Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: OPGELOST............................glasvezel  (gelezen 5063 keer)

OPGELOST............................glasvezel
« Gepost op: 2010/02/21, 18:06:08 »
over enkele wekenn wordt bij mij kpnglasvezel internetten/bellen/tv kijken geinstaleerd.
Heeft iemand hier ervaring mee,met Karmic???
KPN weet hier niets over.
Ronald
« Laatst bewerkt op: 2010/03/01, 12:09:32 door rvanrookhuizen »

Re: glasvezel
« Reactie #1 Gepost op: 2010/02/21, 18:37:50 »
Als het netjes opgeleverd werkt het technisch. Het enige wat je moet doen is een DHCP verbinding via een UTP kabel maken met je PC. Als dat werkt, probeer eventueel draadloos. Daarna TV enTelefonie. Telefonie kan vaak een probleem zijn omdat je een bepaalde bandbreedte gebruikt op je ADSL signaal die niet stabiel is. Succes.

Offline timosha

  • Lid
Re: glasvezel
« Reactie #2 Gepost op: 2010/02/21, 18:51:14 »
Het enige wat je moet doen is een DHCP verbinding via een UTP kabel maken met je PC.

Wat is een DHCP verbinding ?
Stabiele OS: Solaris 10 - OS X 10.6.4 - Linux Mint 9 - Windows 7
Project OS: Linux Mint 9 Isadora
Test OS: Ubuntu 10.04 - 10.10
Server: Windows Server 2008 R2 - Exchange 2010

Contra verbosos noli contendere verbis: sermo datur cunctis, animi sapientia paucis.


Offline joop13

  • Lid
Re: glasvezel
« Reactie #3 Gepost op: 2010/02/21, 19:15:13 »
KPN levert de verbinding aan computer, telefoon en tV werkend op. Bij mij waren alleen monteurs die niets wisten van Linux en verkeerde instructies gaven over het werkend maken van de emailbox. Maar dat heb ik zelf uitgezocht. Je kunt het modem op dezelfde manier bereiken als een speedtouch. Nu is het een Thomson. Hierin heb ik direct het wachtwoord en de naam van de draadloze verbinding ingesteld en daarna werk ik nu al weer een hele tijd draadloos via het modem.
Door gebrek aan visie gaat het volk ten onder, een keur van raadgevers brengt het tot bloei.

Twee laptops 16.04 Ubuntu, 1 laptop Linux Mint,

Re: glasvezel
« Reactie #4 Gepost op: 2010/02/21, 19:20:51 »
Het enige wat je moet doen is een DHCP verbinding via een UTP kabel maken met je PC.

Wat is een DHCP verbinding?

Automatisch IP adres verkrijgen met je modem/router.

Re: glasvezel
« Reactie #5 Gepost op: 2010/02/21, 19:41:47 »
volgens de afspraak sluit de monteur alles werkend aan.
Dat wordt dus probleem als de PC aangezet wordt.
Monteur weet dan niet wat hij zien.
Of einde UBUNTU.
Hoop dat het soepel loopt heb mij dat niet gerealiseerd.

Offline timosha

  • Lid
Re: glasvezel
« Reactie #6 Gepost op: 2010/02/21, 19:43:15 »
Het enige wat je moet doen is een DHCP verbinding via een UTP kabel maken met je PC.

Wat is een DHCP verbinding?

Automatisch IP adres verkrijgen met je modem/router.

Nu begrijp ik het, het Dynamic Host Configuration Protocol. En ik maar denken dat het over een verbinding ging  :evil:
Stabiele OS: Solaris 10 - OS X 10.6.4 - Linux Mint 9 - Windows 7
Project OS: Linux Mint 9 Isadora
Test OS: Ubuntu 10.04 - 10.10
Server: Windows Server 2008 R2 - Exchange 2010

Contra verbosos noli contendere verbis: sermo datur cunctis, animi sapientia paucis.


Offline joop13

  • Lid
Re: glasvezel
« Reactie #7 Gepost op: 2010/02/21, 22:44:46 »
volgens de afspraak sluit de monteur alles werkend aan.
Dat wordt dus probleem als de PC aangezet wordt.
Monteur weet dan niet wat hij zien.
Of einde UBUNTU.
Hoop dat het soepel loopt heb mij dat niet gerealiseerd.

Bij mij liep het wel soepel. Je krijgt van de monteur de gegevens van het modem inclusief naam en wachtwoord voor WPA. Het enige is dat hij niet weet hoe hij met thunderbird/evolution moet omgaan. Want hij wilde bij mij een nieuw account aan laten maken terwijl je gewoon de gegevens van het account dat je gewoonlijk gebruikt moet aanpassen aan de nieuwe gegevens. En daarna via kpnglasvezel en jouw account daar met dezelfde naam en wachtwoord je accounts bij (in mijn geval) planet moet importeren in het nieuwe account. Dan krijg je weer alle emails via je oude account in je nieuwe.
Door gebrek aan visie gaat het volk ten onder, een keur van raadgevers brengt het tot bloei.

Twee laptops 16.04 Ubuntu, 1 laptop Linux Mint,

Offline ivo

  • Lid
Re: glasvezel
« Reactie #8 Gepost op: 2010/02/21, 22:56:28 »
Off Topc:

Ik had hier vanwege een storing een techneut over de vloer van Ziggo, of een namens Ziggo opgetrommelde techneut, dat laat ik in het midden.

Toen hij mijn computerpark zag en wat erop draait zei hij; "Weer leuk eens iemand te ontmoeten die niet met de meute meeloopt".
Ik vond dat wel een opmerkelijke opmerking....
There are only 10 types of people in the world; those who understand binary and those who don't.

Re: glasvezel
« Reactie #9 Gepost op: 2010/02/21, 23:03:39 »
Krijg weer hoop dat alles gewoon goed zal gaan(op den duur)
Dacht even waar ben ik aan begonnen toen ik KPN belde en vroeg of alles ook met LINUX werkt,de KPN helpdesk was gelijk in paniek.

Offline joop13

  • Lid
Re: glasvezel
« Reactie #10 Gepost op: 2010/02/21, 23:04:58 »
Off Topc:

Ik had hier vanwege een storing een techneut over de vloer van Ziggo, of een namens Ziggo opgetrommelde techneut, dat laat ik in het midden.

Toen hij mijn computerpark zag en wat erop draait zei hij; "Weer leuk eens iemand te ontmoeten die niet met de meute meeloopt".
Ik vond dat wel een opmerkelijke opmerking....
Ook ik merk steeds meer aanvaarding van de aanwezigheid van mensen met Ubuntu/Linux. Want ook die monteur van mij wist onmiddellijk dat ik Ubuntu had. Alleen kon hij er niets mee... zei hij.... Maar hij zal, vermoedelijk, ook niks kunnen met een Apple.
« Laatst bewerkt op: 2010/02/21, 23:11:52 door joop13 »
Door gebrek aan visie gaat het volk ten onder, een keur van raadgevers brengt het tot bloei.

Twee laptops 16.04 Ubuntu, 1 laptop Linux Mint,

Offline peter10

  • Lid
    • Mijn Hyve
Re: glasvezel
« Reactie #11 Gepost op: 2010/02/21, 23:19:55 »
Nou ik heb geen KPN, maar wel een fibreglass-verbinding en dat loopt gewoon met DHCP en zonder ebnige handmatige configuratie.

Offline timosha

  • Lid
Re: glasvezel
« Reactie #12 Gepost op: 2010/02/22, 07:33:09 »
Nou ik heb geen KPN, maar wel een fibreglass-verbinding en dat loopt gewoon met DHCP en zonder ebnige handmatige configuratie.

Of glasvezel, koper, draadloos of voor mijn part via rooksignalen voor de modem/router maakt het allemaal niet uit. Dit is OSI/ISO Layer 1 en daar heeft die modem/router niets mee te maken, voor hem is dat volledig transparant.
Stabiele OS: Solaris 10 - OS X 10.6.4 - Linux Mint 9 - Windows 7
Project OS: Linux Mint 9 Isadora
Test OS: Ubuntu 10.04 - 10.10
Server: Windows Server 2008 R2 - Exchange 2010

Contra verbosos noli contendere verbis: sermo datur cunctis, animi sapientia paucis.


Re: glasvezel
« Reactie #13 Gepost op: 2010/02/22, 10:56:47 »
Je krijgt gewoon eem moden + router bij je glasvezel-abonnement. Het verschilt dus niet van je huidige configuratie. Geen enkel probleem dus. Jouw computer weet helemaal niet dat de verbinding over glasvezel loopt in plaats van over een koperdraadje, het is de taak van de modem om de glasvezelverbinding in stand te zetten.

Re: glasvezel
« Reactie #14 Gepost op: 2010/02/22, 18:46:45 »
En als ik mijn PC draadloos wil maken welke kaart  kan ik dan het best aanschaffen?
« Laatst bewerkt op: 2010/02/28, 13:27:39 door rvanrookhuizen »

Re: glasvezel
« Reactie #15 Gepost op: 2010/02/28, 23:47:53 »
een draadloze, want aan een normale netwerkkaart heb je niks XD.. sorry kon het niet laten..


Je moet even kijken wat voor verbinding je router heeft neem aan 54 Mbit of te wel 802.11G. Je kunt dus een draadloze PCI kaart of een draadloze USB geval gebruiken.

Re: OPGELOST............................glasvezel
« Reactie #16 Gepost op: 2010/03/10, 12:46:31 »
09-03-2010  KPN glasvezel is aangelegd en alles werkt ubuntu heeft geen problemen met netwerk vinden.
Speedtest geeft 29MB aan dus niet langzaam.
Monteur was op de hoogte van LINUX.
TV ook super,net zo mooi of mooier dan schotel.
Ook telefoon werkt.
Punt voor KPN.

Router is vervangen door KPN alles nieuw .Ook twee hardeschijf recievers voor TV

Offline lieuwex

  • Lid
Re: OPGELOST............................glasvezel
« Reactie #17 Gepost op: 2010/03/14, 14:10:55 »
09-03-2010  KPN glasvezel is aangelegd en alles werkt ubuntu heeft geen problemen met netwerk vinden.
Speedtest geeft 29MB aan dus niet langzaam.
Monteur was op de hoogte van LINUX.
TV ook super,net zo mooi of mooier dan schotel.
Ook telefoon werkt.
Punt voor KPN.

Router is vervangen door KPN alles nieuw .Ook twee hardeschijf recievers voor TV

Bij mij geeft speedtest   aan en dat zonder glasvezel. :o
Medion Akoya Desktop, Ubuntu 9.10, 4 GB ram, 1 TB Hardeschijfruimte, Nvidia GeForce 230, Logitech G15 Keyboard.
Linux User: 505585 Linux Machine: 416504

Re: OPGELOST............................glasvezel
« Reactie #18 Gepost op: 2010/03/15, 09:37:24 »
tja ik heb goedkoopste KPN slechts 29MB