor de thuisgebruiker totaal irrelevant zijn zoals Kubernetes, Docker en Azure. Dit is geen forum gericht op ontwikkelaars, dat blijkt ook wel uit hoe weinig er wordt gepost in het subforum voor programmeren. Die cloudoplossingen (voor bedrijven) hebben dan weer weinig met Ubuntu van doen omdat het webapplicaties zijn, dus op elk OS gebruikt kunnen worden.

Wel ben ik het ermee eens dat release party's niet veel meerwaarde hebben, behalve voor de gezelligheid. Nieuwe gebruikers zullen er niet echt meer naartoe komen en je merkt dat een nieuwe release van Ubuntu sowieso niet meer zo veel stof doet opwaaien qua enthousiasme (niet alleen op dit forum). Opheffen van de stichting ondersteuning is dan niet vreemd.

Ergens is het wel jammer want vind mijn T-shirt van Ubuntu-NL nog steeds fijn :P (volgens mij ging dat ook van stichting ondersteuning uit toen?).

Offline asphyxia

  • Forumteam
Re: Voortzetten Stichting Ondersteuning Ubuntu NL
« Reactie #30 Gepost op: 2020/04/27, 17:35:30 »
Ik zou aan dit alles iets willen toevoegen.

Wij hebben in het verleden heel veel moeite gedaan om een volwaardige LoCo van de wereldwijde Ubuntu-community te worden. Daar zijn wat voorwaarden aan verbonden, zoals het promoten van het systeem. Dat dit zijn vruchten afwerpt, kan je zien aan het feit dat de laatste LTS versie aandacht heeft gekregen op een wereldwijd veel gelezen site als Russia Today.

Wij zijn geen officiele LoCo meer door het gebrek aan ondersteuning voor de stichting. Dat valt nu op 2 mensen en je kan je afvragen of dat fair is. Als we dit willen voortzetten, dan vraag ik nu aan leden om daar ook de schouders onder te zetten. Daarnaast vraag ik ook gaarne aandacht voor een wiki, en een vertaalteam wat geweldig werk levert wat nauwelijks wordt herkend.

Als we iets in stand willen houden wat we waardevol vinden, en daar is best wat voor te zeggen, dan moeten we er ook iets aan doen.
Als de werkelijkheid er niet was, zou de wereld er heel anders uitzien. [Theo Maassen]
Alles is te kraken, niets is veilig, zorg dus voor zoveel mogelijk niets. [Ramana]

DarkEra

  • Gast
Re: Voortzetten Stichting Ondersteuning Ubuntu NL
« Reactie #31 Gepost op: 2020/04/27, 18:03:08 »
Als jullie geen officieele LoCo meer zouden zijn dan stonden jullie hier volgens mij niet meer tussen en was het verwijderd welke dus niet het geval is:
https://loco.ubuntu.com/teams/

https://loco.ubuntu.com/teams/ubuntu-nl/

Ik heb al eens eerder aangehaald dat de leden inclusief het team zelf geen animo meer blijken te hebben om actief mee te helpen om Ubuntu NL op te krikken. Een hoop bekende en echt actieve leden van vroeger zijn (al tijden) ergens anders naar toe gegaan, welke z'n reden zal hebben gehad. Ik had bij willen springen maar wordt niet geaccepteerd welke ik aan de ene kant begrijp maar aan de andere kant denk ik geef iemand nog een kans, zeker na al die jaren.

De leden die hier nog echt actief zijn, zijn maar een handje (of twee) vol en daar red je het niet mee om hier nog een volwaardige officieele LoCo van te maken. Ik denk dat Ubuntu BE daar ook onder lijdt. Er zijn geen release parties meer, gepromoot wordt er niets meer, het forum wordt kwa functies waar om gevraagd werd niet uitgebreid. Het is enkel hier nog support verlenen en elkaar op de stang jagen, het laatst genoemde is nu al een tijdje bezig waarvan ik persoonlijk de hele aanpak om het in te dammen wat slapjes vind.
Ik denk dat het zo zal blijven zolang dit forum blijft bestaan. :)
« Laatst bewerkt op: 2020/04/27, 18:10:19 door Maik »

Re: Voortzetten Stichting Ondersteuning Ubuntu NL
« Reactie #32 Gepost op: 2020/04/27, 19:09:10 »
Het is enkel hier nog support verlenen en elkaar op de stang jagen, het laatst genoemde is nu al een tijdje bezig waarvan ik persoonlijk de hele aanpak om het in te dammen wat slapjes vind.
Ik denk dat het zo zal blijven zolang dit forum blijft bestaan. :)

Dat is, denk ik de hoofdreden waarom er zo weinig animo is om iets te doen. Ben meer dan 10 jaar moderator van het Mozilla forum geweest en heb jaren een actieve bijdrage geleverd aan het vertalen van Mozilla artikelen wat ik met alle plezier heb gedaan. Maar net zoals hier begint het afzeiken en zogenaamd goed bedoeld corrigeren op spel/taalfouten een algemene norm te worden en man/paard mag niet genoemd worden. Dan heb je het op een gegeven moment wel gehad :(
Het hier zo keurig normerend 'niet op de man spelen' belemmerd corrigerend gedrag en dus ziekt het maar door.
Al eerder heb ik aangegeven dat het mij niet duidelijk is waar de stichting voor staat, wat  er vertaald moet en onder welke condities of waar behoefte aan is: geen respons.
En als er een serieuze vraag gesteld wordt omdat iemand iets niet weet en het antwoord is: Google is uw vriend, dan zakt mij alle moed in de schoenen.
Kortom: maak duidelijk waar behoefte als stichting/forum aan is, wat de eisen zijn.
En zo gauw een topic dreigt te ontsporen: slot er op met motivatie! (man en paard noemen).
Xubuntu 22.04.3 LTS
Gemeente Assen

DarkEra

  • Gast
Re: Voortzetten Stichting Ondersteuning Ubuntu NL
« Reactie #33 Gepost op: 2020/04/27, 19:58:06 »
Het is enkel hier nog support verlenen en elkaar op de stang jagen, het laatst genoemde is nu al een tijdje bezig waarvan ik persoonlijk de hele aanpak om het in te dammen wat slapjes vind.
Ik denk dat het zo zal blijven zolang dit forum blijft bestaan. :)

Dat is, denk ik de hoofdreden waarom er zo weinig animo is om iets te doen. Ben meer dan 10 jaar moderator van het Mozilla forum geweest en heb jaren een actieve bijdrage geleverd aan het vertalen van Mozilla artikelen wat ik met alle plezier heb gedaan. Maar net zoals hier begint het afzeiken en zogenaamd goed bedoeld corrigeren op spel/taalfouten een algemene norm te worden en man/paard mag niet genoemd worden. Dan heb je het op een gegeven moment wel gehad :(
Het hier zo keurig normerend 'niet op de man spelen' belemmerd corrigerend gedrag en dus ziekt het maar door.
Al eerder heb ik aangegeven dat het mij niet duidelijk is waar de stichting voor staat, wat  er vertaald moet en onder welke condities of waar behoefte aan is: geen respons.
En als er een serieuze vraag gesteld wordt omdat iemand iets niet weet en het antwoord is: Google is uw vriend, dan zakt mij alle moed in de schoenen.
Kortom: maak duidelijk waar behoefte als stichting/forum aan is, wat de eisen zijn.
En zo gauw een topic dreigt te ontsporen: slot er op met motivatie! (man en paard noemen).
Ik dwaal weer af van waar het topic over gaat maar ik moet het even kwijt: Met enkel topics op slot te gooien met motivatie erbij lost men niks op, ze moeten de kern van het probleem oplossen en dat zijn de relschoppers eruit werken, dus vebannen. Al is het tijdelijk of permanent afhankelijk van de ernst van de situatie. Een hardere aanpak is nodig. Ik zeg het nogmaals, het is enkel hier op het forum waar dezelfde problemen zich steeds weer opnieuw blijven herhalen. Zoiets heb ik bij andere fora nog niet meegemaakt.

Ik heb het elders ook aangehaald dat ik iemand ben die van mening is dat men voor de simpelste vragen toch zelf wel even de moeite kan nemen om het op te zoeken als men dan toch al dagelijks op het forum vertoeft. We hoeven niet alles voor te kauwen imho als het aan komt op de echt simpele dingen waar op het web klikklare antwoorden te vinden zijn in alle talen.

Als je niet weet waar de stichting voor staat, daar had ik je links voor gegeven op pagina 1 van dit topic om het wat op te helderen: https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?topic=107580.msg1044888#msg1044888

Offline siegi

  • Lid
Re: Voortzetten Stichting Ondersteuning Ubuntu NL
« Reactie #34 Gepost op: 2020/04/27, 20:25:15 »
Ik zie dat er een poll aan het topic toegevoegd is.
Citaat
De stichting SOUNL wordt opgeheven, waar moeten de financieën ondergebracht worden?
    NLLGG (https://nllgg.nl/)
    NLUUG (https://www.nluug.nl/)
Waarom bijv niet HCC, zei zijn degene die al die jaren geleden heel wat middelen gedonneerd hebben in de vorm van server/hosting.
Ik blijf ergens met het idee zitten dat we toch ook moeten kijken wat er in de plaats van deze financiele onderbrenging komt.

Anders kunnen we het beter investeren in ubuntu laptops voor kansarme schoolkinderen, krijgt ubuntu nog eens wat positieve aandacht in de media :P (is ergens al grap bedoeld, want weet ook wel dat dit veel werk is)

DarkEra

  • Gast
Re: Voortzetten Stichting Ondersteuning Ubuntu NL
« Reactie #35 Gepost op: 2020/04/27, 20:29:10 »
.....
Waarom bijv niet HCC, zei zijn degene die al die jaren geleden heel wat middelen gedonneerd hebben in de vorm van server/hosting.
.....
Lijkt me wel zo op z'n plaats het geld te doneren aan HCC. Ze hebben er immers ook voor gezorgd het forum weer online te krijgen na het fiasco van de hardware failure destijds.

Offline asphyxia

  • Forumteam
Re: Voortzetten Stichting Ondersteuning Ubuntu NL
« Reactie #36 Gepost op: 2020/04/27, 20:59:42 »
Ik zou nog even wel wat kwijt willen.

Om een officiele LoCo te zijn, hadden we jaren geleden een audit moeten ondergaan. Daar zouden we nooit door zijn gekomen, precies om de redenen die TonH hier aanhaalt. Dat we nog in een bestandje staan, zegt niet zoveel. Misschien staan we in een soort wachtstand of zo. Je kan ook zien dat collega Soul-Sing nog genoemd wordt, terwijl Leon deze community al jaren geleden heeft verlaten (dit heeft te maken met zijn gezondheid, maar daar wil ik verder niets over kwijt).   

De community is veel meer dan een forum. Ik heb hierboven al wat aangehaald, maar realiseert men zich bv. dat er ook een server beheerd en onderhouden wordt? Het is allemaal vrijwilligerswerk.

Ik respecteer ieders mening, maar mijn voorstel zou zijn om eerst eens uit te zoeken waar we precies staan. Misschien moeten we voor promotie een andere vorm zoeken, laten we eerst eens kijken.
Als de werkelijkheid er niet was, zou de wereld er heel anders uitzien. [Theo Maassen]
Alles is te kraken, niets is veilig, zorg dus voor zoveel mogelijk niets. [Ramana]

JorisC

  • Gast
Re: Voortzetten Stichting Ondersteuning Ubuntu NL
« Reactie #37 Gepost op: 2020/04/27, 21:48:08 »
Citaat
Ik respecteer ieders mening, maar mijn voorstel zou zijn om eerst eens uit te zoeken waar we precies staan. Misschien moeten we voor promotie een andere vorm zoeken, laten we eerst eens kijken.

Ik meende dat jullie gesponsord werden door Canocical . Misschien daar dan eens gaan luisteren. tenslotte gaat het om Ubuntu .

Offline asphyxia

  • Forumteam
Re: Voortzetten Stichting Ondersteuning Ubuntu NL
« Reactie #38 Gepost op: 2020/04/27, 22:30:15 »
"Ik meende dat jullie gesponsord werden door Canocical . Misschien daar dan eens gaan luisteren. tenslotte gaat het om Ubuntu ."

Wij zijn nooit gesponsord. Ook niet door Canonical.

Raadsleden hebben nemens de LoCo jarenlang maandrapportages aan de worldwide community gestuurd, met bijzonderheden, en status en voortgang binnen de teams. Dat hoort bij een LoCo zijn. ik heb het ook een tijd lang gedaan.
Velen van jullie hebben dit nooit geweten, ik zeg (schrijf) het nu maar eens hardop.

Ik zeg het maar eens bot: een community betekent zoveel meer dan meningkjes ventileren op een forum. Als je dit wil, maak dan een account aan op GeenStijl (let wel op, vergeleken met hun oppermod GUnite ben ik nog heel aardig). Er zijn vele manieren om Ubuntu te helpen en te promoten, ik heb er al een aantal genoemd. er is nog zoveel te doen, we kunnen het.
Als de werkelijkheid er niet was, zou de wereld er heel anders uitzien. [Theo Maassen]
Alles is te kraken, niets is veilig, zorg dus voor zoveel mogelijk niets. [Ramana]

DarkEra

  • Gast
Re: Voortzetten Stichting Ondersteuning Ubuntu NL
« Reactie #39 Gepost op: 2020/04/27, 22:30:42 »
Citaat
Ik respecteer ieders mening, maar mijn voorstel zou zijn om eerst eens uit te zoeken waar we precies staan. Misschien moeten we voor promotie een andere vorm zoeken, laten we eerst eens kijken.

Ik meende dat jullie gesponsord werden door Canocical . Misschien daar dan eens gaan luisteren. tenslotte gaat het om Ubuntu .
Zover ik weet is Ubuntu NL nooit gesponsord geweest door Canonical. Misschien in een ver verleden met wat promotie materiaal voor op de release parties maar that's it. Financiëel niks dus, dat kwam soms uit de zakken van de leden/teamleden zelf.

Re: Voortzetten Stichting Ondersteuning Ubuntu NL
« Reactie #40 Gepost op: 2020/04/27, 22:45:59 »
Als je niet weet waar de stichting voor staat, daar had ik je links voor gegeven op pagina 1 van dit topic om het wat op te helderen: https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?topic=107580.msg1044888#msg1044888

Daar heb ik wel notie van genomen alleen heb ik daar de afgelopen jaren helemaal niks van gemerkt.
Xubuntu 22.04.3 LTS
Gemeente Assen

Offline asphyxia

  • Forumteam
Re: Voortzetten Stichting Ondersteuning Ubuntu NL
« Reactie #41 Gepost op: 2020/04/27, 23:32:18 »
"Zover ik weet is Ubuntu NL nooit gesponsord geweest door Canonical. Misschien in een ver verleden met wat promotie materiaal voor op de release parties maar that's it. Financiëel niks dus, dat kwam soms uit de zakken van de leden/teamleden zelf." (citaat van Maik)

Goed dat je dit noemt, ik heb wel eens inzage hierin gehad. Het was meer altijd dan soms. De bijdragen waren vaak bescheiden, maar welgemeend en zeer welkom. Hoezeer ik de hulp van onze broeders waardeer die ons ooit een server in gebruik hebben gegeven, ik heb zo mijn twifels of dit het juiste pad is. 
Als de werkelijkheid er niet was, zou de wereld er heel anders uitzien. [Theo Maassen]
Alles is te kraken, niets is veilig, zorg dus voor zoveel mogelijk niets. [Ramana]

Re: Voortzetten Stichting Ondersteuning Ubuntu NL
« Reactie #42 Gepost op: 2020/04/28, 15:56:24 »
Zoiets heb ik bij andere fora nog niet meegemaakt.

Ow, ik wel hoor. En weet je wat het leuke is?
De streken zijn allemaal hetzelfde. De truckjes zijn hetzelfde. De woorden en uitspraken zijn hetzelfde.
Zo hetzelfde dat het uiterst herkenbaar is. Wat het gewoon heel duidelijk maakt (mits je er wat meer ervaring mee hebt).

Wat ik dan niet begrijp. Met trollen, maar bijvoorbeeld ook met pesters op school of werk.
Ik geloof nog steeds in overwegen mensen met goede intenties. Ik denk dat zij de meerderheid zijn. Dat zij dat handjevol trollen snel rustig kunnen krijgen. De meerderheid zou dat handjevol fout volk in snel rustig kunnen krijgen.

Dit en niet meer wilde ik nog even kwijt.
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: Voortzetten Stichting Ondersteuning Ubuntu NL
« Reactie #43 Gepost op: 2020/04/28, 17:03:53 »
Nu weer terug naar het eigenlijke onderwerp.

Offline TonH

  • Promotieteam
Re: Voortzetten Stichting Ondersteuning Ubuntu NL
« Reactie #44 Gepost op: 2020/05/27, 21:09:34 »
Ook hier geen duidelijk beeld. De poll levert ook niets opi.
Ik maak uit de reacties op dat voortzetten geen zin heeft. Ik neem dit mee naar het bestuur van de stichting en ga stappen zetten voor het opheffen van de stichting. Het bedrag wat nog in kas zit zal dan overgemaakt worden naar de nllgg.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Voortzetten Stichting Ondersteuning Ubuntu NL
« Reactie #45 Gepost op: 2020/05/27, 21:20:55 »
Ook hier geen duidelijk beeld. De poll levert ook niets opi.
Ik maak uit de reacties op dat voortzetten geen zin heeft. Ik neem dit mee naar het bestuur van de stichting en ga stappen zetten voor het opheffen van de stichting. Het bedrag wat nog in kas zit zal dan overgemaakt worden naar de nllgg.

Prima Ton. En hierbij alsnog van harte bedankt voor je jarenlange inzet voor de promotie van Ubuntu!   :)

Re: Voortzetten Stichting Ondersteuning Ubuntu NL
« Reactie #46 Gepost op: 2020/05/28, 16:32:13 »
Van mij ook bedankt aan alle betrokkenen.
Ik was er dan wel niet bij, maar het lag aan de (wat ik wél weet, langer dan ik linux heb) oorsprong van wat Linux NL en alles er omheen vandaag de dag te bieden heeft. Zonder jullie inzet was Linux NL vandaag de dag niet waar het wel degelijk is.
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore