Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Laptop met defect toetsenbord  (gelezen 3668 keer)

Laptop met defect toetsenbord
« Gepost op: 2008/02/23, 00:04:45 »
Nu kreeg ik vanmiddag een laptop in mijn handen geduwd, met de vraag: Kun jij dit nog maken? Na een poging tot het opstarten ervan, kwam ik tot het volgende defectenlijstje:
Scherm functioneert niet naar behoren
koeling doet niks
Toetsenbord is defect

Nadat het scherm en de koeling enigszins gerepareerd waren (schade viel mee), was het de beurt aan het toetsenbord. Dit duurde vrij lang, dus ik installeerde een extern toetsenbord zodat ik ubuntu ;) kon installeren. Tijdens de installatie merkte ik al dat het leek alsof sommige knopjes van het normale toetsenbord bleven hangen. Bepaalde letters/cijfers werden soms "ingedrukt", wat het invoeren van een gebruikersnaam en wachtwoord erg lastig maakte. Met gebruik van het externe toetsenbord is het probleem deels verholpen, maar af en toe steekt het kwaaltje weer de kop op. Ubuntu werkt prima, maar het is erg vervelend als je in het terminal aan het werkt bent, en je scherm vol zit met a's en 3en :P Voor de rest reageert het toetsenbord trouwens helemaal niet...
Mijn vraag is, na dit ellenlange verhaal, kan ik dit toetsenbord van de laptop zelf uitschakelen? De bios is zo goed als niet toegankelijk, dus daar moet ik het niet zoeken. Het externe toetsenbord is via usb ingeschakeld, en werkt direct tijdens het opstarten al (F8 e.d. doen het gewoon). Maar dit usb toetsenbord moet dus als het ware de functie overnemen van het normale toetsenbord.

alvast bedankt

kebabfish
Op de chat te vinden als debiantux

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Laptop met defect toetsenbord
« Reactie #1 Gepost op: 2008/02/23, 04:53:05 »
Openschroeven, connectors van het toetsenbord los en weer in elkaar zetten ;)