Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ubuntu 10.10 Loopt vast Iemand een idee  (gelezen 1468 keer)

Offline sodium

  • Lid
Ubuntu 10.10 Loopt vast Iemand een idee
« Gepost op: 2011/04/03, 09:42:10 »
Onlangs werden er mij updates aangeboden en die heb ik geinstaleerd en werkte hij nog altijd feilloos  maar na een herstart starte hij op  ik krijg mijn sleutelring om op internet te kunnen gaan maar helaas in dat tekstboksje kan ik niet meer typen mijn dockbar beweegt nog altijd als ik er met de muis over ga mijn klok op de achtergrond blijft ook nettjes doortikken maar op icoontjes klikken werkt niet er gebeurd helemaal niets meer mijn bovenste start balk staat op autohide en die komt niet meer tevoorschijn als ik met de muis erlangs ga ik heb alle functie toesten ingedrukt maar en ik krijg er ook niets uit Enige Idee het gaat over een medion e1210 mini laptop ubuntu 10.10 compiznautilus elementary+ gloobus docky voor dockbar gnome-do screenlet desklets emerald theme manager al die dingjes werkten prima van daar door heb ik geen zin om de instalatie opnieuw te hoeven doen  Iemand RAAD !

Offline koos4401

  • Lid
Re: Ubuntu 10.10 Loopt vast Iemand een idee
« Reactie #1 Gepost op: 2011/04/03, 10:06:39 »
Je toetsenbord is kapot: de "."-toets en misschien ook de ">"-toets schijnt het niet meer te doen. Daardoor is je verhaal vrijwel onleesbaar en dus vrijwel onbeantwoordbaar.
Op 27-okt-2009 om 08.20 GMT geregistreerd als gebruiker nr.: 498523

Re: Ubuntu 10.10 Loopt vast Iemand een idee
« Reactie #2 Gepost op: 2011/04/03, 10:58:20 »
Beste Sodium: wat ik er van kan opmaken van die vrijwel onleesbare uitleg, is dat er updates zijn geweest die niet goed zijn verlopen.

Probeer het volgende; druk op de linker SHIFT toets vlak na het BIOS scherm (ingedrukt houden) ; dit laadt het GRUB menu .

Je zou kunnen kiezen voor een oudere kernel en start vanuit die oudere kernel op. Mocht dit je probleem oplossen dan ben je al een stap verder.

Ook opstarten vanuit een recovery mode (al ben ik niet zeker of 10.10 dat nog heeft .... ik werk alleen met 10.04-2) en probeer je instellingen aan te passen zodat je pc feilloos werkt; schakel die grafische instellingen uit. Dus terug naar de basis !

Post je resultaten maar; dan kunnen we kijken of er iets moet gewijzigd of aangepast worden.

Tip: Mocht je iets posten op dit forum, hou het bondig en probeer het overzichtelijk te houden; dat helpt ook voor ons om te helpen.
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Offline sodium

  • Lid
Re: Ubuntu 10.10 Loopt vast Iemand een idee
« Reactie #3 Gepost op: 2011/04/03, 12:57:40 »
Ik heb ubuntu opgestart vanuit een oudere kernel en dit heeft het probleem niet opgelost de computer start op tot op het bureaublad mijn icoontjes zijn er wel een wigdget klok die degelijk wel tikt en een venster op de achtergrond  "openen sleutelring"  waar ik mijn wachtwoord dan moet intypen mijn dockbar reageerd wanneer je er met de muisaanwijzer overheen en weer gaat das ook het enigste

Re: Ubuntu 10.10 Loopt vast Iemand een idee
« Reactie #4 Gepost op: 2011/04/03, 13:05:26 »
Ik heb ubuntu opgestart vanuit een oudere kernel en dit heeft het probleem niet opgelost de computer start op tot op het bureaublad mijn icoontjes zijn er wel een wigdget klok die degelijk wel tikt en een venster op de achtergrond  "openen sleutelring"  waar ik mijn wachtwoord dan moet intypen mijn dockbar reageerd wanneer je er met de muisaanwijzer overheen en weer gaat das ook het enigste
...?
Nee geen puntjes? Lastig lezen dan.
Ik snap niet echt wat de problemen zijn eerlijk gezegd. Misschien dat print-screentjes fijn zullen zijn.

Citaat
maar na een herstart starte hij op
Dat is meestal zo :P
Desktop:
Processor: Intel® Core™2 Quad CPU Q8300 @ 2.50GHz × 4, Geheugen: 3.9Gb, GPU: nVidia 220GT OS: Windows 7 64 bit / Ubuntu 12.04 64 bit
Notebook:
Processor: Intel® Core™ i7-4700MQ, Geheugen: 8Gb, GPU: nVidia GTX765m (met Optimus) OS: Windows 8 64 bit / Elementary OS Luna 64 bit

Offline sodium

  • Lid
Re: Ubuntu 10.10 Loopt vast Iemand een idee
« Reactie #5 Gepost op: 2011/04/03, 13:18:59 »
hij start normaal op zoals het hoord maar tevens kan ik niets meer doen met andere woorden mijn sleutering intypen bv het tekstvakje is wat grijzer geworden als ik ctrl+alt+f1 druk kom in een tekstmodus uit waar hij wel op reageerd ik heb al sudo killall nautilius  geprobeerd met het gedacht het is nautilius die vast loopt

EVentjes samengevat ik zie mijn bureaublad mijn icoonen die op het bureaublad staan mijn dockbar (docky) en een venster met openen sleutelring die toegang heeft voor het draadloos internet en in die venster kan ik niets typen mijn wachtwoord
 mijn volgend gedacht was eventjes opstarten zonder wirelles lan aan en tot conclusie ik ariveer op het zelfde probleem hij vraagd nog steeds die sleutelring ook terwijl hij dit anders niet deed als de wirelles lan uitgeschakeld was ik denk dat het iets te maken is met nautilius maar het blijft een gok

Re: Ubuntu 10.10 Loopt vast Iemand een idee
« Reactie #6 Gepost op: 2011/04/03, 13:30:42 »
Start je wel op in Gnome? (bij het aanmelden zie je onderin een balk, al klik je op een gebruiker komen er wat opties te staan (taal, sessie). Staat bij 'sessie' Gnome?)
Desktop:
Processor: Intel® Core™2 Quad CPU Q8300 @ 2.50GHz × 4, Geheugen: 3.9Gb, GPU: nVidia 220GT OS: Windows 7 64 bit / Ubuntu 12.04 64 bit
Notebook:
Processor: Intel® Core™ i7-4700MQ, Geheugen: 8Gb, GPU: nVidia GTX765m (met Optimus) OS: Windows 8 64 bit / Elementary OS Luna 64 bit

Offline sodium

  • Lid
Re: Ubuntu 10.10 Loopt vast Iemand een idee
« Reactie #7 Gepost op: 2011/04/03, 13:38:52 »
ik heb de opties aangevinkt bij instalatie dat ik automatisch moet aangemeld worden vandoor zie ik geen inlogscherm
nu heb ik recovery mode opgestart en veilige grafische mode eventje zag ik een cursor blinken maar helaas was toen terug van zelfde gnome-do kwam wel eventje tevoorschijn mischien dat ik een manier vind om die uit te schakelen bij opstart

Re: Ubuntu 10.10 Loopt vast Iemand een idee
« Reactie #8 Gepost op: 2011/04/03, 13:45:21 »
Heb je bij het installeren van al die docks en widgets niet Gnome perongeluk verwijderd ofzo? Kun je toevallig afmelden? Dan zou je namelijk bij het gewone aanmeld scherm komen.
Desktop:
Processor: Intel® Core™2 Quad CPU Q8300 @ 2.50GHz × 4, Geheugen: 3.9Gb, GPU: nVidia 220GT OS: Windows 7 64 bit / Ubuntu 12.04 64 bit
Notebook:
Processor: Intel® Core™ i7-4700MQ, Geheugen: 8Gb, GPU: nVidia GTX765m (met Optimus) OS: Windows 8 64 bit / Elementary OS Luna 64 bit

Offline sodium

  • Lid
Re: Ubuntu 10.10 Loopt vast Iemand een idee
« Reactie #9 Gepost op: 2011/04/03, 13:51:45 »
Ondertussen heb ik het probleem opgelost bij opstart kon ik wel ctrl+alt+f1 drukken dan de volgende regels getypt sudo apt-get remove gnome-do en dan sudo killall gnome-do toen ik ctrl+alt+f7 drukte werkte alles terug Toch vriendelijke bedankt voor al je vlugge reacties

Re: Ubuntu 10.10 Loopt vast Iemand een idee
« Reactie #10 Gepost op: 2011/04/03, 14:07:12 »
Gnome-do was dus het probleem.
Als je de volgende keer punten gebruik in je berichten zou het ook een stuk leesbaarder zijn.
Desktop:
Processor: Intel® Core™2 Quad CPU Q8300 @ 2.50GHz × 4, Geheugen: 3.9Gb, GPU: nVidia 220GT OS: Windows 7 64 bit / Ubuntu 12.04 64 bit
Notebook:
Processor: Intel® Core™ i7-4700MQ, Geheugen: 8Gb, GPU: nVidia GTX765m (met Optimus) OS: Windows 8 64 bit / Elementary OS Luna 64 bit

Offline sodium

  • Lid
Re: Ubuntu 10.10 Loopt vast Iemand een idee
« Reactie #11 Gepost op: 2011/04/03, 18:47:55 »
Ja he nu terug dood content dat linux werkt heel prima op de mijn medion mini E1210 windows xp was kut ze

Offline sodium

  • Lid
Re: Ubuntu 10.10 Loopt vast Iemand een idee
« Reactie #12 Gepost op: 2011/04/03, 18:53:55 »
Maar ik begrijp niet hoe je bedoelt met punten alles wat ik nu aan mijn linux heb bereikt heb ik via google en of forums gelezen toch bedankt voor je snelle hulp zelfs office pakket van microsoft via crossover kunnen instaleren ubuntu is heel gebruiksvriendellijk bovenop zeer snel maar door het onwetende gebeurd het wel eens dat je op een opstakel vast geraakt zoals gnome-do die plots weigerde van werken na die updates

Re: Ubuntu 10.10 Loopt vast Iemand een idee
« Reactie #13 Gepost op: 2011/04/03, 19:16:25 »
Ik begrijp nu weer niet wat je precies bedoelt. Ja, Linux is in het algemeen sneller en Ubuntu vind ik persoonlijk ook gebruiksvriendelijker dan Windows. Maar gebruik alsjeblieft die verdomde '.' op je toetsenbord, dan snapt iedereen het denk ik wel. Onze taal heeft niet voor niets leestekens ;)
Desktop:
Processor: Intel® Core™2 Quad CPU Q8300 @ 2.50GHz × 4, Geheugen: 3.9Gb, GPU: nVidia 220GT OS: Windows 7 64 bit / Ubuntu 12.04 64 bit
Notebook:
Processor: Intel® Core™ i7-4700MQ, Geheugen: 8Gb, GPU: nVidia GTX765m (met Optimus) OS: Windows 8 64 bit / Elementary OS Luna 64 bit

Offline Ramana

  • Lid
Re: Ubuntu 10.10 Loopt vast Iemand een idee
« Reactie #14 Gepost op: 2011/04/03, 21:03:52 »
gelukkiggebruikjewelspatiesanderswashettochwatmoeilijkomtelezenmaargelukkigbenjegoedgeholpen :)

Offline sodium

  • Lid
Re: Ubuntu 10.10 Loopt vast Iemand een idee
« Reactie #15 Gepost op: 2011/04/03, 21:56:11 »
De boodschap is goed en duidelijk overgekomen hoor.
Meestal is het voor de gewoonte om de punten er niet op te zetten .
Ik denk dat het te wijten is door overmatig gebruik van msn messenger , waarvan ik een zeer goede
vervanger heb gevonden emesene .
Nogmaals bedankt voor alles Vriendelijke Groeten Bjorn.  =D

Offline koos4401

  • Lid
Re: Ubuntu 10.10 Loopt vast Iemand een idee
« Reactie #16 Gepost op: 2011/04/04, 10:17:14 »
En nu nog de overstap naar Open Office of Libre Office maken in verband met:
Citaat
...zelfs office pakket van microsoft via crossover kunnen instaleren...

Off-topic/ Die rare dingen voor en na de quote heten "puntjes", ze komen uit de categorie "leestekens". http://nl.wikipedia.org/wiki/Leesteken
Citaat
Een leesteken is een teken dat in tekst gebruikt wordt om de leesbaarheid te verbeteren.
/End off-topic.
Op 27-okt-2009 om 08.20 GMT geregistreerd als gebruiker nr.: 498523